Kjapp og trygg hosting for Wordpress

for each

stigolsen

Member
Hei, jeg prøver å loope gjennom et array på følgende vis, uten å få noe resultat. Kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor?

<?php


$tall = array( 4,6,5,5);{

foreach ($tall as $value); }

echo $value


?>
 

adeneo

Medlem
Få ting på riktig sted, så virker det sikkert

PHP:
<?php

    $tall = array( 4,6,5,5);
  
    foreach ($tall as $value) {
        echo $value;
    }

?>
 

adeneo

Medlem
Din utgave burde vise kun det siste tallet, den koden jeg skrev ovenfor burde vise alle tallene, dersom kun det første tallet vises har du gjort noe annet feil ?
 

stigolsen

Member
Det var en ; på slutten av foreach-linja som fucket opp.
Hva gjør jeg hvis jeg skal finne snittet på alle de fire tallene?
 

stigolsen

Member
Så PHP skjønner selv dette, altså at er "array_sum" en kommando som legger sammen alle tallene? og er "count" en annen kommando?
 

stigolsen

Member
Kan noen hjelpe meg å svare på dette, så jeg slipper å lese gjennom all dokumentasjonen? Jeg har nettopp lest et kapittel om dette, hvor oppgaven er å adde disse tallene og dele. Uten at kommandoene over ble introdusert.
 

adeneo

Medlem
Tenk logisk, så ordner det seg sikkert ...

PHP:
<?php

  $tall  = array(4,6,5,5);
  $sum   = 0;
  $count = 0;

  foreach ($tall as $value) {
     $sum = $sum + $value;
     $count = $count + 1;
  }

  $gj_snitt = $sum / $count;

?>
 

adeneo

Medlem
Men i alle dager, jeg svarte jo på dette for flere dager side, for å finne gjennomsnittet av et array kan du gjøre

PHP:
$gj_snitt = array_sum($tall) / count($tall);

Så hadde du altså lest en bok hvor disse funksjonene ikke var nevnt og du lurte på om det var andre måter å gjøre det på, og jeg viste deg en veldig logisk måte å gjøre det på med en loop og manuell telling, en kodesnutt som burde være langt enklere å forstå.

Hva er det egentlig du lurer på nå ?
 

stigolsen

Member
Takk! Adeneo, du viste et eksempel med foreach og denne gj_snitt-linja di i kombinasjon. Og den skjønner jeg ingenting av. Hva er vitsen med å bruke foreach og denne linja i kombinasjon slik du har gjort når den linja kan stå alene uten foreach spurte jeg da. Stig
 
Topp