Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop - hold dere borte

Status
Stengt for ytterligere svar.

raakanin

Medlem
Da jeg startet opp min blogg - teknonytt.com - så valgte jeg webhotell utifra at min bror brukte det samme. Jeg var (og noen vil nok si at jeg fortsatt er) ganske grønn på dette da.

Nå har det blitt for mye negativt for meg i det siste fra den kanten, og jeg lurer på om noen har en mening og noen råd om dette:

- Vi har hele tiden hatt hastighetsproblemer på dette domenet, og selv om det til tider har vært ganske tungt med annonsescript så har det fortsatt vært altfor dårlig respons. Domeneshops forklaring de fire gangene jeg har klaget: MIN FEIL!

Alt innhold fra Teknonytt ble prøvd på et annet webhotel jeg har med de samme annonsene, de samme instikkene, det samme designet, og den samme databasen. Resultatet var en stor hastighetsforskjell.

Dette har skjedd flere ganger, hvor Domeneshop hele tiden har vært klar på at de ikke har noen skyld i at det er for tregt.

- Idag ble det lagt ut en sak på nettby som traff blink og kom øverst i nyhetsseksjonen der. Dette resulterte i en enorm trafikk hvor vi hadde minst 250 besøkende på siden konstant og over 1000 besøkende på en halv time. Dette førte til at Domeneshop stengte Teknonytt pga overbelastning på serveren og fare for at dette ødelegger for andre brukere. Her er deres svar når jeg spurte om hva som skjedde og når det skulle fikses:

"Vi har i ewttermiddag fått alarmer om at en av våre webservere er blitt overbelastet, og dette skyldtes massevis av php-prosesser som tilhørte webhoteller www.teknonytt.com.

For å unngå at problemet med ditt webhotell skaper problemer for andre brukere av webserveren har vi derfor sett oss nødt til å deaktivere webhotellet ditt inntil videre.

Det kan være at slike problemer kan unngås ved å skru på caching eller lignende i wordpress."

Hvordan skal jeg forholde meg til dem når det til stadighet er slik at feil skjer, og jeg som kunde hele tiden er den skyldige? Jeg har hørt et ordtak som heter at kunden alltid har rett, men i Domeneshops tilfelle så er det motsatt.

Jeg har forøvrig betalt for å få ubegr. trafikk.

Jeg vet at dette kan virke litt dumt for de som er erfarne med dette, men jeg lurer rett og slett på hva jeg skal gjøre med dette, er jeg helt på jordet eller er det domeneshop som er det?

Og er det noen andre som har en forferdelig erfaring med Domeneshop?
 
Det at de deaktiverer kontoen din er såpass drastisk at jeg tipper PHP-scriptet du bruker er skikkelig, skikkelig, skikkelig ræva. Ubegrenset trafikk har lite med saken å gjøre, jeg vil tro de har noe i EULA-en sin om deaktivering av kontoer ved unødvendig stor belasnting på maskinvaren.

Jeg bruker ikke domeneshop til webhosting selv, men har hørt mye bra om de. Jeg mistenker de har rett i det de sier om hvem sin feil dette er.

Bare mine fem cents. Fortell gjerne mer om PHP-scriptene du bruker, det vil være interessant å vite mer om det.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har brukt domeneshop i årevis, men har i det siste gått fra de når det gjelder hostingen deres. Den er rett og slett ikke til å overleve med om du har mer en 5 brukere innom siden din om dagen. De har alt for strenge begresninger når det gjelder hvor mye ressurser du kan bruke og serverene deres takler generelt veldig lite. Når du da legger til faktumet at de har alt for mange brukere på serverene sine sier det seg selv at Domeneshop ikke er spesielt egnet for hosting om du har noe annet en rene html sider.

Nå bruker jeg bare domeneshop til hosting av .no domene mine. Det er de fortsatt flinke på - alt annet har jeg andre løsninger for. Forøvrig er dedikert server en veldig grei ting å ha.
 

picxx

Well-Known Member
Innstaller innstikket super-cache.
Dette vil minske ressursene du bruker til omtrent null.
Om de fremdeles klager....skift webhotell.

Jeg er ansvarlig for en nettside som ligger på domeneshop med stødige 40-50.000 sidevisninger daglig, og vi har aldri hatt problemer med domeneshop (har den største pakken de tilbyr). Det kjøres også en god del ressurser på den siden.
 

raakanin

Medlem
Det at de deaktiverer kontoen din er såpass drastisk at jeg tipper PHP-scriptet du bruker er skikkelig, skikkelig, skikkelig ræva. Ubegrenset trafikk har lite med saken å gjøre, jeg vil tro de har noe i EULA-en sin om deaktivering av kontoer ved unødvendig stor belasnting på maskinvaren.

Jeg bruker ikke domeneshop til webhosting selv, men har hørt mye bra om de. Jeg mistenker de har rett i det de sier om hvem sin feil dette er.

Bare mine fem cents. Fortell gjerne mer om PHP-scriptene du bruker, det vil være interessant å vite mer om det.

PHP-scriptet er vel i hovedsak Wordpress med et par plugins, jeg er ganske sikker på at det ikke er snakk om et script som du her sier, men istedet at serveren som Teknonytt ligger på ikke tåler så mye mer belastning som det ble idag. Det er ikke snakk om noe annet enn at det ble for mye trafikk for serveren til Domeneshop, en såkalt Digg-effekt, men her er det "nettby-effekten" istedet.

Innstaller innstikket super-cache.
Dette vil minske ressursene du bruker til omtrent null.
Om de fremdeles klager....skift webhotell.

Jeg er ansvarlig for en nettside som ligger på domeneshop med stødige 40-50.000 sidevisninger daglig, og vi har aldri hatt problemer med domeneshop (har den største pakken de tilbyr). Det kjøres også en god del ressurser på den siden.


Takker for tipset, skal se nærmere på dette. Men jeg står for at jeg har hatt en forferdelig opplevelse med Domeneshop over tid, og det har ikke bare med teknologi å gjøre, men kundeservice.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
[...] og det har ikke bare med teknologi å gjøre, men kundeservice.

Har vært i kontakt med kundeservice der to ganger, og det inntrykket jeg sitter igjen med er at de er daffe, treige, lite villige til å ordne opp i noe, men likevel er god på det tekniske.
 

Knut

Medlem
Vet ikke om dette stemmer men om det gjør det så kan det kanskje være en sammenheng. Så mange domener på samme kan vel ikke være helt greit??
We found 778 other sites hosted on the IP address 194.63.248.47
 

vidarlo

Apache-junkie
Eg har motsett erfaring. For meg skreiv dei om MediaWiki til å funke skikkeleg, til tross for at dei på ingen måte var nøydde til det. Dei fulgte også ekstremt bra opp på epost.

Dei gangane eg har hatt kontakt med support har det utelukkande vore ekstremt positiv opplevelse. Eg har også vore slashdotta med ei side hosta på domeneshop, og det førte ikkje til problemer.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Man får hva man betaler for.
Hva kan man forvente når man kjøper en tjeneste til f.eks 20,-/mnd ? Er jo et under at det faktisk er mulig å få telefonsupport.

Har selv utelukket possitiv erfaring med Domeneshop.
 

picxx

Well-Known Member
Man får hva man betaler for.
Hva kan man forvente når man kjøper en tjeneste til f.eks 20,-/mnd ? Er jo et under at det faktisk er mulig å få telefonsupport.

Har selv utelukket possitiv erfaring med Domeneshop.

Litt pradoksalt svar eller...
Du har kun positiv erfaring, men skjønner godt at alle andre ikke har det...ehhhh:eek:
 

raakanin

Medlem
Det skal ihvertfall ikke være slik at man skal være redd for å få trafikk, noe jeg nå er så lenge jeg er kunde hos Domeneshop. ;)

Og litt pussig er det at jeg fortsatt har til gode å få god service så lenge det handler om dem og deres servere, de har bestandig en forklaring for det - KUNDEN. Og for dem så gjelder det uansett hvor mye kunden kan motbevise det.

Man får hva man betaler for.
Hva kan man forvente når man kjøper en tjeneste til f.eks 20,-/mnd ? Er jo et under at det faktisk er mulig å få telefonsupport.

Har selv utelukket possitiv erfaring med Domeneshop.

Litt snedig holdning, eller hva? Hvis Domeneshop har tenkt å konkurrere mot alle de andre leverandørene så må de faktisk ned i pris og opp i kundeservice-tid. Har ikke møtt på en brøkdel av de problemene jeg har hatt hos domeneshop hos andre leverandører.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg hadde også dette problemet med min første sak jeg fikk på topp på Nettby. Pratet med host over telefon, og fikk også høre at dette var min feil, da det ble kjørt altfor mange script på serveren samtidig. Det at dette er host sin feil vil ikke jeg på noen måte påstå, da dette i mitt tilfelle ble ordnet straks jeg deaktiverte ett par plugins som kjørte. Skal vel kanskje nevnes at jeg ikke bruker Domeneshop!

Det du kunne gjort når du var i kontakt med Domeneshop ville da være og midlertidig fjernet link i nyheten på Nettby, sagt ifra til host slik at dem kunne gi deg tilgang igjen, og deretter ordnet til slik at alt det ikke ville bli kjørt like mange script på Teknonytt.

Jeg sier ikke at du har gjort det, men mange er ganske dyktig på og ringe til hosten, steik forbanna og ikke gjøre stort annet enn og være mer forbanna enn villig til og fikse problemene.

Jeg sier meg forsåvidt enig i dette som Akvario sier. Man får stort sett det man betaler for, og om dere hadde kjørt hele greia her på egen server ville dette problemet aldri ha forekommet.
 

raakanin

Medlem
Prøvde flere ganger i går etter at jeg mottok den første mailen fra dem, men hørte ingenting tilbake. Søndag vettu :)

Til vanlig er jeg i den kategorien som tar det rolig i slike situasjoner, men når det bygger seg opp irritasjon over tid så kan jeg raskt si fra også. Men igår så var jeg langt ifra noe forbannet i mailen til dem, og jeg spurte om jeg kunne gjøre noe for å forandre situasjonen - svar: ingen!

Skjønner jo jeg også at man får det man betaler for, men da bør heller ikke domeneshop gå ut å si at de tilbyr ubegrenset trafikk til lavpris-tilbudene sine. Jeg har forøvrig ikke det billigste der, men heller ikke det dyreste. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er host sin feil, fordi de lover ubegr. trafikk - og hvis du peker nesa di litt utenfor landegrensene så ser du raskt at dette er vanlig prosedyre der, der reklamerer webhoteller for at de tåler digg-effekten.

En annen ting er at Domeneshops priser på langt nær kan konkurrere mot andre meget gode webhotell. Den lagringsplassen man får i Domeneshop er latterlig :)

Tenkte for morro skyld å legge ut en sammenligning av Digg-effekten og Nettby-effekten:

Her er to minutter før jeg ble koblet av serveren, jeg bruker analyse-programmet Woopra hvor vi ser live-stats i den store skriften øverst (260-310stk):

YouTube - Nettby-effect (Norwegian Digg effect)

Og her er Geekbrief når de kom på forsiden av digg:

Live Stats using Woopra (Digg Effect), CaliLewis Ustream.TV: 8/20/08 11:10AM PST.

Dette viser ihvertfall at Nettby er en god kilde til trafikk, men noe kvalitetstrafikk er det ikke snakk om. Og mange hoster har fått problemer med digg-effekten så jeg forstår at Domeneshop også kan ha det. Men de bør være forberedt mener jeg :)
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp