Domeneshop kjøpt opp

Hei,

Personlig tror jeg ikke vi kommer til å se de store endringene for hvordan DS opererer i det norske markedet. På sikt vil de kanskje bli mer lik resten av Miss Hosting, men det vil ta litt tid (håper jeg).

Et par kommentarer til nye innlegg i tråden:

- API-tilgang for endring av DNS-oppføringer
- Volumrabatter på domener
- Responsiv og hyggelig kundesupport

@rsolva Vi tilbyr API tilgang for endring av DNS hos oss. Vi benytter DirectAdmin kontrollpanel som har et greit API. Vi gir dessverre ikke volumrabatt på domenenavn, men det kommer av at vi nesten ikke tar fortjeneste i forhold til prisene vi betaler inn. Vi fokuserer på å tjene penger på tjenestene vi leverer og ikke domenenavn. Må legge til at vi selv bruker DS for noen domenenavn hvor vi ikke har annen avtale (f.eks. .se, .dk, .as) for å gjøre administrasjonen enkel. Når det gjelder kundeservice får vi mye skryt, og vi ønsker å være det beste valget av hostingpartner. Ta gjerne kontakt for en prat om du ønsker. Vi tilbyr gode rabatter ved volum på webhotell og vi har bonusprogram for de som skaffer oss nye kunder.

Personlig har jeg ikke brukt andre norske webhoteller enn Domeneshop. Jeg prøvde å lese anmeldelser av hva som er tilgjengelig på det norske webhotellmarkedet, og jeg ser at norske webhotell ofte allerede har utdatert funksjonalitet. Her er for eksempel anmeldelsen: webhotellnorge.com, som sammenligner norsk hosting med internasjonal hosting som Hostinger som jeg nevnte ovenfor, er fordelen på Hostinger-siden klar, og som jeg allerede har sagt, problemet med at serveren ikke er lokalisert i Norge kan nå løses av Cloudflare.

Jeg per generelt veldig skeptisk til tester av webhotell som sammenligner tjenester for norske kunder når de ikke tar med gode norske aktører som bl.a. Subsys og Nordic Hosting. Det er helt tydelig at denne siden ikke har god kjennskap til hva som beveger seg i det norske markedet. De framstår ei heller som en seriøs norsk side med dårlig språk (maskinoversatt?), ingen kontaktinformasjon og affiliate linker kun til de to leverandørene de selv setter på topp. Mulig jeg er en smule inhabil her, men så får være

Selvfølgelig kan du overføre domener fra Domeneshop til Hostinger. Supporten deres kan til og med hjelpe deg med dette hvis du ikke har gjort det før.

Hostinger støtter ikke å være registrar for .no domenenavn såvidt jeg vet. De kan styre DNS for ditt .no domenenavn, men man må ha en annen registrar (f.eks. Domeneshop). Derimot ser jeg ingen problem ved å f.eks. registere domenenavn hos leverandører som DS og peke DNS eller web/mail++ videre til den leverandøren en selv foretrekker til de forskjellige tjenestene.
 

Bjørnar

Gründer
Jeg per generelt veldig skeptisk til tester av webhotell som sammenligner tjenester for norske kunder når de ikke tar med gode norske aktører som bl.a. Subsys og Nordic Hosting. Det er helt tydelig at denne siden ikke har god kjennskap til hva som beveger seg i det norske markedet. De framstår ei heller som en seriøs norsk side med dårlig språk (maskinoversatt?), ingen kontaktinformasjon og affiliate linker kun til de to leverandørene de selv setter på topp. Mulig jeg er en smule inhabil her, men så får være
100% rett. Og når et nytt medlem registrerer seg for å skrive dette som første innlegg, så er det vel rimelig klart hvorfor vedkommende gjorde det.

Når det er sagt; jeg har ingen problemer med at DS er kjøpt opp. Jeg har kun domener der, og dersom de etterhvert kan tilby noe mer fornuftig oppsett av webhotell, så ser jeg ingen problemer med det. At prisene går opp, er jo ikke unikt for DS - det er blitt enormt mye mer kostbart å drive en hvilkensomhelst bedrift de siste årene.
DS var, etter det jeg vet, for eksempel en av de som ikke tilbydde phpMyadmin til databaser i lang tid, det måtte man installere selv. Så akkurat på hosting-delen, trenger de all den hjelp de kan få av andre. Sånn sett er det et fornutig oppkjøp/salg som er blitt gjort. Det å kunne få mer ut av hver kunde, vil være helt essensielt og noe de åpenbart ikke klarte selv. Enorm oppside her for kjøper.
 

itguru

New Member
Hei,

Personlig tror jeg ikke vi kommer til å se de store endringene for hvordan DS opererer i det norske markedet. På sikt vil de kanskje bli mer lik resten av Miss Hosting, men det vil ta litt tid (håper jeg).

Et par kommentarer til nye innlegg i tråden:



@rsolva Vi tilbyr API tilgang for endring av DNS hos oss. Vi benytter DirectAdmin kontrollpanel som har et greit API. Vi gir dessverre ikke volumrabatt på domenenavn, men det kommer av at vi nesten ikke tar fortjeneste i forhold til prisene vi betaler inn. Vi fokuserer på å tjene penger på tjenestene vi leverer og ikke domenenavn. Må legge til at vi selv bruker DS for noen domenenavn hvor vi ikke har annen avtale (f.eks. .se, .dk, .as) for å gjøre administrasjonen enkel. Når det gjelder kundeservice får vi mye skryt, og vi ønsker å være det beste valget av hostingpartner. Ta gjerne kontakt for en prat om du ønsker. Vi tilbyr gode rabatter ved volum på webhotell og vi har bonusprogram for de som skaffer oss nye kunder.



Jeg per generelt veldig skeptisk til tester av webhotell som sammenligner tjenester for norske kunder når de ikke tar med gode norske aktører som bl.a. Subsys og Nordic Hosting. Det er helt tydelig at denne siden ikke har god kjennskap til hva som beveger seg i det norske markedet. De framstår ei heller som en seriøs norsk side med dårlig språk (maskinoversatt?), ingen kontaktinformasjon og affiliate linker kun til de to leverandørene de selv setter på topp. Mulig jeg er en smule inhabil her, men så får være



Hostinger støtter ikke å være registrar for .no domenenavn såvidt jeg vet. De kan styre DNS for ditt .no domenenavn, men man må ha en annen registrar (f.eks. Domeneshop). Derimot ser jeg ingen problem ved å f.eks. registere domenenavn hos leverandører som DS og peke DNS eller web/mail++ videre til den leverandøren en selv foretrekker til de forskjellige tjenestene.
Jeg promoterer ikke denne siden, hvis du leste nøye, ville du ha lagt merke til at jeg oppførte dette som et eksempel på hva som tilbys folk.

Ja, den store ulempen med Hostinger er at du ikke kan kjøpe norske domener, men folk velger ikke alltid .no, men tar ofte com, org, net og andre, så det er ikke nødvendigvis slik at denne hostingen ikke umiddelbart passer for nordmenn.
 

itguru

New Member
Jeg per generelt veldig skeptisk til tester av webhotell som sammenligner tjenester for norske kunder når de ikke tar med gode norske aktører som bl.a. Subsys og Nordic Hosting. Det er helt tydelig at denne siden ikke har god kjennskap til hva som beveger seg i det norske markedet. De framstår ei heller som en seriøs norsk side med dårlig språk (maskinoversatt?), ingen kontaktinformasjon og affiliate linker kun til de to leverandørene de selv setter på topp. Mulig jeg er en smule inhabil her, men så får være
Og for det andre, du har nettopp blitt med i forumet, men du promoterer allerede din Nord Host overalt

Derfor er det bedre å tie om hvem som annonserer hva
 
Topp