Kjapp og trygg hosting for Wordpress

FAST kjøpt opp av Microsoft for 6,6 milliarder kroner

Ståle

Medlem
Microsoft kjøper det norske selskapet Fast Search & Transfer for 6,6 milliarder kroner. Det kan bety tøffere konkurranse for Google.

VG Nett - Teknologi

Tja, blir det noe tøffere tror dere?

Gratulerer til FAST og eventuelt de som måtte sitte på aksjer i selskapet. (opp 40 prosent)
 

Stormen

Medlem
sKrud, det tror jeg faktisk ikke er så dumt... :) Funcom begynner å bli en het oppkjøpskandidat. Tipper EA legger inn bud i løpet av 1-1,5 år; de kjøper mye spillutviklingsselskap for tiden.

Ble forøvrig veldig overrasket over å høre at MS kjøper FAST. Jeg har alltid sett på FAST som et ræva selskap; men det er kanskje noe som henger igjen fra tiden de hadde Fastsearch.com (eller hva URLen var) - den gamle offentlige søkemotoren deres, som ble banket av Alta Vista i 1998/1999 (og som de til slutt tok vekk fra nettet - eller merget de med Alltheweb.com?). Har alltid "følt" at søketeknologien deres suger, men det er jo tydeligvis penger i bedriftssøkemarkedet :)
 

basicus

SEO Eggspert
Ble forøvrig veldig overrasket over å høre at MS kjøper FAST. Jeg har alltid sett på FAST som et ræva selskap; men det er kanskje noe som henger igjen fra tiden de hadde Fastsearch.com (eller hva URLen var) - den gamle offentlige søkemotoren deres, som ble banket av Alta Vista i 1998/1999 (og som de til slutt tok vekk fra nettet - eller merget de med Alltheweb.com?). Har alltid "følt" at søketeknologien deres suger, men det er jo tydeligvis penger i bedriftssøkemarkedet :)

Det samme tenkte jeg. Summen de fikk for selskapet var jo ikke aller minst heller. Jeg tenkte ærlig talt at de var mer eller mindre døde - men så har jeg ikke fulgt med på akkurat de de senere årene..
 
Topp