Det er helt klart at bilder er den enkle løsningen, og at de alternativene som bruker kode krever mye saging og spikking for å bli funksjonelle, jeg synes bare det er litt sånn ålreit når man kaller seg webdesigner og tilbyr tjenester som de fleste andre webdesignere, slik som:
Design av nettside og logo
Koding av nettsidene
Fotografering og bilderedigering
Registrering av domene og nettsted
Søkemotoroptimalisering (SEO)
at man da viser at man kan litt mer enn å tegne noe i PSD og linke bildene inn i en nettleser, eller nettopp har lært seg å bruke Wordpress og kan installere et theme ved å følge bruksanvisningen.
Begge løsningene kan gi flotte sider, misforstå meg riktig, men det er lissom ikke det en webdesigner driver med, i hvert fall ikke etter min mening, men så er ikke jeg webdesigner heller, men kun en idiot som begynte å lære seg html for et par måneder siden, så det er godt mulig jeg tar grundig feil
Jeg sier ikke at man trenger å være superekspert på alt, men de fleste tilbyr et rimelig vidt spekter av tjenester, og bare det å virkelig kunne søkemotoroptimalisering er en kunst i seg selv, og krever langt mer enn noen keywords, meta tagger og noen linker fra et forum, men samtidig så er det visst ikke noe problem å forstå hvordan pagerank algoritmene fungerer og komme først i Google søk, ettersom alle omtrent lover dette, uforbeholdent.
Når man også tilbyr å "kode" en side, så regner jeg med dette er fra scratch, og ikke dreier seg om å "kode" et Wordpress theme inn på en server med den "avanserte" FTP protokollen som man må være professor for å forstå <- spøk !!
Tar litt i her nå, men poenget var at jeg alltid blir litt imponert når en webdesigner klarer å lage en fantastisk side utseendemessig, som også laster ned raskt nok til å score bra i hastighetstester, noe som hører til sjeldenhet, og er nesten umulig med mindre man benytter kode istedet for en drøss med bilder, eller i det minste bruker sprites, som det ser ut som
hovedsiden til SWS faktisk gjør.
Jeg er stor fan av sprites, og jeg bruker dette nesten alltid selv, stooore sprites, gjerne ett bilde for hele siden, selv om jeg er fullstendig talentløs som grafiker ellers og tegner som en femåring, kanskje derfor jeg foretrekker å bruke kode også.
Ellers så er min anbefaling å ikke tenke på IE, det er bare rundt 70% eller noe sånt som bruker den nettleseren, og de er alle idioter og burde bytte nettleser umiddelbart, at webdesignere lager sider som ikke virker med IE er bare en fordel, så blir vi kvitt den nettleseren raskere ettersom ingen sider etterhvert vil virke på driten.
Eller så må vel dette være en enkel måte å lage en runding på, som fungerer i alt, selv om den kanskje ikke er like fancy som en som er tegnet?
HTML:
<!DOCTYPE html>
<head>
<style type="text/css">
#runding {font-size: 1000px; display: block; color: black; margin:0; padding:0; margin-top:-400px; left:100px;}
</style>
</head>
<body>
<div id="runding">•</div>
</body>
</html>