Din utgave burde vise kun det siste tallet, den koden jeg skrev ovenfor burde vise alle tallene, dersom kun det første tallet vises har du gjort noe annet feil ?
Kan noen hjelpe meg å svare på dette, så jeg slipper å lese gjennom all dokumentasjonen? Jeg har nettopp lest et kapittel om dette, hvor oppgaven er å adde disse tallene og dele. Uten at kommandoene over ble introdusert.
Men i alle dager, jeg svarte jo på dette for flere dager side, for å finne gjennomsnittet av et array kan du gjøre
PHP:
$gj_snitt = array_sum($tall) / count($tall);
Så hadde du altså lest en bok hvor disse funksjonene ikke var nevnt og du lurte på om det var andre måter å gjøre det på, og jeg viste deg en veldig logisk måte å gjøre det på med en loop og manuell telling, en kodesnutt som burde være langt enklere å forstå.
foreach er bra til å loope gjennom en array - men jeg ville selv prøvd dette:
$gj_snitt = array_sum($tall) / count($tall);
forutsatt at det faktisk er noen elementer i array'en.
Takk! Adeneo, du viste et eksempel med foreach og denne gj_snitt-linja di i kombinasjon. Og den skjønner jeg ingenting av. Hva er vitsen med å bruke foreach og denne linja i kombinasjon slik du har gjort når den linja kan stå alene uten foreach spurte jeg da. Stig
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.