peterandrej
pensjonert moderator
Jeg jobber ikke med SEO, kan ingenting om SEO, men jobber med et prosjekt der SEO spiller en stor rolle, så jeg lurer på om noen av dere som kan mye om SEO kan svare på noen enkle spørsmål?
Jeg tror at SEO i dag handler om noe annet enn det gjorde før. Da jeg drev en av verdens klart største blogger (målt sånn SEO-messig) for mange år siden var det innlenker som var det store. Jeg tror imidlertid at SEO i dag hovedsaklig handler om:
- få så lav bounce-rate som mulig gjennom å gi brukerne det innholdet de vil ha
- naturlig spredning av innholdet i f.eks sos.medier
- innlenker fra autoritære kilder (som f.eks VGNett, osv)
- osv
Jeg tror ikke SEO handler om:
- lengden på tekstene (f.eks at de må være over 300 ord)
- å stappe flest mulig søkeord inn i teksten, gjentatte ganger
- osv
Spørsmålet er om mine generelle tanker om dette i bunn og grunn er riktige, eller om jeg er litt på bærtur? Jeg skal ikke gjøre noen SEO-jobb, men jeg er litt nysgjerrig siden temaet kom opp i prosjektet.
Jeg tror at SEO i dag handler om noe annet enn det gjorde før. Da jeg drev en av verdens klart største blogger (målt sånn SEO-messig) for mange år siden var det innlenker som var det store. Jeg tror imidlertid at SEO i dag hovedsaklig handler om:
- få så lav bounce-rate som mulig gjennom å gi brukerne det innholdet de vil ha
- naturlig spredning av innholdet i f.eks sos.medier
- innlenker fra autoritære kilder (som f.eks VGNett, osv)
- osv
Jeg tror ikke SEO handler om:
- lengden på tekstene (f.eks at de må være over 300 ord)
- å stappe flest mulig søkeord inn i teksten, gjentatte ganger
- osv
Spørsmålet er om mine generelle tanker om dette i bunn og grunn er riktige, eller om jeg er litt på bærtur? Jeg skal ikke gjøre noen SEO-jobb, men jeg er litt nysgjerrig siden temaet kom opp i prosjektet.