Sherpings
Member
Fra tid til annen har vi noen kinkige reklamasjonssaker der kunde finner på en fiktiv feil ved et produkt kjøpt hos oss og sender det inn for å kreve pengene tilbake. Feilen er umulig å finne og produktet fungerer som det skal. Produktet har gjerne vært stygt behandlet eller blitt skadet i posten pga. dårlig emballering, slik at det ikke er mulig for oss å selge det videre, heller ikke som demoprodukt.
Kunde slår seg selvsagt helt vrang så snart vi forteller at vi ikke finner noe feil og virker ikke interessert i noen annen løsning enn pengene tilbake. Vi har forsøkt mange ulike måter å formidle dette på. Det trues med å legge ut negativ omtale på en rekke forum, henvendelse til TV2 hjelper deg, Facebook osv. osv. Selv om det i mange tilfeller har vært snakk om dyre produkter på bortimot 10.000 kroner, har vi til nå valgt å likevel gi pengen tilbake, selv om kunde definitivt ikke har rett på noe. Dette for å unngå evt. negativ omtale.
Heldigvis har vi generelt veldig få reklamasjoner og av disse sakene er det ennå færre som er av typen ovenfor. Det er bare så utrolig frustrerende å måtte gi etter til kunder som så til de grader utnytter sin makt. Dessuten vil de sansynligvis prøve seg på nytt hos andre når de først har fått sin sak gjennom en gang. Hva som ligger bak, kan vi i de fleste tilfeller bare gjette oss til. Felles er det imidlertid at firsten for angrefrist har gått ut og i noen få tilfeller har vi i ettertid funnet ut at produktet kunde kjøpte ikke passet inn på det stedet kunde hadde tenkt å bruke det (selv om alle mål etc. er tilgjengelig for kunde ved kjøp av produktet).
Er det noen andre som opplever liknende saker? Hva bruker Dere å gjøre? Har Dere opplevd at kunder har gjennomført truslene sine? Eller gir Dere også etter så snart Facebook, forumpostinger etc. nevnes?
Forøvrig kan det nevnes at det dreier seg om helt ordinære produkter.
Kunde slår seg selvsagt helt vrang så snart vi forteller at vi ikke finner noe feil og virker ikke interessert i noen annen løsning enn pengene tilbake. Vi har forsøkt mange ulike måter å formidle dette på. Det trues med å legge ut negativ omtale på en rekke forum, henvendelse til TV2 hjelper deg, Facebook osv. osv. Selv om det i mange tilfeller har vært snakk om dyre produkter på bortimot 10.000 kroner, har vi til nå valgt å likevel gi pengen tilbake, selv om kunde definitivt ikke har rett på noe. Dette for å unngå evt. negativ omtale.
Heldigvis har vi generelt veldig få reklamasjoner og av disse sakene er det ennå færre som er av typen ovenfor. Det er bare så utrolig frustrerende å måtte gi etter til kunder som så til de grader utnytter sin makt. Dessuten vil de sansynligvis prøve seg på nytt hos andre når de først har fått sin sak gjennom en gang. Hva som ligger bak, kan vi i de fleste tilfeller bare gjette oss til. Felles er det imidlertid at firsten for angrefrist har gått ut og i noen få tilfeller har vi i ettertid funnet ut at produktet kunde kjøpte ikke passet inn på det stedet kunde hadde tenkt å bruke det (selv om alle mål etc. er tilgjengelig for kunde ved kjøp av produktet).
Er det noen andre som opplever liknende saker? Hva bruker Dere å gjøre? Har Dere opplevd at kunder har gjennomført truslene sine? Eller gir Dere også etter så snart Facebook, forumpostinger etc. nevnes?
Forøvrig kan det nevnes at det dreier seg om helt ordinære produkter.