Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop.no anbefales ikke

Webmannen007

New Member
Hei folkens!

Vet ikke helt hvorfor denne tråden er stengt:
https://www.webforumet.no/forum/hosting/3079-domeneshop-hold-dere-borte.html

Jeg synes personlig det var en del nyttig informasjon i den tråden.

Personlig har jeg vært kunde hos domeneshop i flere år, og lagt igjen mange tusenlapper der. Men jeg har aldri vært 100% nøyd, det har alltid vært mye småirritasjon ifht. driftskvalitet, hastighet og support (kompetanse, responsivitet, serviceinnstilling).

Etter min mening, om man skal drive i et slikt knappt marked som det norske webhostingmarkedet er, så må man ha profesjonell og hjelpsom kundeservice, her er host1.no er flott eksempel.

Jeg ba nylig domeneshop om en enkelt tjeneste, og jeg kontakter support veldig sjeldent. Istedetfor å vise en utpreget 'YES, CAN DO'-holdning, så er de treige, slappe, frekke og dessverre kunnskapsløse.

De som sitter på førstelinje support er neppe de skarpeste dataingeniørene som finnes, om de da har noen utdannelse i det hele tatt. I det minste burde de ha vett og evne til å eskalere en sak til mer kyndig personell. Men slik er det dessverre ikke.

For å statuere min misnøye betalte jeg mer enn 1500 ut av egen lomme for å flytte 20+ av mine domener vekk fra domeneshop.

Etter som saken eskalerte kjørte jeg på med Cc til sjefen for domeneshop selv, og tenkte kanskje at han brydde seg litt mer om tapt renome og tapt inntekt.

Det kom ingen svar derfra, før i dag da jeg sa rett ut hva jeg mente om dette, da kom han med det tåplige argumentet om at ikke kunne gå inn i en diskusjon med noen som 'bruker et slikt språk'.

Jeg sa rett ut at det er tydelig at han og domeneshop gir blanke faen i sine kunder. Og det står jeg ved.

Saken det dreide seg om denne gangen var i utgangspunktet av svært enkel karakter, og jeg kunne løst det selv på en halvtime med de nødvendige tilgangsrettigheter, men naturligvis er det kun domeneshop sine admins som har adminrettigheter på deres servere, men ingen av disse var istand til eller ønsket å hjelpe meg med saken det gjaldt.

Dette er dessverre noe som er gjentagende for domeneshop, de har en slapp og dårlig innstilling når det gjelder support. Tidligere har jeg også måttet klage ekstra før enkle saker har blitt løst.

Det er også interessant å se at selv om man bidrar med tusenvis av kroner på bunnlinja deres, så er de ikke interessert i å yte det lille ekstra, men setter seg heller på bakbena som en liten furten jentunge noen har tatt leketøyet fra, dersom man forteller dem akkurat hvor og hvordan skapet skal stå.

Jeg har allerede for en god stund siden faset ut mine mest trafikkbelastede nettsteder til en egen dedikert server, og kommer nå til å fase ut alle gjenværende tjenester jeg har liggende hos domeneshop etterhvert.

For dårlig kundeservice er det rett og slett ingen unnskyldning. Jeg har jobbet med kundeservice gjennom mange år, og selv kunder som av ulike årsaker ikke er helt i vater i supportøyeblikket, skal man behandle på en profesjonell måte. Sinne, frustrasjon og irritasjon er det som regel en årsak til. Men jeg opplever ikke at domeneshop opptrer på en ryddig og profesjonell måte ifht. meg som kunde.

Jeg ville derfor, basert på mine egne private erfaringer, ikke anbefalt meg selv å satse på domeneshop som webhost og/eller registrar om jeg var fersk i gamet. Det finnes mange, mange andre hostingløsninger, og det viktigste er nok å se på det behov man har og velge en leverandør deretter.

Om denne posten kan spare noen 'grønninger' litt frustrasjon, så ville det være perfekt.

Alt jeg forlanger av en tjenesteleverandør er at de leverer den tjeneste jeg bestiller, samt yter god service når dette trengs. Da er jeg en fornøyd kunde, og anbefaler leverandøren videre.

Når det motsatte skjer blir jeg en misfornøyd kunde, og forteller det videre.

Til slutt vil jeg si at jeg utelukker ikke at jeg er en over snittet krevende kunde ifht. å forvente skikkelig service og kvalitet på tjenester og jeg skriver kun denne posten for å fortelle om min erfaring. Jeg kommer ikke til å gå inn på en diskusjon vedrørende ytterligere detaljer om mitt kundeforhold der.

Om du hører positive tilbakemeldinger fra andre steder (mileage may vary..) om domeneshop og bestemer deg for bruke domeneshop likevel, så sett i gang, men om det skulle oppstå problemer, så ikke kom i denne tråden og si at du ikke ble advart ihvertfall!

Takk!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Til slutt vil jeg si at jeg utelukker ikke at jeg er en over snittet krevende kunde ifht. å forvente skikkelig service og kvalitet på tjenester og jeg skriver kun denne posten for å fortelle om min erfaring.

Domeneshop tilbyr rimelige og enkle løsninger for privat- og bedriftsmarkedet. Den dyreste webhotellpakken hos Domeneshop koster ikke mer enn 80 kr pr/mnd, og Domeneshop legger seg med det prismessig bare marginalt over billigtilbyderne som One.com, osv. Det betyr ikke at produktet er dårlig, men det betyr selvsagt at du ikke får den samme fleksibiliteten som hos litt dyrere leverandører. Hos dyrere leverandører betaler du jo nettopp for høy oppetid, raske linjer, døgnbemannet kundeservice, admintilgang, osv osv.

Jeg vil tippe at du har helt urealistiske forventninger til hva du faktisk kan få når du kjøper webhosting i billigsegmentet, og jeg må si at jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i det du skriver. Domeneshop har etter min erfaring en ytterst velvillig og serviceinnstilt kundeservice som alltid har imøtekommet mine spørsmål og ønsker på en skikkelig og hyggelig måte.

At daglig leder ikke orker å gå inn i en polemikk med en som kaller hans kundebehandlere frekke, kunnskapsløse og slappe - og som på toppen av det hele slår til med "gir faen i sine kunder" - har jeg full forståelse for.
 
J

Jiberish

Guest
Spørsmålet er vel om dette var en sak for Domeneshop sin support? Du ville ha en endring av konfigurasjon på en webserver? Det er vel ikke noe som uten videre kan gjøres?

Domeneshop har ikke like god hosting tjeneste som en del andre leverandør, men tjenesten dem tilbyr mener jeg er ok priset. Har ikke opplevd problemer med support heller.
 

NilsF

Medlem
Jeg ba nylig domeneshop om en enkelt tjeneste, og jeg kontakter support veldig sjeldent. Istedetfor å vise en utpreget 'YES, CAN DO'-holdning, så er de treige, slappe, frekke og dessverre kunnskapsløse.


Det hagler med beskyldninger mot Domeneshop fra Webmannen007, men så lenge han ikke opplyser konkret hva saken handlet om, så er det umulig for oss som lesere å kontrollere om argumentene er holdbare eller ikke.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg må (igjen) skryte av Domeneshop. De leverer raske linjer, har gode rutiner for backup og upåklagelig support. Det var gull verdt for meg å bruke et firma som Domeneshop da jeg var helt fersk, siden de hjalp meg titt og ofte med ting som jeg strengt tatt hadde køddet til selv.

Når man kommer på et forum for kun å sverte et firma, og bl.a tar opp to år gamle tråder for å legge inn klager, klarer jeg ikke helt å ta det seriøst.
 

pmb

Webutvikler
Kun positive opplevelser med Domeneshop her og. De få gangene support har vært involvert har de hjulpet godt og det har ikke tatt lang tid.
 

Webmannen007

New Member
Hei folkens.

Dette var svarinnlegg som forventet. Personlig hadde jeg om jeg var daglig leder i en bedrift og en av mine kundebehandlere ble påklaget av en kunde, tatt kontakt med kunden for å løse saken. Jeg hadde ikke latt meg påvirke i den ene eller andre retning om det kom karakteristikker av meg eller en ansatt fra nevnte kunde. Hvis det kom karakteristikker, var det trolig en grunn til det, og selvsagt noe jeg var interessert i å løse. Som jeg skrev i åpningsinnlegget er det ikke slik domeneshop har opptrått ifht. mitt kundeforhold, og da taper de også meg som kunde på sikt.

At det er andre som har omvendte erfaringer skal jeg ikke bestride, i åpningsinnlegget skrev jeg også at jeg ikke kom til å diskutere saken noe videre, all den tid jeg ikke kom hit for å få medhold eller motstand i en argumentasjonsrekke.

Dersom jeg har brutt noen forumretningslinjer her, beklager jeg det, og da må gjerne admin ta de nødvendige grep for å rydde opp i det, men jeg står fortsatt ved kritikken mot domeneshop. Så får det være opp til den enkelte å vurdere om kritikken virker berettighet eller uberettighet. Jeg kan si så mye som at de har hatt plenty av sjanser på å forbedre seg, og min irritasjon har bygget seg opp gjennom lang lang tid ifht. domeneshop.

Og dersom jeg kunne tape tusenvis av kroner på å ikke gå inn i en polemikk med en misfornøyd kunde, så hadde jeg absolutt gjort det for min egen del. Men dette er dessverre et gjennomgående fenomen, og jo mer sentralt en bedrift ligger iOslo-området, jo dårligere service er det generelt sett.

Men jeg tar konsekvensene av dette, og betaler heller mer for bedre kvalitet og service.

Ha en fin kveld alle sammen!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er desverre umulig å si om kritikken er berettiget siden du ikke opplyser om hva problemet gjelder. Hvorfor er det et problem å fortelle det?

Han har vel opplyst om hva problemet er såvidt jeg kan se. Han er misfornøyd med kundeservicen og at leder i selskapet ikke svarte på første henvendelse.

Hva han trengte hjelp med spiller jo ingen rolle da det ikke er hovedessensen her såvidt jeg kan se. :)

Jeg har mine meninger om DS jeg og, men i kontakt med support over telefon eller via e-post synes jeg det er bra - i forhold til de problemer jeg har hatt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Han har vel opplyst om hva problemet er såvidt jeg kan se. Han er misfornøyd med kundeservicen og at leder i selskapet ikke svarte på første henvendelse.

Ja, men det er ikke all kritikk mot kundeservice som er berettiget.

---

Et (utrolig) tøvete eksempel (bare for å illustrere poenget med at ikke all kritikk nødvendigvis er berettiget):

"Hei, dette er Webmannen. Jeg får ikke til å installere Wordpress. Kan dere komme hjem til meg å vise meg hvordan jeg gjør det? Jeg bor på Sri Lanka. Skal vi si sånn rundt 17 i dag, da?"

"Øh. Vi gjør dessverre ikke hjemmebesøk, men vi kan gi deg en lenke til en guide som viser deg hvordan du gjør dette, og så er det forsåvidt bare å ringe oss dersom du fortsatt sliter."

"Hva i helv......!!! J**** snobbete, late slasker!! Kom dere ned hit umiddelbart eller få snakke med sjefen din!!"

---

Dersom han ikke opplyser om hva dette faktisk handler om, så kan man ikke ta innleggene hans seriøst. Det går ikke an å holde på den måten han gjør uten å faktisk BEGRUNNE hvorfor DS ikke har levd opp til hans forventninger.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ja, men det er ikke all kritikk mot kundeservice som er berettiget.

---

Et (utrolig) tøvete eksempel (bare for å illustrere poenget med at ikke all kritikk nødvendigvis er berettiget):

"Hei, dette er Webmannen. Jeg får ikke til å installere Wordpress. Kan dere komme hjem til meg å vise meg hvordan jeg gjør det? Jeg bor på Sri Lanka. Skal vi si sånn rundt 17 i dag, da?"

"Øh. Vi gjør dessverre ikke hjemmebesøk, men vi kan gi deg en lenke til en guide som viser deg hvordan du gjør dette, og så er det forsåvidt bare å ringe oss dersom du fortsatt sliter."

"Hva i helv......!!! J**** snobbete, late slasker!! Kom dere ned hit umiddelbart eller få snakke med sjefen din!!"

---

Dersom han ikke opplyser om hva dette faktisk handler om, så kan man ikke ta innleggene hans seriøst. Det går ikke an å holde på den måten han gjør uten å faktisk BEGRUNNE hvorfor DS ikke har levd opp til hans forventninger.

Joda, og noen kan lage suppe på spiker også......
 

peterandrej

pensjonert moderator
Joda, og noen kan lage suppe på spiker også......

Det var ikke et forsøk på flisespikkeri. Du skrev at det var "nok" at han var ytterst misfornøyd med DS kundeservice. Vi andre i tråden mener at det blir tåpelig å komme med påstander av typen "DS suger" uten å faktisk begrunne det med mer enn at "jeg er sur".
 
Topp