Jeg har vært en god del turer innom Szczecin for en stund tilbake, og må innrømme jeg liker Polen veldig godt... Det eneste jeg ikke liker med dette landet, er at man må være så utrolig "snill" for at ikke ungdommene på gata vil rane deg. Jeg skal IKKE gå innpå hvordan det gikk den gang noen forsøkte å rane meg der nede.. !
Det beste med hele Polen var nok prisene på ølet. Det var liksom morro og betale 2 Zloty = ca 4kr, for 0,66L øl, mens sigarettene lå 6-7kr pakka. Nå skal det jo også nevnes at sigarettene til 6-7kr pakka ikke er Prince, for og nevne det slik. Minner for all del om at prisene jeg prater om her, er i butikk. Om du skal sitte på byen og drikke, koster det fort 20kr for en halvliter!
Szczecin hadde masse utesteder, og fy pokker så mye horehus dem har i byen. Bare du tar en taxi, kan du forbanne deg på at også sjåføren spør deg om du vil ha lolly (Og ja, det er da snodig nok det ordet dem bruker også)
Kom dere avgårde sier jeg, men for all del, IKKE gå alene ute etter klokka er 19-20 om kvelden. I Polen vet du aldri hva du treffer på! Trodde ikke på det når jeg fikk høre det, men straks jeg fikk "erfare" det, var det plutselig ikke så morro alene i Polens gater lenger.