Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får en del trafikk på et av bildene mine.

adeneo

Medlem
Selvfølgelig, når du får trafikk fra søkemotorer er alltid det beste og første valget å ha en popup på den siden som får trafikk, slik at de besøkende ser hvor de har kommet og ønsker å komme tilbake.
 

OldHP

Medlem
du misforstår.. bildet gir ingen sidevisninger, de bare ser bilde og laster ned istedenfor å gå til siden min. Da den er i bakgrunnen.
 

adeneo

Medlem
Så bildet vises i Google's bildesøk, hvorpå det blir lastet ned uten at noen går videre til din side? Hva skulle en popup ha for seg dersom de ikke kommer til din side, eneste du vel egentlig kan gjøre er å ikke tillate linking av bildet, men det har i grunn lite for seg det også ?
 

adeneo

Medlem
Der er vel TorsteinO inne på noe, det er selvfølgelig mulig å vannmerke bilder, eventuelt vannmerker bilder kun når de forespørres av andre nettsider enn din egen osv.
 

OldHP

Medlem
..så det går ikke ann å lage popup via en bilde fil? Isåfall så må jeg nok bruke clinton sitt tips
 

clinton4

Medlem
..så det går ikke ann å lage popup via en bilde fil? Isåfall så må jeg nok bruke clinton sitt tips

Du kan lage en popup som viser en bildefil, men det hjelper deg lite. Google henter kun ut bildet i sitt bilde søk, så koden som utfører popup handlingen vil ikke bli kjørt. Du må bryte deg ut av google's iframe. Om Google tillater dette vet jeg ikke, så det blir på eget ansvar :)
 
Sist redigert:

adeneo

Medlem
Kan ikke se at Google har noe med om du bruker iFrame busting på sidene dine, men det er nok mulig at du oppnår dårligere resultater. Google selv bruker X-Frame options, og kan derfor ikke lastes i en iframe.

Ettersom jeg har noen sider som brukte denne teknikken (ta kontroll over den siden som iFrame'n ligger på med JS) tidligere for å unngå å bli satt i iFrame (bruker X-Frame options nå) vet jeg også at det er mulig å komme rundt bustingen, eller buste bustingen, da jeg har noen sider som gjør det også, og det er pussig at ikke Google har noe lignende, men de synes vel kanskje det er å gå litt langt, gjøres veldig enkelt slik:

Kode:
     window.onbeforeunload = function() { supress++ }  
           setInterval(function() {  
                if (supress > 0 && myLinks==false) {  
                    supress -= 2;
                    window.top.location = '/supress'; //må ha en nettside på server som sender 204 status
                }  
            }, 1)

Dette stopper alle forsøk på busting ettersom det ikke blir mulig å ta kontroll over .top siden da den alltid vil redirect'e til en side som sender HTTP 204 status!

Står faktisk mer om det her!
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Ville latt det være som det er - eventuelt lagt inn teksten "Photo: dittnettsted.no" nederst på bildet. Som enkelte av de andre talerne sier, så klikker noen av bildesurferne seg inn på selve siden også.

"Får en del trafikk på et av bildene mine."

Forresten, hvor mye er en del? 5, 50, 500 eller 5000 visninger dagen?
 
Topp