Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte til og drifte fra dedikerte servere

Ønsker å flytte nettbutikken til dedikerte servere.
Ønsker da å knytte oss til en som kan serverdrift, og slike ting som backup, oppdateringer, sikkerhet etc av daglige ting.

Om du i tillegg kan PHP+programmering, MySQL er det kjempebra.

Denne jobben passer best for en student som kan ta dette på deltid.
Dersom noe skulle skje må du kunne stille raskt opp og få systemene opp igjen.
Er nettbutikken nede ser jeg på det slik som at butikkvinduet er knust, og slik kan det ikke være "natten over".

Har en veldig dyktig programmerer som har bygget opp nettbutikken på deltid ved siden av studier. Han vil fortsatt ha
Hovedansvaret og styringen.

Du bør være god på linux eller windows-serverdrift naturligvis (vil nesten si unix er å foretrekke), PHP+programmering, MySQL, backup

Høres dette interessant ut så send noen linjer om deg selv. Hva du har jobbet med
av prosjekter, arbeid etc
Skriv også hva slags serverplass du anbefaler og hvorfor.
 

Robert

Mr. 66
Jeg kan anbefale Webspesialisten AS 100% managed dedikert server, jeg har vært kunde i snart 2 måneder.

Litt dyrt, men etter at jeg begynte å regne på hvor mye nedetid koster for meg så kan det forsvares, samtidig som du har server i Norge som driftes og vedlikeholdes av samme selskap. ( Ingen flere unnskyldinger om at "Vi får ikke kontakt med serversenteret, eller "serversenteret legger inn ny firmware på routeren og serveren vil gå litt opp og ned den neste måneden...")
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Denne jobben passer best for en student som kan ta dette på deltid.
Dersom noe skulle skje må du kunne stille raskt opp og få systemene opp igjen.
Er nettbutikken nede ser jeg på det slik som at butikkvinduet er knust, og slik kan det ikke være "natten over".

Studenten skal ta det på deltid, men ha vakt slik at han kan fikse evt problem på natten - som kan være grunnet programmeringsfeil fra deg eller dine?

Hvis buttikkvinduet knuses, så forventer du også at han midt på natten avbryter ferie eller sjekker ut av evt sykehus for å fikse det? Hva har du tenkt til å betale for dette?

Litt ekstreme eksempel ovenfor, men du får hva du betaler (eller ikke) for. Skal du ha 100% oppetid, så skaff deg noen (mer enn en) til å drifte, eller sett bort drift mot betaling. Student som skal garantere nedetid "ikke natten over" er naivt, som de høflige sier :)
 

GauNodac

Medlem
Jeg kan skyte inn at jo høyere oppetidsgaranti jo dyrere blir det. Vanlige servertilbydere kan gjerne garantere 99%(ca 3 og halvdag nedetid i året) eller 99,9% (ca 9t nedetid i året). Man betaler gjerne ekstra for disse: 99,99% (ca 1t nedetid i året). 99,999% (ca 5min nedetid i året). 99,9999% (ca 30 sek nedetid i året). Jo flere 9ere man slenger på bak jo dyrere blir det ettersom det er flere ting som må til for å sikre høyere oppetid.
 

Host1

Medlem
Å sette bort drift mot betaling til et firma som leverer servere/co-location osv er nok helt klart det lureste her. Som drlinux påpeker vil du ikke få noen som er tilgjengelige 24/7 av å leie inn en student på deltid. Samtidig som det vil koste deg langt mer å ansette 3-4 personer til å drifte serveren(e). Noe som må til hvis du skal ha døgnvakt hele året.
 
Topp