Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er jeg blitt svindlet? Noen som kan hjelpe meg?

JanMS

Medlem
Slike folk som dette gjør meg rett og slett forbannet. Håper du tar jævelen! Slå han konkurs, det er vel det eneste som hjelper. Da kan han nemlig ikke drive som personlig næringsdrivende...
 
Det som er faen, er at inkassobyrået ikke gidder å gå til det skrittet å slå han konkurs, og da sitter jeg her da ... Og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre, for de pengene skulle gå til å betale ut all gjelden i firmaet, så jeg kunne legge det ned. Men i stedet får jeg alle disse fine brevene med politimerke øverst på siden ... Så jeg har fått masse ekstra problemer på grunn av han dusten, og helt ærlig håper jeg han brenner til evig tid...
 
Noen som veit om det fortsatt finnes inkassobyråer som kjøper og betaler gjelden, for så å drive den inn? Eller er det noe som har sluttet å eksistere?

Tenker ikke på noen torpedo-greier, men i lovlige former
 

JanMS

Medlem
Det som er faen, er at inkassobyrået ikke gidder å gå til det skrittet å slå han konkurs, og da sitter jeg her da ... Og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre, for de pengene skulle gå til å betale ut all gjelden i firmaet, så jeg kunne legge det ned. Men i stedet får jeg alle disse fine brevene med politimerke øverst på siden ... Så jeg har fått masse ekstra problemer på grunn av han dusten, og helt ærlig håper jeg han brenner til evig tid...

Hmmm. Jeg ville tatt kontakt med en politiadvokat for å få Deres synspunkt på saken i forbindelse med bedrageri. For meg ser det nesten ut som en opplagt sak å anmelde. Denne fyren må stoppes for hva det er verdt. Tviler på at du er den eneste han har svindlet og så lenge det går så vil han fortsette på samme måten. Jeg håper du tar saken videre og at du gjør det som er mulig for å stoppe han.
 

Chris M

Medlem
Det er nok lite du kan gjøre her om du ikke klarer å få han til å prioritere deg foran andre ved å bruke det at du kjenner han personlig. Eventuelt kan du true med å henge han ut på nett. Du kommer ingen vei med noen som helst rettslige eller innsdrivelsesprosesser. Handlingen er ikke beviselig svindel så lenge han sier at hans intensjon var å betale tilbake.

Har et slikt tilfelle på en person som skyldte meg 50 000 kr i 2002. Til nå har han betalt meg 5000 kr via tvangstrekk. Cirka samme beløp som jeg har brukt på utleggsbegjæringer. Gjelden er nå steget til rundt 80 000 på grunn av renter. Så å skaffe seg en dom via forliksrådet kan ikke skade. Men det tar jo år og dag å få inn noe som helst. Og det forutsetter at vedkommende har en jobb der han tjener såpass at det er rom for å trekke i lønn. Det har slike folk sjelden..ofte slutter de i jobben år de ser at alt forsvinner ut.

Konklusjon: Enten finner du han og gjør livet hans ubehagelig, eller så kan du anse dette som et tap. Hvor mye var det snakk om?

NB: Et slikt tap kan vel trekkes fra på skatten om det gjøre på rett måte. Var vel innen næringsvirksomhet dette?
 
Sist redigert:
Topp