Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop - hold dere borte

Status
Stengt for ytterligere svar.

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg bruker domeneshop til domene mine - for å ha de alle samlet på samme plass. Og så videresender jeg dem liksom bare til den hosten siden til enhver tid ligger på. Det funker veldig greit. Hvis hosten plutselig suspenderer meg eller bare blir helt tullete, flytter jeg bare siden til en annen host helt uten problemer. Domenet er jo det verste å flytte synes jeg, særlig .no-domener siden du må skrive flyttemeldinger og what not.

Men jeg har jobbet med noen sider som lå på domeneshop, og det jeg husker var at iallfall FTP-opplastingen gikk sinnsykt tregt. Om det bare var disse kundene som var uheldige vet jeg ikke, men jeg husker iallfall at ting gikk utrolig tregt.

Jeg ville kjørt teknonytt over på en managed dedikert server hvis jeg var deg, raakanin. Det koster litt mer, men det er ikke all verdens heller. Og da får du en HELT annen ytelse enn det shared hosting kan tilby. Jeg betaler bare 12.000 kr i året med moms for min dedikerte fra servetheworld. Og det er sikkert ikke spesielt billig heller. Men jeg slipper å forholde meg til et utall hoster og slikt da. Har jo alltid en server å legge en side på, og plass er det nok av.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Der kan faktisk jeg skryte av at jeg fikk oppleve akkurat det samme som deg raakanin. Saken kom på topp, og for få minutter siden fikk jeg en flott mail fra host.

Ditt webhotell med brukernavn XXX er stengt grunnet uforholdmessig
høy ressursbruk som langt overgår hva vi tillater på et vanlig webhotell.

Dersom du har behov for å levere slike ressursmenger kan vi anbefale en
løsning basert på en dedikert server. Ta eventuelt kontakt.

Det er greit nok at dem åpner opp igjen dersom jeg fjerner nyhet fra Nettby, slik at denne enorme trafikken forsvinner, men allikevel er jo dette lite morro. Selv vil jeg påstå at dette er ikke andre enn min egen feil, da jeg selv skulle ha gått for dedikert for lenge siden. Ellers, er jeg helt enig med deg, i, at dersom Domeneshop går ut med at webhotellene skal tåle dette, uten at dem faktisk gjør det, vil det være host sin feil i ditt tilfelle.

Uansett, gjør dem meg ikke spesielt mye og avsløre hostens navn, som da er Syse Data i mitt tilfelle. Ikke fordi jeg er forbanna på dem, men slik at andre som vil markedsføre sin blogg eller sitt nettsted ikke benytter seg av webhotell hos disse heller. :)
 

raakanin

Medlem
Peter Andre: Jeg er i samtaler om dedikert server nå, ser helt klart nytten i det. Vil ikke risikere noe slikt igjen.

Seppolaatle: Det er litt synd at vi må fjerne dette fra Nettby, saken jeg hadde der fikk 27900 besøk, og en del av dem ville nok kommet til min side - tapte inntekter deluxe :p

Men det eneste som hjelper nå er å se framover og forhindre at dette skjer igjen. Men det er for galt at det skal være slik synes jeg, som sagt så reklamerer hoster i utlandet med at de takler digg-effekten, noe som burde skje her i Norge også. Men slik er det å bo i mollbo-land :)
 

victor61

New Member
Har aldri prøvd...

Jeg har aldri prøvd domeneshop, men bruker derimot servetheworld.net som er både billig (synes jeg) og bra (synes jeg), jeg er php-progammør/ eller ihvertfall på*vei mot å bli, og har laget scripts som mest trolig tar ressurser f.eks [Tanke i mitt hode hva skjer hvis: while (1 = 1) {echo "SPAM";}

Det har gått helt fint :)
 

picxx

Well-Known Member
Domeneshop er fremdeles treige og ekstremt lite nytenkende når det kommer til hosting (noen som har sett på de pakkene som tilbyes??? ugh!), men er greie på domener.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp