Får en del trafikk på et av bildene mine.

En tråd i 'Webanalyse og -optimalisering' startet av OldHP, 13 Apr 2012.

1. OldHP Medlem

Via images.google.com - hvordan utnytter jeg dette? Kan jeg legge en popup eller noe?

2. adeneo

adeneo Medlem

Selvfølgelig, når du får trafikk fra søkemotorer er alltid det beste og første valget å ha en popup på den siden som får trafikk, slik at de besøkende ser hvor de har kommet og ønsker å komme tilbake.

3. OldHP Medlem

du misforstår.. bildet gir ingen sidevisninger, de bare ser bilde og laster ned istedenfor å gå til siden min. Da den er i bakgrunnen.

4. adeneo

adeneo Medlem

Så bildet vises i Google's bildesøk, hvorpå det blir lastet ned uten at noen går videre til din side? Hva skulle en popup ha for seg dersom de ikke kommer til din side, eneste du vel egentlig kan gjøre er å ikke tillate linking av bildet, men det har i grunn lite for seg det også ?

5. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

jeg tror adeneo var ironisk... popups er omtrent det mest hata greiene du i det hele tatt kan legge inn.

En ting du kan gjøre er f.ex. å legge inn sidenavnet/domenet i et av hjørnene på bildet, bare pass på å laste det opp på akkurat samme sted, samme filnavn osv.

6. adeneo

adeneo Medlem

Der er vel TorsteinO inne på noe, det er selvfølgelig mulig å vannmerke bilder, eventuelt vannmerker bilder kun når de forespørres av andre nettsider enn din egen osv.

7. clinton4

clinton4 Medlem

8. OldHP Medlem

..så det går ikke ann å lage popup via en bilde fil? Isåfall så må jeg nok bruke clinton sitt tips

9. clinton4

clinton4 Medlem

Du kan lage en popup som viser en bildefil, men det hjelper deg lite. Google henter kun ut bildet i sitt bilde søk, så koden som utfører popup handlingen vil ikke bli kjørt. Du må bryte deg ut av google's iframe. Om Google tillater dette vet jeg ikke, så det blir på eget ansvar :)

Sist redigert: 13 Apr 2012
  10. adeneo

adeneo Medlem

Kan ikke se at Google har noe med om du bruker iFrame busting på sidene dine, men det er nok mulig at du oppnår dårligere resultater. Google selv bruker X-Frame options, og kan derfor ikke lastes i en iframe.

Ettersom jeg har noen sider som brukte denne teknikken (ta kontroll over den siden som iFrame'n ligger på med JS) tidligere for å unngå å bli satt i iFrame (bruker X-Frame options nå) vet jeg også at det er mulig å komme rundt bustingen, eller buste bustingen, da jeg har noen sider som gjør det også, og det er pussig at ikke Google har noe lignende, men de synes vel kanskje det er å gå litt langt, gjøres veldig enkelt slik:

Kode:
         window.onbeforeunload = function() { supress++ }  
               setInterval(function() {  
                    if (supress > 0 && myLinks==false) {  
                        supress -= 2;
                        window.top.location = '/supress'; //må ha en nettside på server som sender 204 status
                    }  
                }, 1)
    Dette stopper alle forsøk på busting ettersom det ikke blir mulig å ta kontroll over .top siden da den alltid vil redirect'e til en side som sender HTTP 204 status!

Står faktisk mer om det her!

Sist redigert: 13 Apr 2012
    Erlend liker dette.
  11. Erlend Medlem

Mye bra informasjon du kommer med her adeneno. Ryktepoeng gitt :)

12. OldHP Medlem

La inn koden.. Så det som skjer nå er at jeg er ute av images.google.com? Eller at de som klikker på bilde kommer direkte inn på nettsiden min og ikke bare ser bilde? Utifra stats så er det det siste som skjer. Uansett så er en av de alternativene bedre enn at besøkende bare ser bilde.

Sist redigert: 14 Apr 2012
  13. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

Tja. Det er helt sikkert NOEN av de som kommer inn og ser bildet, som også går videre til å se selve siden, så å få bildet ut av google images vet jeg ikke om er så smart hvis det er en side du vil ha trafikk til.

14. metallian

metallian Medlem

Er ikke uvanlig at jeg kikker på siden også når jeg fiunner et bilde via G...

15. zapotek

zapotek Medlem

Ville latt det være som det er - eventuelt lagt inn teksten "Photo: dittnettsted.no" nederst på bildet. Som enkelte av de andre talerne sier, så klikker noen av bildesurferne seg inn på selve siden også.

"Får en del trafikk på et av bildene mine."

Forresten, hvor mye er en del? 5, 50, 500 eller 5000 visninger dagen?

Del denne siden