Webmannen007
New Member
Hei folkens!
Vet ikke helt hvorfor denne tråden er stengt:
https://www.webforumet.no/forum/hosting/3079-domeneshop-hold-dere-borte.html
Jeg synes personlig det var en del nyttig informasjon i den tråden.
Personlig har jeg vært kunde hos domeneshop i flere år, og lagt igjen mange tusenlapper der. Men jeg har aldri vært 100% nøyd, det har alltid vært mye småirritasjon ifht. driftskvalitet, hastighet og support (kompetanse, responsivitet, serviceinnstilling).
Etter min mening, om man skal drive i et slikt knappt marked som det norske webhostingmarkedet er, så må man ha profesjonell og hjelpsom kundeservice, her er host1.no er flott eksempel.
Jeg ba nylig domeneshop om en enkelt tjeneste, og jeg kontakter support veldig sjeldent. Istedetfor å vise en utpreget 'YES, CAN DO'-holdning, så er de treige, slappe, frekke og dessverre kunnskapsløse.
De som sitter på førstelinje support er neppe de skarpeste dataingeniørene som finnes, om de da har noen utdannelse i det hele tatt. I det minste burde de ha vett og evne til å eskalere en sak til mer kyndig personell. Men slik er det dessverre ikke.
For å statuere min misnøye betalte jeg mer enn 1500 ut av egen lomme for å flytte 20+ av mine domener vekk fra domeneshop.
Etter som saken eskalerte kjørte jeg på med Cc til sjefen for domeneshop selv, og tenkte kanskje at han brydde seg litt mer om tapt renome og tapt inntekt.
Det kom ingen svar derfra, før i dag da jeg sa rett ut hva jeg mente om dette, da kom han med det tåplige argumentet om at ikke kunne gå inn i en diskusjon med noen som 'bruker et slikt språk'.
Jeg sa rett ut at det er tydelig at han og domeneshop gir blanke faen i sine kunder. Og det står jeg ved.
Saken det dreide seg om denne gangen var i utgangspunktet av svært enkel karakter, og jeg kunne løst det selv på en halvtime med de nødvendige tilgangsrettigheter, men naturligvis er det kun domeneshop sine admins som har adminrettigheter på deres servere, men ingen av disse var istand til eller ønsket å hjelpe meg med saken det gjaldt.
Dette er dessverre noe som er gjentagende for domeneshop, de har en slapp og dårlig innstilling når det gjelder support. Tidligere har jeg også måttet klage ekstra før enkle saker har blitt løst.
Det er også interessant å se at selv om man bidrar med tusenvis av kroner på bunnlinja deres, så er de ikke interessert i å yte det lille ekstra, men setter seg heller på bakbena som en liten furten jentunge noen har tatt leketøyet fra, dersom man forteller dem akkurat hvor og hvordan skapet skal stå.
Jeg har allerede for en god stund siden faset ut mine mest trafikkbelastede nettsteder til en egen dedikert server, og kommer nå til å fase ut alle gjenværende tjenester jeg har liggende hos domeneshop etterhvert.
For dårlig kundeservice er det rett og slett ingen unnskyldning. Jeg har jobbet med kundeservice gjennom mange år, og selv kunder som av ulike årsaker ikke er helt i vater i supportøyeblikket, skal man behandle på en profesjonell måte. Sinne, frustrasjon og irritasjon er det som regel en årsak til. Men jeg opplever ikke at domeneshop opptrer på en ryddig og profesjonell måte ifht. meg som kunde.
Jeg ville derfor, basert på mine egne private erfaringer, ikke anbefalt meg selv å satse på domeneshop som webhost og/eller registrar om jeg var fersk i gamet. Det finnes mange, mange andre hostingløsninger, og det viktigste er nok å se på det behov man har og velge en leverandør deretter.
Om denne posten kan spare noen 'grønninger' litt frustrasjon, så ville det være perfekt.
Alt jeg forlanger av en tjenesteleverandør er at de leverer den tjeneste jeg bestiller, samt yter god service når dette trengs. Da er jeg en fornøyd kunde, og anbefaler leverandøren videre.
Når det motsatte skjer blir jeg en misfornøyd kunde, og forteller det videre.
Til slutt vil jeg si at jeg utelukker ikke at jeg er en over snittet krevende kunde ifht. å forvente skikkelig service og kvalitet på tjenester og jeg skriver kun denne posten for å fortelle om min erfaring. Jeg kommer ikke til å gå inn på en diskusjon vedrørende ytterligere detaljer om mitt kundeforhold der.
Om du hører positive tilbakemeldinger fra andre steder (mileage may vary..) om domeneshop og bestemer deg for bruke domeneshop likevel, så sett i gang, men om det skulle oppstå problemer, så ikke kom i denne tråden og si at du ikke ble advart ihvertfall!
Takk!
Vet ikke helt hvorfor denne tråden er stengt:
https://www.webforumet.no/forum/hosting/3079-domeneshop-hold-dere-borte.html
Jeg synes personlig det var en del nyttig informasjon i den tråden.
Personlig har jeg vært kunde hos domeneshop i flere år, og lagt igjen mange tusenlapper der. Men jeg har aldri vært 100% nøyd, det har alltid vært mye småirritasjon ifht. driftskvalitet, hastighet og support (kompetanse, responsivitet, serviceinnstilling).
Etter min mening, om man skal drive i et slikt knappt marked som det norske webhostingmarkedet er, så må man ha profesjonell og hjelpsom kundeservice, her er host1.no er flott eksempel.
Jeg ba nylig domeneshop om en enkelt tjeneste, og jeg kontakter support veldig sjeldent. Istedetfor å vise en utpreget 'YES, CAN DO'-holdning, så er de treige, slappe, frekke og dessverre kunnskapsløse.
De som sitter på førstelinje support er neppe de skarpeste dataingeniørene som finnes, om de da har noen utdannelse i det hele tatt. I det minste burde de ha vett og evne til å eskalere en sak til mer kyndig personell. Men slik er det dessverre ikke.
For å statuere min misnøye betalte jeg mer enn 1500 ut av egen lomme for å flytte 20+ av mine domener vekk fra domeneshop.
Etter som saken eskalerte kjørte jeg på med Cc til sjefen for domeneshop selv, og tenkte kanskje at han brydde seg litt mer om tapt renome og tapt inntekt.
Det kom ingen svar derfra, før i dag da jeg sa rett ut hva jeg mente om dette, da kom han med det tåplige argumentet om at ikke kunne gå inn i en diskusjon med noen som 'bruker et slikt språk'.
Jeg sa rett ut at det er tydelig at han og domeneshop gir blanke faen i sine kunder. Og det står jeg ved.
Saken det dreide seg om denne gangen var i utgangspunktet av svært enkel karakter, og jeg kunne løst det selv på en halvtime med de nødvendige tilgangsrettigheter, men naturligvis er det kun domeneshop sine admins som har adminrettigheter på deres servere, men ingen av disse var istand til eller ønsket å hjelpe meg med saken det gjaldt.
Dette er dessverre noe som er gjentagende for domeneshop, de har en slapp og dårlig innstilling når det gjelder support. Tidligere har jeg også måttet klage ekstra før enkle saker har blitt løst.
Det er også interessant å se at selv om man bidrar med tusenvis av kroner på bunnlinja deres, så er de ikke interessert i å yte det lille ekstra, men setter seg heller på bakbena som en liten furten jentunge noen har tatt leketøyet fra, dersom man forteller dem akkurat hvor og hvordan skapet skal stå.
Jeg har allerede for en god stund siden faset ut mine mest trafikkbelastede nettsteder til en egen dedikert server, og kommer nå til å fase ut alle gjenværende tjenester jeg har liggende hos domeneshop etterhvert.
For dårlig kundeservice er det rett og slett ingen unnskyldning. Jeg har jobbet med kundeservice gjennom mange år, og selv kunder som av ulike årsaker ikke er helt i vater i supportøyeblikket, skal man behandle på en profesjonell måte. Sinne, frustrasjon og irritasjon er det som regel en årsak til. Men jeg opplever ikke at domeneshop opptrer på en ryddig og profesjonell måte ifht. meg som kunde.
Jeg ville derfor, basert på mine egne private erfaringer, ikke anbefalt meg selv å satse på domeneshop som webhost og/eller registrar om jeg var fersk i gamet. Det finnes mange, mange andre hostingløsninger, og det viktigste er nok å se på det behov man har og velge en leverandør deretter.
Om denne posten kan spare noen 'grønninger' litt frustrasjon, så ville det være perfekt.
Alt jeg forlanger av en tjenesteleverandør er at de leverer den tjeneste jeg bestiller, samt yter god service når dette trengs. Da er jeg en fornøyd kunde, og anbefaler leverandøren videre.
Når det motsatte skjer blir jeg en misfornøyd kunde, og forteller det videre.
Til slutt vil jeg si at jeg utelukker ikke at jeg er en over snittet krevende kunde ifht. å forvente skikkelig service og kvalitet på tjenester og jeg skriver kun denne posten for å fortelle om min erfaring. Jeg kommer ikke til å gå inn på en diskusjon vedrørende ytterligere detaljer om mitt kundeforhold der.
Om du hører positive tilbakemeldinger fra andre steder (mileage may vary..) om domeneshop og bestemer deg for bruke domeneshop likevel, så sett i gang, men om det skulle oppstå problemer, så ikke kom i denne tråden og si at du ikke ble advart ihvertfall!
Takk!