Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop.no

Stoppet

Banned
Jeg har gode erfaringer med ProIsp. Bruker løsningen som koster 100-lappen i måneden. De er gode på service og har vakt telefon døgnet rundt. Men du må betale for denne hvis det er du selv som har klusset det til. Ellers er servicen gratis på dagtid.

Den gang da jeg flyttet til dem overførte de nettsidene mine gratis og ordnet alt slik at det ikke var noe nedetid.

Bruker også Websynthesis, men her snakker vi helt andre priser.
 

kaieivindm

Member
@Nettverten når er det best å flytte da? Jeg har noen som utløper type juni i år, og ser for meg at flytten skjer måneden før det utløper.

Mens andre går til desember og helt til mai neste år. Disse er vel ikke vits å flytte før det nærmer seg utløpsdato? Slik at jeg ikke betaler for 2x webhotell per domene.

Hvordan får du flytt uten nedetid? Er det slik at du fikser DNS settings da hos Domeneshop? Også gir du ftp bruker/pass til ProISP så tar de resten?
 

Stoppet

Banned
Du kopierer over nettsidene på ny server og peker deretter domenene dine dit. Hvis du skal gjøre det selv har de gode guider.

Hvis du har problemer med nåværende leverandør er der vel ingen vits i å irritere seg i månedsvis før du flytter? Hvis du velger løsningen som koster ca 100 så kan du også legge til ekstra domener/nettsider for en tier per stykk så vidt jeg husker. Så har du 5 nettsider vil det koste deg rundt 140 i måneden.
 

kaieivindm

Member
Du kopierer over nettsidene på ny server og peker deretter domenene dine dit. Hvis du skal gjøre det selv har de gode guider.

Hvis du har problemer med nåværende leverandør er der vel ingen vits i å irritere seg i månedsvis før du flytter? Hvis du velger løsningen som koster ca 100 så kan du også legge til ekstra domener/nettsider for en tier per stykk så vidt jeg husker. Så har du 5 nettsider vil det koste deg rundt 140 i måneden.

Så egentlig trenger jeg bare et webhotel hos ProISP til 99,- i mnd u/moms, også lager jeg bare en katalog for hver webside også ruter jeg fra Domeneshop til hver katalog hos ProISP, og kjører alle siter på et webhotel? Eller blir det seperate webhotel per domene/site?
 

Tony J

Alle skal få
Enig i at ProIsp er dyktige. Men det er bedre å samle domenene sine på domeneshop.no, som er nummer en på dette, og heller peke domenet til webhotellet du bruker. Da er du mye friere hvis du bytter leverandør. Da bare endrer du navnetjenerne på domeneshop og peker de til det nye webhotellet.

Prisene hos f.eks Pro Isp er ikke så ille de heller sammenlignet med Domeneshop. Faktisk så er Pro Isp på det jevne rimeligere og dette er også når rabattene til Domeneshop begynner å påløpe:

Eksempler på noen få TLDs

.net inkl mva Pro Isp: 86.25,- Domeneshop: 95,-
.com inkl mva Pro Isp: 86,25,- Domeneshop: 95,-
.org inkl mva Pro Isp: 86,25,- Domeneshop: 95,-
.biz inkl mva Pro Isp: 86,25,- Domeneshop: 125,-
.info inkl mva Pro Isp: 86,25 Domeneshop: 95,-
.se inkl mva Pro Isp: 136,25 Domeneshop: 150,-
.dk inkl mva Pro Isp: 86,25 Domeneshop: 95,-
.no inkl mva Pro Isp: 136,25 Domeneshop: 125

Domeneshop er kun billigere på .no og det er med ca hele 11,-.

Det var prisene, så er det kundesidene. Her får jeg en perfekt oversikt over hva jeg har tilgjengelig hos Pro Isp til enhver tid:oversikt.png
Ved klikk på boksen "Domener" får jeg full informasjon om domene mine. På bildet under har jeg klikket meg inn på et domene "123fotball.no" og her kan jeg enkelt og effektivt gjøre alt jeg ønsker med mitt domene på en ryddig og oversiktlig måte. domeneoversikt.png

Så jeg er totalt uenig med deg. Jeg velger å beholde domenene mine der hvor jeg føler jeg får mest igjen for pengene mine både når det gjelder kundesidene, support, priser og kvalitet.

Du skriver "De er nummer 1 på dette". Hva er Domeneshop nummer 1 på? Hvis det ikke er prisene eller supporten? Og hvorfor er jeg ikke like fri på å bytte leverandør dersom jeg bruker Pro Isp kontra Domeneshop? Forstår egentlig ingen av argumentene dine uten at jeg ønsker å fremstå frekk. Så gjerne vær litt mer konkret :)

Og dersom noen skulle lure: Pro Isp sine systemer er også helautomatisert og man trenger ikke signere noen egenerklæringer når man bestiller et domene :)

Carpe Diem.
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Det dreier seg nok om at man har forskjellige erfaringer og derved er subjektiv i sine uttalelser. Ellers ville vel alle bare brukt en og samme leverandør? Mine erfaringer er at proisp er bra på webhotell og kundeservice i forhold til det. Domeneshop har det samme på domener/registrar. :)
 

kaieivindm

Member
@Tony J hovedpoenget for at jeg beholder Domeneshop som registrar, er at det er mye lettere å velge nytt webhotell i fremtiden igjen. Om det skulle være aktuelt. Da er det bare til å DNS peke, og nye hotellet kommer opp i en fei.

Velger man å bruke en leverandør til alt, blir dette noe mer knot.

Dessuten er det gratis registrartjeneste. Og jeg liker godt måten de registrerer selve domenet på, automatisk og ikke stress.
 

Tony J

Alle skal få
Det dreier seg nok om at man har forskjellige erfaringer og derved er subjektiv i sine uttalelser. Ellers ville vel alle bare brukt en og samme leverandør? Mine erfaringer er at proisp er bra på webhotell og kundeservice i forhold til det. Domeneshop har det samme på domener/registrar. :)

Jeg lurer bare på hva du mener med "Best på domener". Er dette din personlige oppfatning og hvorfor? Må være lov til å spørre hva årsaken bak påstanden er? Betyr det at du har erfart at Pro Isp har dårligere kundeservice på domener enn servere?
 

Tony J

Alle skal få
@Tony J hovedpoenget for at jeg beholder Domeneshop som registrar, er at det er mye lettere å velge nytt webhotell i fremtiden igjen. Om det skulle være aktuelt. Da er det bare til å DNS peke, og nye hotellet kommer opp i en fei.

Velger man å bruke en leverandør til alt, blir dette noe mer knot.

Dessuten er det gratis registrartjeneste. Og jeg liker godt måten de registrerer selve domenet på, automatisk og ikke stress.

Pro Isp er også automatisk og 0 stress. Hva mener du med "gratis registrartjeneste" Hva er gratis på Domeneshop som vil koste penger hos Pro Isp? Og til slutt til hovedpoenget ditt: Hvorfor er det vanskeligere å velge hotell for fremtiden dersom du samler alt hos 1 leverandør? Dersom du avslutter hotellene hos Pro Isp i fremtiden (spekulasjoner) så kan du ved et klikk endre navnetjenere til de nye hotellene du setter opp, på akkurat samme måte du nå gjør fra Domeneshop mot Pro Isp? Jeg hadde jo forstått poenget deres om det var i forhold til pris eller logistikk, men når prisene er bedre, supporten er like bra, så forstår jeg fortsatt ikke hvorfor man skal motta fakturaer fra 2 selskap når det ene selskapet har alt en trenger. :)
 

kaieivindm

Member
@Tony J som ProISP sier selv:

I hvilke tilfeller skulle det være aktuelt å la vær å flytte domenenavnet til PRO ISP? Ut i fra våre erfaringer er dette typiske tilfeller:

  • Det er ikke mulig å flytte toppnivå-domenet (TLD - Top Level Domain) til PRO ISP. Et toppnivå-domene er øverste nivå av domenet (siste del av domenenavnet) som for eksempel .no eller .com. Enkelte toppnivå-domener er det ikke mulig å flytte.
  • Prisen for domenet er lavere hos nåværende leverandør.
  • Man ønsker å holde domene og webhotell leverandør adskilt i tilfelle det skulle oppstå konflikter slik at det er lettere å bytte webhotell leverandør om man ikke kommer til enighet. I dagens marked er det dessverre mange små og useriøse aktører som har gitt grobunn til denne tanken. Et typisk tilfelle er gjerne at leverandøren legger ned driften uten å informere kunden eller å gjøre det som kreves for at kunden skal kunne flytte sitt domenenavn bort fra leverandøren.
Dessuten er det ikke 2 fakturaer, bare 1...
 

Tony J

Alle skal få
Du ramser opp 3 eksempler på situasjoner når det IKKE lønner seg å flytte domener:

Mulig de kunne formulert seg annerledes da jeg mistenker at du misforstår :

1. Dette betyr bare at dersom det er domener du har registrert hos Domeneshop som Pro Isp ikke tilbyr, da kan du ikke flytte. Men Pro Isp tilbyr alt du trenger, gjetter jeg riktig. Hvis ikke, hvilke TLDs har du som ikke lar seg flytte til Pro Isp? Hvis tilfelle: Da forstår jeg deg.

2. Det er kun .no som er 11 kroner billigere hos domeneshop, resten er billigere hos pro isp

3. Denne setningen er rart formulert. Det kan se ut som Pro Isp sier at noen ønsker å holde webhotell og domener adskilt i tilfelle leverandøren skulle legge ned tjenestene uten å informere deg. Dette ville jo vært dårlig markedsføring dersom Pro Isp indirekte forteller deg at de potensielt kan være en av disse useriøse aktørene, ellers så tolker jeg setningen feil. La meg presisere: Pro Isp har eksistert siden 2002 , de vil mest sannsynligvis fortsette å eksistere i mange år til og er meget profesjonelle slik at DERSOM de skulle gått konkurs om 10 år ville de nok informert alle kundene sine, noe annet er bare tull.

og 4 : Jo, dersom du har 1 webhotellleverandør og en domeneleverandør så vil du motta fakturaer fra 2 selskap istedenfor 1, altså: lettere for regnskapet dersom du får alt fra samme leverandør.
 

Stoppet

Banned
Jeg lurer bare på hva du mener med "Best på domener". Er dette din personlige oppfatning og hvorfor? Må være lov til å spørre hva årsaken bak påstanden er? Betyr det at du har erfart at Pro Isp har dårligere kundeservice på domener enn servere?
Selvfølgelig er det min personlige oppfatning. Jeg har ingen uavhengige undersøkelser eller forskning å forholde meg til her. Jeg har som sagt meget gode erfaringer med proisp på webhotell. Hadde et mareritt for noen år siden når one.com gjorde flytting til et lite mareritt. Og der var proisp fortreffelige. Jeg har i et par meget utfordrende situasjoner for en tid siden hatt god hjelp av domeneshop sin service med håndtering av dette. En vrang Hostgator er ikke lett å ha med å gjøre. Når det gjelder negative erfaringer så er jeg varsom med uttalelsene for jeg kan ha vært uheldig, og da vil det være dårlig å dra på dette. Jeg velger derfor heller og fokusere på de gode opplevelsene.
 

Tony J

Alle skal få
Selvfølgelig er det min personlige oppfatning. Jeg har ingen uavhengige undersøkelser eller forskning å forholde meg til her. Jeg har som sagt meget gode erfaringer med proisp på webhotell. Hadde et mareritt for noen år siden når one.com gjorde flytting til et lite mareritt. Og der var proisp fortreffelige. Jeg har i et par meget utfordrende situasjoner for en tid siden hatt god hjelp av domeneshop sin service med håndtering av dette. En vrang Hostgator er ikke lett å ha med å gjøre. Når det gjelder negative erfaringer så er jeg varsom med uttalelsene for jeg kan ha vært uheldig, og da vil det være dårlig å dra på dette. Jeg velger derfor heller og fokusere på de gode opplevelsene.

Jeg begynte jo å diskutere med deg på bakgrunn av kommentaren din: "Enig i at ProIsp er dyktige. Men det er bedre å samle domenene sine på domeneshop.no, som er nummer en på dette, og heller peke domenet til webhotellet du bruker. Da er du mye friere hvis du bytter leverandør. Da bare endrer du navnetjenerne på domeneshop og peker de til det nye webhotellet."

Du har en påstand om at domeneshop er nr 1 på domener, og da tenkte jeg kanskje det var noe konkret du hadde i forhold til å si dette. Det er jo ikke for å kverulere, men skal man være redd for å stille spørsmål i tilfelle den som kommer med påstander vegrer seg for å svare?

Du nevner noe om en personlig erfaring for en tid tilbake, men er det nok til å stemple de som "nr 1 på domener"? Ser også herr Kluften nevner at de er best på domener og en annen som kaller de "kongen på haugen". Jeg vet ikke om Pro Isp er best på domener, for det er de helt sikkert ikke. Jeg kan bare si at de er like gode og om ikke bedre enn Domeneshop iallfall, og da baserer jeg dette på konkrete ting som pris, support (egen erfaring), oversiktlighet rundt flytting / endring etc.

Du nevner også at jeg står friere dersom jeg holder meg hos Domeneshop. Hvorfor er jeg friere? Hvorfor er jeg mindre fri hos Pro Isp, Host1 , Host2 Host3 enn hvis jeg velger å ha domenene mine hos Domeneshop? Hjelp meg å forstå :)
 
Topp