Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop.no anbefales ikke

NilsF

Medlem
Jeg sier meg mye enig med peterandrej. Webmannen007 har kommet med steinhard kritikk av Domeneshop, og da bør vi kunne forvente at han også kommer med noe mer håndfast om hva saken gjelder. Det er vanskelig å forstå hvorfor han med sitt anonyme nick, som er opprettet i dag (for sakens anledning ser det ut for), ikke skal kunne komme med en mer konkret saksbeskrivelse.

Dersom Webmannen007 ikke i løpet av kvelden kommer med en mer konkret beskrivelse av saken og begrunnelse for sine standpunkter, vil jeg anbefale at administrator sletter hans innlegg. En bør også ha i tankene et en ikke vet om Webmannen007 som her forsøker å sverte Domeneshop, kanskje er en konkurrent..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er definitivt hovedessensen her. Kanskje han f.eks. spurte om å få installere en funksjon på serveren som ikke DS tillater på en delt server. Han trengte neppe hjelp til å endre DNS på domenet sitt for å si det slik.

Jeg oppfatter det slik at det var behandlingen han får som er hovedessensen, ikke om de kunne utføre en oppgave.... Men, det kan han vel kanskje bekrefte eller avkrefte selv.

Jeg er forøvrig enig at dette er rimelige meningsløse beskyldninger, noe jeg forøvrig har kritisert da det gjelder en del andre tråder her på forumet også.... ;-)
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg skjønner ikke helt hvorfor slike innlegg er lov på webforumet. At det er OK at en person som ikke en gang opererer under fullt navn kan slenge ut en drøss med negative påstander om en navngitt leverandør er mildt sagt merkelig.

De fleste forum sletter slike tråder fortere enn de blir lagt inn...
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kom med konkret kritikk. Ellers er et slikt innlegg bare fjas for å få Domeneshop høyt opp i Google med negativ kritikk. Og det kan da umulig Webforumet være tjent med når man i tråden ikke finner ut hva som konkret kritiseres?
 

picxx

Well-Known Member
Domeneshop er dårlig på hosting, men bra på domener (kanskje navnet får en pære til å lyse?).
Min erfaring ihvertfall.

(Jo mer trafikkbaserte nettsider du har, jo mindre ønskes du som kunde på hostingen...er også min erfaring)
 

basicus

SEO Eggspert
Domeneshop er dårlig på hosting, men bra på domener (kanskje navnet får en pære til å lyse?).
Min erfaring ihvertfall.

(Jo mer trafikkbaserte nettsider du har, jo mindre ønskes du som kunde på hostingen...er også min erfaring)
Jeg har samme erfaring på hostingen. De er ikke videre gode til å håndtere Joomla med søkemotorvennlige URL'er heller. Men, domenener er de gode på. Ingen problemer der for vår del.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Må dessverre si akkurat det samme som Picxx og basicus - hosting hos domeneshop er ikke akkurat knall, selv om de var veldig gode en gang i tiden. Jeg kaller det voksesyken - de har blitt for store og er dermed ikke like sultne og avhengige av å levere topp kvalitet som de engang var.

Domenehåndtering er noe helt annet, det funker veldig fint, men webhotell..? No way Jose.

Stay hungry er vel en fin linje å ha i bakhodet ...
 

Webmannen007

New Member
Hei folkens. Jeg har lest gjennom kommentarene, og har forståelse for mange av dem.

Dessverre kan jeg ikke av juridiske årsaker legge ut en detaljert beskrivelse av hva saken dreier seg om, da det er en tredjepart involvert som vi har hatt en juridisk strid med.

Imidlertidig har problemet ifht. domeneshop blitt løst etter at jeg skrev en lengre (og vennligere) e-post til daglig leder hos domeneshop. Han løste dermed problemet ganske fort, noe som jeg mente også burde være en enkel sak i starten.

I etterkant kan man si at jeg har både vært for følelsesmessig ladet, og for lite høflig i forhold til å uttrykke meg på en korrekt og høflig måte i saken, og istedetfor å poste innlegget på dette forumet som jeg gjorde i går, så burde jeg heller prøvd å ta opp saken med domeneshop på en mer 'sivilisert' måte.

Uansett ligger det mye bak her (utenom domeneshop) som jeg dessverre ikke kan gå ut med på dette forumet. Så man kan nesten si at supporten til domeneshop er adekvat, og at de irritasjonsmomenter jeg har opplevd i så måte ikke kan tillegges annet enn det man kanskje rimeligvis må forvente av en slik aktør.

At førstelinje support ikke er de som er flinkest til å se sammenhenger og fikse ting (kanskje de ikke engang har tilstrekkelig tilgang), og at noen av dem har problemer med å opptre imøtekommende mot sure og krevende kunder er vel ikke mer enn hva man kan forvente av menneskelig reaksjon, selv om jeg mener det er uprofesjonelt. Mange ville nok ment at jeg som kunde også opptrede uprofesjonelt, men de vet lite om det som ligger bak her.

Man kan vel si det sånn at det har kokt på kasserollen ganske lenge, og jeg har vært behersket og høflig hele tiden, og så har det vært ting i det siste som har fått kasserollen til å koke over, og da har jeg ikke brydd meg med å være høflig og profesjonell i all min kommunikasjon. Og dermed har det også medført at andre var mindre villige til å hjelpe meg med mine problemstillinger.

Men jeg har vært i kontakt med domeneshop, og daglig leder har etter å ha fått forklart probleme på en høflig og sivilisert måte løst det ganske enkelt, akkurat slik jeg så for meg det kunne blitt løst ved førstegangs henvendelse.

Siden denne saken nå er ute av verden, er det ingen hensikt å koke videre på den. Mitt utbrudd i første posten må dermed sees i lys av at det skjedde i frustrasjon fordi jeg ikke fikk hjelp til å løse det jeg anså som en relativ triviell sak. I etterkant har dette løst seg når jeg fikk tak i en som var mer teknisk kompetant (daglig leder), og saken er nå ute av verden.

Det ville nå derfor være urimelig at første innlegget skal stå slik det står, all den tid det nesten blir som å skyte spurv med kanoner.

Ja, kundeservicen til domeneshop har til tider ikke vært helt på topp, men når man purrer på en sak, så blir det som regel en løsning på det likevel.

Angående førsteinnlegget hadde jeg tenkt å redigere dette, men jeg kunne ikke se noen knapp som gjorde det mulig. Så da må det være opp til admin hva som skal gjøres. Enten kan innhold av førsteinnlegget fjernes, eller så kan kan hele tråden fjernes også for min del. Eller om man vil at det skal stå som det står, så er det jo også greit for min del.

Kort sagt; admin får avgjøre videre gang.

Uansett kommer jeg nok til å delta litt på forumet her, kanskje det er noen tips som kan utveksles.

Takk.
 

Tonny Kluften

Administrator
Dette er en gammel tråd som rangerer høyt i Google (tråden har nesten 10.000 visninger i sept.). Derfor kan det være på tide å diskutere Domenshop igjen.

Nå har jeg registrert rundt 300 domener der, veldig mange av dem med epost, og finner ingen annen registrar i Norge som er i nærheten hva gjelder kundeservice eller brukervennlighet i kontrollpanelene sine. Kunne ikke falle meg inn å bruke noen andre.

Når det gjelder hosting har jeg ikke særlig greie på om de er gode, har bare 3-4 sider på webhotell hos dem, men det går ihvertfall veldig greit.

Jeg vet at de sier ifra til eieren samt stenger ihvertfall wordpresssider som er hacket, sikkert andre sider også, det virker som at de har noen script som kjører på serverne deres jevnlig, som ser etter hacking, og som stenger sidene automatisk. Så får eieren beskjed om å rydde opp, og hva h*n må rydde opp i.

Så konklusjonen er at jeg som en proffbruker er veldig fornøyd med Domenshop som helhet.
 

Stoppet

Banned
Jeg har alle mine domener hos Domeneshop, og er godt fornøyd med kundeservicen. Har også noe epost der og er fornøyd med det også. Jeg har ingen webhotell der, så det kan jeg ikke uttale meg om.
 
Topp