Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finnes det noe bedre CMS enn Joomla?

allegretto

Medlem
Foretrekker Joomla til det meste, men Wordpress har også sine fordeler. Google "joomla vs wordpress" så får du drøssevis av treff :)
 

zapotek

Medlem
Finnes ikke noe som er "best" til alt. Det kommer an på bruken du skal ha CMS'et til, samt smak og behag.
 

Jan W.

Medlem
..men det virker som wordpress begynner å bli et (godt?) allround CMS etterhvert. Skal du ha community features kan det kanskje lønne seg med Joomla. Skal du lage en side du skal administrere selv, uten brukerregistreringer -er Textpattern absolutt en vinner.

Wordpress virker litt tregt (codebloat) for min del hvertfall..
 

Jan W.

Medlem
Nei, men en 5-600 plugins er det nok selv om mange er "orphans". Men forskjellen er vel bruksområdet. Typiske textpattern brukere driver seriøse sider, stort sett basert på tekst og bilder. Communityfeatures finnes ikke.
 

Frodem

Medlem
Hey

Drar opp en "gammel" tråd her :) Men likte godt anbefalingen om textpattern. Jeg kommer nok til å teste den på min egen server ja :)

Takker for det tipset.

Er det mulig å lage egne themes til dette?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes dere Joomla er best eller finnes det bedre Cms-systemer?

Spørsmålet er feil.

Hvilket CMS man benytter avhenger av hva man trenger et CMS til. Wordpress passer godt for sider der informasjonen skal legges ut av folk uten særlig teknisk kompetanse, men Wordpress har sine begrensninger i forhold til individuell tilpasning av innhold - selv om det har blitt noe bedre med de siste versjonene.

Textpattern er en meget kompetent utfordrer til Wordpress. Jeg brukte Textpattern på min første blogg, faktisk, og husker jeg syntes systemet var veldig bra.

Joomla, Drupal, Expression Engine, m.fl er CMS'er som ligger i klassen over Wordpress, Moveable Type, Textpattern, m.fl og passer godt til sider der man har større mengder informasjon eller ulike community-funksjoner som må integreres. Joomla og Drupal har en noe høyere innlæringsterskel sammenlignet med de "lette" systemene WP, Txt, osv - men byr også på flere muligheter.

Det er mye tull ute å går i bransjen med de ulike systemene. Noen bruker Joomla til selv de enkleste bedriftssider (front + fem undersider), mens andre kjører opp Wordpress for å styre en diger nettavis. Man har rent generelt forelsket seg litt i systemet, og har nesten helt glemt at det viktigste selvsagt er at nettsiden fungerer tilfredsstillende - både på front- og backend.

Derfor er spørsmålet feil. Det riktige spørsmålet burde vært "Synes dere Joomla er best eller finnes det bedre Cms-systemer til denne (www. domene .no) nettsiden?"
 
Topp