forum, where to start?

looper

Medlem
Hallois.
Har planer om ett lite forum i nærmeste fremtid og lurer på om det finnes noe løsninger for forum som er enkle å sette opp og selvfølgelig brukervennlige?

Ha en supermandag!

looper

Medlem
ah, takk. Har snust litt på PHPBB men er det ok å sette seg inn i?
Er helt rompetroll på dette

Nutz

Med lem
Du må bare "fikle det til" Looper, er nok noe overveldene å sette seg inn i med en gang dersom man ikke har vært borti det før.
Tipper entusiasmen vinner, og at det ikke vil føles som "ork" og møkkajobb. :)

picxx

WF 09
Jeg synes MyBB - Free and Open Source Forum Software er veldig enkelt å både administrere og forandre hvis det er det man ønsker.
Kanskje ikke like mange fløyter, bjeller og ping pong baller som de andre forslagene, men helt kurant i mine øyne.
Det eneste jeg har å sette fingeren på, som vel gjelder for de fleste forumplattformer, er kronglete oppsett av forumrettigheter hvis det skal være en del private forum.

Nutz

Med lem
På forumet til MyBB så ligger det en oversettelse på norsk.
Riktignok i beta-utgave, men garantert like god som den norske oversettelsen av phpBB.

Nutz

Med lem
Meget omfattende å oversette MyBB fra skrætch Tonny, ikke en simpel ordliste. :)
Går over mange filer, selv om de er rene "språk-filer".

Oversette krever faktisk "kreativitet" og kjennskap til programmet, da direkte og normale oversettelser ofte blir helt idiotiske og meningsløse når de blir brukt i praksis.
Også vite hvor man IKKE skal oversette, men benytte den originale teksten.

picxx

WF 09
Meget omfattende å oversette MyBB fra skrætch Tonny, ikke en simpel ordliste. :)
Går over mange filer, selv om de er rene "språk-filer".

Oversettelsessystemet i mybb er mye likt det til oscommerce, som ogsaa i sin tid ble oversatt av kun en person.
Fordelen oversetteren har er jo at man kan laste opp hele spraakpakken (inkl. pakkefilene) og legge til en fin liten "oversatt av XXXX<---link" hvis man tar seg tid til dette.
;)

Lite jobb med stort seo potensiale slike oversettelser :)

Topp