Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En komplett SEO-guide for Wordpress

diabbus

New Member
Hej,

Jeg har nettopp skrevet denne SEO-guide for Wordpress.

I tillegg fins det også en fra-start-til-mål guide for å lage en ny hjemmeside med Wordpress - og da mener jeg alt fra å kjøpe domene og webhotell til hvordan man installerer Wordpress. Alt er skrevet på en sånn måte att min mamma kan følge den (forhåpentligvis).

//Øystein
 
Sist redigert av en moderator:

Marita

ordleker
Bra!

(Men jeg vil bare påpeke litt skrivefeil jeg da.. :) Administratør=administrator, besøkere=besøkende, hand=hånd, att=at, letter=lettere, vilke=hvilke + at det står "dte" under punkt 2, skulle vært "det".. ) Like før punkt 3. har du skrevet guide, hvor det burde vært guiden.

Litt pirkete jeg :rolleyes:
 
Sist redigert:

Marita

ordleker
Også lurte jeg på en ting, nederst har du skrevet;

Gå med i Twingly og legg til linker til andre store webbsteder som f.eks DinSide. Når du har linket til en artikkel der, kommer du å få en link tilbake fra dinside.no.

Jeg trodde det var såkalt "nofollow", og ikke "teller"?
 

diabbus

New Member
Takk for korrekturlesingen. Alvorlig talt så har jeg bodd i Sverige i 10 år, så det påvirker språket litt. Alle ord som ligner hverandre på norsk og svensk har en tendens til å bli litt feil av og til, spesielt når jeg skriver litt for fort.
Hele laghjemmeside.com skrev jeg på 3 dager.
Jeg skal inn og fikse til stavefeil. Takk Marita!

//Øystein
 
Sist redigert av en moderator:

diabbus

New Member
Glemte å svare på ditt spørsmål...
Twingly-linker har ikke nofollow, og fungerer meget bra.
Jeg ble litt usikker om det hadde blitt sånn nå nylig, men det har det ikke. Sjekket akkurat en artikkel i VG som hadde en twingly-link og det var ikke nofollow på den.

//Øystein
 

diabbus

New Member
Hei Anders,

Du har faktisk helt rett. Etter litt etterforsking fant jeg ut att Twingly, høsten 2008 kom med denne widget (Twingly Help: Widget). Denne gjør att linkene skjules i ett javascript på siden. Man kan lett bli lurt ved å bruke verktøy som f.eks firebug som renderer javascript on-the-fly og dermed viser linken i klartekst, men...
Søkemotor-spiders er fortsatt ikke i stand til å følge linker som ligger skjulte i Javascript, og om det kommer å skje vet jeg ikke.
Så...
1)Man kan fortsatt få linkjuice fra twingly-partners så lenge de ikke bruker Twinglys javascript widget
2) Jeg skal oppdatere min guide. I det store og det hele er det ikke lenger noen stor vits å linke til twingly-partners når det gjelder SEO, og det var det som var min poeng i guiden.

Synd... for jeg har brukt Twingly siden starten på flere av mine nettsteder og det har fungert fint lenge, men altså ikke lenger.

Takk Anders for att du fikk meg til å granske videre!

PS! Dette var ett bra forum, mange aktive her. Har mest jobbet med svenske nettsteder (SEO/utvikling) og forum i Sverige, men nå skal jeg bli mer aktiv i Norge.

//Øystein
 
Topp