forum, where to start?

picxx

WF 09
Siden dette skle ut til en MyBB-tråd

Dette er ikke en mybb traad, det er en "hvilken forumsoftware er best" traad.
Paa samme maate som man ofte ser at "hvilke cms er best" traader dreier inn paa wordpress eller joomla dreide dette litt i retning av mybb fordi det var noe som man oensket aa diskutere. Det er likevel ikke noen "mybb traad".

picxx

WF 09
men krever 3 dagers intensiv jobbing for å skjønne hvordan det fungerer.

Da er det vel for faen ikke bra!

edit: et enkelt og smooth oppsett krever vel ikke 3 dagers intensiv jobbing for aa skjoenne hvordan ting virker... er kun kommuneansatte som liker det slik!

Nutz

Med lem
Det som fungerer bra i praktisk bruk trenger nødvendigvis ikke være lett å forstå, -sette opp riktig og administrere.

adiabatisk

Medlem
Dette er en god og fornuftig tråd...

Like før jul var jeg igjennom samme prosess med å finne rett løsning til forumet mitt.

Googlet opp og ned i mente, før jeg landet på denne siden -> Forum Software Reviews | Comparator, Demos & Help to shape your Community..

Etter mye om og men kom jeg frem til vBulletin. Hadde fra før av litt erfaring med forskjellige løsninger, man var ikke helt fornøyd med noen av dem (vBulletin er ikke perfekt det heller though)

Jeg endte altså opp med vBulletin, og har siden oppstart jazzet opp forumet med forskjellige addons etc., og er godt fornøyd slik det er i dag.

vBulletin med div. addons koster mye penger i innkjøp, pluss annual renewals. Med andre ord en dyr løsning.

Å administrere vBulletin er en ganske krevende prosess å sette seg inn i, men er greit når du først kommer inn i tralten.

vBulletin supporten er helt fantastisk på alle måter - viktig!

Den store ulempen slik jeg ser det er økonomisk, samt at det ikke er Norsk oversettelse out-of-the-box. Jeg har brukt utallige timer på oversettelsen, og er enda ikke halvferdig.

eplebiten

Medlem
Personlig vil jeg anbefale MyBB, som andre også gjør, hvis man ønsker et gratis alternativ, eller IPB (Invision Power Board) hvis man ønsker å gå for en kommersiell utgave. Den største fordelen med IPB, etter min mening, er at det er vesentlig enklere å endre utseendet, og spesielt hvis man har noe kunnskap om CSS. Det eksisterer også en norsk språkfil for selve forumet, og jeg kan være behjelpelig med norske språkfiler for flere av utvidelsene. Bare for fronten. Admin området har jeg fortsatt ikke oversatt. (Foretrekker engelsk.)

Topp