Domeneshop kjøpt opp

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Akkurat det samme sa folk som dreiv og solgte ringetoner på mobiler i sin tid husker jeg.
Er stygt redd for at brukervanene er så dramatisk endret nå, at det er ingen vei tilbake.

Google er i dag hva Altavista var da Google kom på banen. Et døende fenomen.
 

jaswane

Member
Æsj liker ikke sånt. Flyttet nettopp over en haug av domener og forsøker et webhotell til domeneshop. Hadde alt på ProISP før men servicen har vært null etter oppkjøpet av one så gidder ikke mer. Og prisene er for høye for hva man får. For en del år siden flyttet jeg alt fra One.com til ProISP med god hjelp. Får se om domeneshop endrer seg, ellers blir det vel flytting igjen.
 

holte

Medlem
Æsj liker ikke sånt. Flyttet nettopp over en haug av domener og forsøker et webhotell til domeneshop. Hadde alt på ProISP før men servicen har vært null etter oppkjøpet av one så gidder ikke mer. Og prisene er for høye for hva man får. For en del år siden flyttet jeg alt fra One.com til ProISP med god hjelp. Får se om domeneshop endrer seg, ellers blir det vel flytting igjen.
Det som er underlig med domeneshop sine webhotell er at de ser ut til å være billigst og best i Norge og med servere i Norge, men ingen her på forumet anbefaler domeneshop når det gjelder webhotell, kun domener. Jeg har selv prøvd disse webhotellene opptil flere ganger og finner det vanskelig å koble flere domener til et webhotell. Det blir for inviklet for en som ikke liker å sitte med bruksanvisninger for alt jeg skal gjøre. Det må være logisk og intuitivt, så finner man fort ut av det. Jeg har også prøvd deres oneclick Wordpress system, men de blir fort hacket, så jeg ga opp. Peker heller domener til f.eks Host1.no og det funker bra.

Hadde domeneshop forenklet webhotellsystemet sitt ville de vært et ufattelig godt alternativ til det meste av webhotell og hostingselskap
 

jaswane

Member
Det som er underlig med domeneshop sine webhotell er at de ser ut til å være billigst og best i Norge og med servere i Norge, men ingen her på forumet anbefaler domeneshop når det gjelder webhotell, kun domener. Jeg har selv prøvd disse webhotellene opptil flere ganger og finner det vanskelig å koble flere domener til et webhotell. Det blir for inviklet for en som ikke liker å sitte med bruksanvisninger for alt jeg skal gjøre. Det må være logisk og intuitivt, så finner man fort ut av det. Jeg har også prøvd deres oneclick Wordpress system, men de blir fort hacket, så jeg ga opp. Peker heller domener til f.eks Host1.no og det funker bra.

Hadde domeneshop forenklet webhotellsystemet sitt ville de vært et ufattelig godt alternativ til det meste av webhotell og hostingselskap
Ja det var ikke lett å koble to domener mot ett webhotell. Hele brukergrensesnittet er som du påpeker litt gammeldags og vanskelig. Jeg vurderte å kjøpe ett eget webhotell til hver side... Man får jo 500 Gb på ett webhotell langt billigere enn andre steder.

Og de har ingen backupløsninger og tar ikke ansvar.. så man må passe på litt selv. Men de var greie på telefon og enkle å prate med og hjalp til ganske bra.
 

perchr

New Member
Hvis man skulle ønske å flytte fra Domeneshop til en rent norsk aktør. Hvem vil dere da anbefale?
 

perchr

New Member
Mange takk. Er de like enkle å administrerer dns der som det har vært hos Domeneshop?
Er det egentlig veldig få norske domene-aktører igjen?
 
Jeg håper virkelig at de ikke gjør noen store endringer, men det er jo typisk at det skjer en del forandringer når det blir oppkjøp. Jeg krysser fingrene for at jeg slipper å måtte flytte alle domenene mine. Det er alltid et styr å måtte bytte leverandør, så jeg håper ting forblir som de er.
 

holte

Medlem
Hvis man skulle ønske å flytte fra Domeneshop til en rent norsk aktør. Hvem vil dere da anbefale?

Jeg har brukt Host1.no i over ett år og er godt fornøyd. De er norske og har servere i Norge. De er billigst på webhotell og man får et gratis domene inkludert i prisen. De er billigst på .com .net og .org, .info og tar kun 99.- inkl mva, men litt dyrere enn domeneshop på .no. Der tar de 149.

Fordi jeg har en god del .no domener og får rabatt står de hos domeneshop, men flytter gradvis .com .net .org og .info til Host1

Og med et gratis.no domene kan man lett peke noen domener til webhotellet fra domeneshop. Jeg prøvde også DNS og mener det var omentrent som hos domeneshop, men jeg pekte da et .info domene jeg hadde flyttet fra domeneshop til Host1 og til et webhotell hos Host1

Domeneshop har fått ekstreme priser på .com .net .org, og .info men jeg regner også med at Host1 øker noe etterhvert. Det er ikke godt å si.

Likevel... Gratis domene følger hvis man betaler for 12 mnd eller mer og gjelder kun .com, .org, .net og .no-domener. Dessverre er det største webhotellet kun på 10 GB, men likevel så billig at man gjerne kan bestille to.

Nordhost ser både bra og spennende ut, men har ikke kommet så lang. Tenkte å teste web 100 og de er billigere enn både domeneshop og Host1 på .no domener. Tror det er 125 inkl mva.

Web 100 hos Norhost har plass til ti domener, men vet ikke om det går an å peke domener dit fra domeneshop. Prisene de oppgir er eks mva.

Sircon ble jeg skuffet over siden jeg bare kunne ha ett domene, enda det står databaser i flertall. Det gikk ikke an å peke domene, men prøvde kun den de kaller mini på 10 GB.

Så det spørs egentlig hva du er ute etter og hvor mange domener du har, og hva slags domener det er snakk om, og ikke minst størrelse på webhotell.
 
Sist redigert:

holte

Medlem
Rakk ikke å få med at Web 100 hos Nordhost har 100GB og fri trafikk. (Tidsbegrensning på endring i kommentarfeltet) Og at medlemmene her får 20 prosent løpende rabatt. Det står en kode på toppen av Webforumet.
 
Hei. Takk til @holte og @Tonny Kluften for anbefaling av oss i Nordhost. Det setter vi stor pris på. Vi gir som nevnt 20% rabatt for alle brukere av WF. Har dere noen spørsmål eller lurer på noe, så er det bare å ta kontakt med meg eller oss i Nordhost, så hjelper vi til.
 

rsolva

New Member
Jeg har
Æsj liker ikke sånt. Flyttet nettopp over en haug av domener og forsøker et webhotell til domeneshop. Hadde alt på ProISP før men servicen har vært null etter oppkjøpet av one så gidder ikke mer. Og prisene er for høye for hva man får. For en del år siden flyttet jeg alt fra One.com til ProISP med god hjelp. Får se om domeneshop endrer seg, ellers blir det vel flytting igjen.
Uff, disse oppkjøpene er virkelig en uting!

Jeg har flyktet fra en tidligere norsk domeneleverandør (mywebhost.no) som også ble kjøpt opp av Miss Group for en del år siden. De solgte hele porteføljen og la etter hvert ned driften, og jeg ble tvangsflytta over til Miss Hosting – og DET var et mareritt! Etter mye styr fikk jeg etterhvert flytta alle mine noenåfemti domener over til Domeneshop. Jeg antok at en så traust leverandør som Domeneshop var en trygg havn, men tydeligvis ikke.

Nå må jeg ut på jakt igjen for å finne en norsk leverandør som kan garantere at de ikke vil selge til store konsern!

Er det noen som kan anbefale en norsk domeneleverandør som tilbyr følgende:

- API-tilgang for endring av DNS-oppføringer
- Volumrabatter på domener
- Responsiv og hyggelig kundesupport
 

itguru

New Member
Jeg bruker også Domeneshop for flere av mine nettsteder i Norge. Som mange allerede har nevnt ovenfor, er prisene der veldig attraktive, men deres største fordel er at serverne er i Norge.

Selve funksjonaliteten er imidlertid litt utdatert for meg. For eksempel er Hostinger mye bedre i dette tilfellet. Hvis du legger til et nettsted til Cloudflare, som du kan gjøre gratis og slå på CDN, vil brukerne automatisk bli koblet til nærmeste server.

Personlig har jeg ikke brukt andre norske webhoteller enn Domeneshop. Jeg prøvde å lese anmeldelser av hva som er tilgjengelig på det norske webhotellmarkedet, og jeg ser at norske webhotell ofte allerede har utdatert funksjonalitet. Her er for eksempel anmeldelsen: webhotellnorge.com, som sammenligner norsk hosting med internasjonal hosting som Hostinger som jeg nevnte ovenfor, er fordelen på Hostinger-siden klar, og som jeg allerede har sagt, problemet med at serveren ikke er lokalisert i Norge kan nå løses av Cloudflare.
 
Sist redigert:

holte

Medlem
Jeg bruker også Domeneshop for flere av mine nettsteder i Norge. Som mange allerede har nevnt ovenfor, er prisene der veldig attraktive, men deres største fordel er at serverne er i Norge.

Selve funksjonaliteten er imidlertid litt utdatert for meg. For eksempel er Hostinger mye bedre i dette tilfellet. Hvis du legger til et nettsted til Cloudflare, som du kan gjøre gratis og slå på CDN, vil brukerne automatisk bli koblet til nærmeste server.

Personlig har jeg ikke brukt andre norske webhoteller enn Domeneshop. Jeg prøvde å lese anmeldelser av hva som er tilgjengelig på det norske webhotellmarkedet, og jeg ser at norske webhotell ofte allerede har utdatert funksjonalitet. Her er for eksempel anmeldelsen: webhotellnorge.com, som sammenligner norsk hosting med internasjonal hosting som Hostinger som jeg nevnte ovenfor, er fordelen på Hostinger-siden klar, og som jeg allerede har sagt, problemet med at serveren ikke er lokalisert i Norge kan nå løses av Cloudflare.
Ang Hostinger og Premium. Hva betyr 100 nettsider? Kan man ha 100 domener med egen nettside?

Det står også 100 underdomener og 300 databaser. Samtidig står det 50 MySQL max-brukertilkoblinger. jeg blir litt forvirret fordi jeg ikke er vant til at det skrives slik. Litt uvant formulering for meg.

Og jeg lurer på om man kan man peke domener fra domeneshop.
 

itguru

New Member
Hvis jeg forsto spørsmålet ditt riktig, betyr det at du kan ha opptil 100 nettsteder på en konto, de vil være inkludert i prisen.

Selvfølgelig kan du overføre domener fra Domeneshop til Hostinger. Supporten deres kan til og med hjelpe deg med dette hvis du ikke har gjort det før.
 
Topp