Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et lite mysterium

Man kan jo anbefale kunden å oppgradere sin nettleser... iallfall til en nyere versjon av IE om ikke annet.

Å bruke masse energi på å få en defekt nettleser til å vise et nettsted korrekt er bare sløseri på kundens tid og penger spør du meg.

I dette tilfellet var det jo greit forsåvidt. Må vel se an situasjonen...
 

hansson

Langveisfarende
Png-er vises feil på alle versjoner av IE virker det som. Irriterende, da det er det eneste bra formatet for gjennomsiktige bilder. Det er ikke gjennomsiktigheten som er problemet, men at fargestikket er annerledes enn på alle andre nettlesere.

Jeg er helt uenig med Sjefskoder. Hvis ikke vi som lager nettsteder pusher brukere til å henge med på utviklingen kommer vi ingen steder. Mitt firma velger bevisst å ikke støtte IE7 eller eldre. Vi har ingen problemer med det og får null sure e-poster. Bare hyggelige tilbakemeldinger type "nå har jeg installert Firefox og det fungerer kjempefint". Alle som bruker en gammel nettleser får en liten gul boks på startsiden som oppfordrer dem til å oppgradere.

For å si det på TV-aksjonsk: Oppfordrer herved alle andre til å gjøre det samme ;)

(Hadde de fleste gjort det så hadde problemer med gamle nettlesere vært eliminert en gang for alle.) (Men png-bilder er og blir et problem da, inntil microsoft fikser det.)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hei hansson, helt enig med deg generelt, ihvertfall når det gjelder norske nettsteder, alle i Norge bør oppfordres til å oppgradere. Når det gjelder akkurat dette nettstedet det er snakk om her så er det internasjonalt og skal brukes av alle mulige slags folk. Jeg syns det er greit at dette nettstedet virker ihvertfall i IE7.
 

HPF

Medlem
Så du MÅ lage nettsiden slik at den viser alt helt likt og funger på samme måte i ALLE typer nettlesere og versjoner..
Høres ut som en HTML purist fra midten på 90-tallet.

For egen del kunne jeg overhodet ikke tenke meg å betale for noe slikt. Kundene mine vil typisk ha siste versjoner av både OS og browser, i mai var det bare 1,54% som hadde browsere som utga seg for å være IE6.

Så hvorfor betale en utvikler kr.1000,-/time for at nettbutikken skal være kompatible med noen forhistoriske browsere og som kanskje også medfører at de resterende 95% opplever dårligere funksjonalitet?

Er vel en grunn til at Google Apps, YouTube og Facebook har droppet IE6 støtte. Og hva med banker etc, krever ikke de også relativt moderne browsere? Ser også ut som om det er mange utviklere nå som rett og slett dropper støtte for eldre browsere som IE6.

Overraskelsen må i så tilfelle være at du henviser til nettopp siden. I april 2011 var det kun 2.5% av de besøkende på det nettstedet som brukte IE6. Globale statistikker viser ca. 10%, for den vestlige verden ca. 5%.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Sist redigert:
Topp