Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Elkjøp tatt med buksene nede.

MartinR

Medlem
Det vil jeg nesten påstå etter å ha lest dagens artikkel om julegavehandelen på vg.no i dag. Artikkelen finner dere her. Jeg vil tippe at dette er en sak som kommer til å bli snakket mye om i media. Og jeg vil nesten også tro at dette kan få direkte utslag for resten av julevaresalget til Ekjøp i år.

Jeg vet iallefall at jeg blir kraftig provosert om de faktisk driver med slike prisstigninger. Jeg syns en så stor aktør som Elkjøp bør forholde seg for gode for slike misvisende priser. Hadde jeg endt opp med å kjøpe meg en brødrister til 500 kroner mer enn naboen kjøpte den i samme butikken for 2 uker siden så hadde jeg blitt ganske sur tror jeg.

Hva mener dere?
 
Er vel ikke så overraskende dette. Butikkene driver ikke akkurat veldedighet og i jula ser butikkene at de kan tjene noen kroner ekstra på intetvitende personer. Om det er moralsk riktig kan vel diskuteres.

Det er jo bare å drite i å kjøpe produktene.
 

OldHP

Medlem
Elkjøp

Elkjøp har ikke fjernet meg fra nyhetsbrevet dems enda selv etter flere avmedlinger fra min side så at noe slikt skjer tenker jeg er greit. Selvfølgelig skal man ikke gå rundt og ønsketenke at en så stor bedrift går under bare fordi man ikke får signet seg ut av nyhetsbrevet dems men det er irriterende å få mailer fra de :p
 

picxx

Well-Known Member
jeg handlet en vannkoker hos elkjøp i -94.. er det garanti på den?
Den koker ikke olje!
 

MartinR

Medlem
Prisene øker når etterspørselen øker. Dagen sjokkmelding!

Selvfølgelig er det ikke noe sjokk at de velger å sette opp prisene litt her og der.

Men å sette opp ett strykejern fra 799 til 1499 på bare 2 uker syns jeg nesten er svindel. Kan umulig tenke meg at en slik prisstigning kan forsvares i forhold til produktets verdi.
 

Christian

Medlem
Jeg greier ikke å få meg til å se på dette som svindel. Ikke i nærheten en gang.

Men over til noe matnyttig:
En kollega skulle kjøpe en blender (tror jeg det var) på Elkjøp tidligere denne uken. I butikken så hun at den kostet 1199 kr. Mens på nettet lå den til 699. Så hun kjøpte den på nettet og plukket den opp i butikken. 500 kr spart.

Det kan være et godt tips for dere som skal kjøpe produkter i noen slike butikker i fremmtiden!
 

MartinR

Medlem
Jeg greier ikke å få meg til å se på dette som svindel. Ikke i nærheten en gang.

Ikke ta alt så bokstavelig da, svindel er det selvsagt ikke. Såklart har de lov å øke prisene akkurat slik de vil. Er ikke det jeg sitter å sier.

Jeg syns det er uetisk at en brødrister, ett vaffeljern eller ett strykejern skal ha dobbel pris de to siste ukene i desember.

Men dette var ikke hovedpoenget mitt, hovedpoenget var egentlig det at vg har vinklet artikkelen til at Elkjøp er den store verstingen når det kommer til dette, noe man heller ikke skal se bort ifra. Dette mener jeg kan få ett betydelig utslag for Elkjøps videre julegavesalg om saken får nok oppmerksomhet i media.
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
VG.no skrev:
- Nei, vi spekulerer ikke i høyere priser i desember. Vi skal gi de beste tilbudene året rundt, sier administrerende direktør Andreas Niss i Elkjøp Norge til VG.
løgn

VG.no skrev:
- Mener du det er tilfeldig at alle tre kjedene tar ut ekstra fortjeneste på slike typiske julegaveprodukter i desember?
- Som sagt: Vi skal være mest konkurransedyktige på pris, også i desember.
løgn
 
Topp