Dropshipping

Baku

Medlem
Noen som driver med dropshipping?

Hva gjør dere med at kunden får en pakke fra utlandet med en annen faktura og sånn en den butikken han kjøpte fra?

Bryr ikke folk seg om det eller infomerer dere om dette?
Noen som har noen løsninger?

Baku

Medlem
Skriver ett nytt innlegg i samme emnet siden jeg har fått ett nytt problem innenfor samme tema.

Har en pakke som jeg har kjøpt i en amerikansk netbutikk og solgt i en norsk nettbutikk.
Den ligger nå i en postboks i usa og jeg tenkte jeg skulle sende den direkte derifra til kunden.
I pakken nå ligger det en amerikansk faktura på rundt 50dollar, men jeg må vel nesten bytte det ut med min norske som er på 1100.

Dette blir jo mye dyrere i forhold til moms.

Er det noen som har noe erfaring fra samme opplegget som vil komme med noen innspill?

diskokule

New Member
Jeg trodde det var sånn med Dropshipping at kunden betaler til deg og leverandøren fakturerer deg og sender ut pakken. Og om ønskelig med din logo på.. Men jeg er ikke sikker, har bare lest litt om dette...Men er nysgjerrig selv på dette med Dropshipping.

Noen som har noen gode tips om hvordan man kommer i gang?

neXon

Medlem
Driver et par nettbutikker med dropshipping.
Kunden betaler for varen først...deretter betaler jeg distributør, og de sender varen direkte til kunden (uten deres logo). Fungerer greit, men leveringstiden blir i lengste laget noen ganger. Nordmenn forventer nesten å få varen dagen etter

xenimus86

Medlem
Men er det slik at hvis varen er over X antall kroner at det noen ganger tilkommer toll på varene til sluttkunden?
Eller sender dropshipperen varen som "gift" eller noe?
Vil ikke kunde da se at det står "gift" på pakken?

Er egentlig ganske gira på dette med DS....

neXon

Medlem
Du bør holde deg under 200 kr (ink frakt).
Kunden får MVA krav om den blir stoppet.
Gift har ikke så mye å si om avsender er et firma.

Baku

Medlem
Så du kunden mottar pakken med leverandørens faktura?

Begynner de ikke litt å lure når beløpet på pakken er mye mindre en det de har betalt?

Topp