Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Elkjøp tatt med buksene nede.

picxx

Well-Known Member
men på samme måte som at de naturligvis har rett til å øke prisene hvordan de vil, så må de da også tåle at det blir oppmerksomhet om det, for det er klart at dette er noe forbrukere vil ha interesse av å vite om

Har man ikke fått med seg det at butikker øker prisene på sine produkter opp mot jul har man enten bodd under ei gran eller er stokk dum.
Men greit fyllstoff i ei tabloidblekke i denne tiden da... :D
 

kongen

kongemedlem
Muhahahaha.

Helt ærlig, jeg synes faktisk det er helt rettferdig!

Menn som gi kona strykejernet eller annen småelektrisk til jul FORTJENER IKKE NOE ANNET!!!!
:D

Jeg har kjøpt strykejern, vaskekost og teppebanker til kona. Jeg tror det er det hun ønsker seg...
 

looper

Medlem
Ganske tullete diskusjon egentlig!
Selvfølgelig så setter de opp prisene i jula og alle vet at det er billigere å handle i januar!

Dessuten så har Elkjøp og Lefdal den pris-garantien. At om du skulle finne noe billigere innen 30 dager så får du den til prisen. Gjorde selv dette med en vaskemaskin og det var meget enkelt!!!

GOD JUL!
 

MartinR

Medlem
Ganske tullete diskusjon egentlig!
Selvfølgelig så setter de opp prisene i jula og alle vet at det er billigere å handle i januar!

Dessuten så har Elkjøp og Lefdal den pris-garantien. At om du skulle finne noe billigere innen 30 dager så får du den til prisen. Gjorde selv dette med en vaskemaskin og det var meget enkelt!!!

GOD JUL!

Pris garantien er jo høyst urelevant da 95% av det som blir solgt er julegaver. Jeg ringer iallefall ikke til tante Berit og spørr om jeg kan få kvitteringa på kaffetrakteren hun kjøpte, i håp om at jeg kan få pengene igjen og kjøpe den ennå billigere på ''januarsalget''.

Det er ikke billigere å handle i januar, det er tøv. De har ett par kampanjeprodukter til å lokke deg inn i butikken, resten er normale priser som føres resten av året. Januar brukes til å stabilisere prisene etter julesalget med doble priser.

Ellers tror jeg mange ser seg blind på seg og sin kompetanse her, det er ikke alle som driver med kjøp, handel eller buisness, det er ikke alle som viste dette på forhånd. Jeg kjenner iallefall mange som ikke viste det, iallefall ikke at det foregikk i en så høy grad.
 

looper

Medlem
Haha joa...
Men du skriver jo tråden "Elkjøp tatt med buksene nede" men når de har den prisgarantien så betyr jo det på papiret at du kan få varen til varens pris innen 30 dager. Om du syntes det er kleint å ringe til tanten din så er det ditt problem!!!

Det med at de bruker janauar til å regulere det er godt mulig, men jeg handler ihvertfall enkelte ting veldig billig i januar. Du snakker om Elkjøp som om det var en konspirasjon, penger rår over alt.

Du skriver også at prisen på 1499,- for ett strykejern ikke kan forsvares. Er det en ting jeg har lært så er det at ett produkt er verdt så mye kjøper vil betale for det. Om strykejernindexen vokser 50 % på to uker så har det jo ingenting å si, så lenge noen vil betale prisen for dette!

Det å gjøre ett kjøp er en høyst frivillig handling og det er fult mulig å sjekke priser på nett i dagens samfunn!


Og hvis jeg videre har lest riktig så skal du starte nettbutikk. Da er det bare å lære av de O store!
 

MartinR

Medlem
Haha joa...
Men du skriver jo tråden "Elkjøp tatt med buksene nede" men når de har den prisgarantien så betyr jo det på papiret at du kan få varen til varens pris innen 30 dager. Om du syntes det er kleint å ringe til tanten din så er det ditt problem!!!

Jeg syns ikke det er kleint, jeg ville syntes det var direkte uhøflig. Men kan være det bare er meg :)

Det med at de bruker janauar til å regulere det er godt mulig, men jeg handler ihvertfall enkelte ting veldig billig i januar. Du snakker om Elkjøp som om det var en konspirasjon, penger rår over alt.

For elkjøp så rår penger over alt ja. Men de må huske på at for oss forbrukere så er det andre kriterier som tillit, service, trygghet og pris som teller når noen skal ut å handle. Vi som kunder er gull verdt, og får vi ikke den servicen vi føler vi fortjener så tar vi med oss lommeboken en annen plass.

Du skriver også at prisen på 1499,- for ett strykejern ikke kan forsvares. Er det en ting jeg har lært så er det at ett produkt er verdt så mye kjøper vil betale for det. Om strykejernindexen vokser 50 % på to uker så har det jo ingenting å si, så lenge noen vil betale prisen for dette!

Såklart er verdien av ett produkt verdt så mye kjøper vil betale for det. Men det er opp til butikkene å sørge for at forbruker ikke sitter igjen med følelsen av å ha gjort ett usannsynlig dårlig kjøp. For selv om det er forbrukers ansvar å sjekke priser så er det butikken det vil gå utover når en kunde er misfornøyd. De kan ikke bare tenke penger som du prøver å si.

Det å gjøre ett kjøp er en høyst frivillig handling og det er fult mulig å sjekke priser på nett i dagens samfunn!
Og hvis jeg videre har lest riktig så skal du starte nettbutikk. Da er det bare å lære av de O store!

Som sagt så må du nesten se det store og hele bildet av det hele. Det nytter ikke å bare si at alle kan sjekke priser, og bedrifter kan sette akkurat de prisene de vil. Kjøper du ett strykejern til dobbel pris, så kan man ikke bare si; haha synd for deg. Du må nesten ta med i beregningen at en misfornøyd kunde kan fort bli en kunde mindre.
 

allegretto

Medlem
-> - Vi har nesten dobbelt så mange på jobb - VG Nett
Et bevis på at de lyver.. og lyver.. og lyver.. og lyver..

Dette med prisjustering er ingen stor sak i seg selv.. og det gjelder jo selvsagt ikke bare elkjøp.. men alle bransjer som opplever økt etterspørsel etter varene sine.

Men hva om de bare hadde fortalt "sannheten" med en gang.. om hvordan ting egentlig henger sammen. Istedet for å komme med løgn og bortforklaringer.
Han elkjøpmannen Andreas Niss burde ihvertfall tenke seg om før han uttaler seg.. for ikke å ødelegge mer for firmaet sitt.
 

picxx

Well-Known Member
Denne saken er jo på lik linje med "Her avsløres - Påskemarsipan ER dyrere enn augustmarsipan"
 

zapotek

Medlem
VG i samarbeid med Wikipedia avslører Rema1000: Marsipanen selges rimeligere i Januar grunnet mindre etterspørsel. Kjeden innrømmer at prisen holdes kunstig høy før jul!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ut fra hvor mye oppmerksomhet dette faktisk har fått, så kan vi ihvertfall avskrive alle påstander om at det har vært alment kjent at prisene økes SÅ dramatisk. En ting er om de økes 10%. Noe annet er når de dobles. Påstander om at det er fordi de må ha dobbelt så mange på jobb er jo også ganske tåpelig. Flere kunder, som handler mer, mens kostnadene til lokaler osv fremdeles er konstante (kanskje noe økning på strøm), vil jo si at deres kostnader pr vare senkes, og dermed hadde de tjent mer pr vare solgt selv uten noen prisøkning. Så det er bare fordi de vil tjene enda mer de gjør det (som jo *egentlig* er greit nok selv om prisøkninger på tresifra prosenttall gir et noe spesielt inntrykk), hadde de i det minste innrømt det hadde de ihvertfall vært ærlige, nå juger de i tillegg til at de virker grådige.
 
Topp