Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domener - Erfaringer - Rating

retrokai

Medlem
Denne måtte vel bare komme!

Legger listen til her og prøver å holde den oppdatert!

B-One :(
Cliche :mad:
Domeneshop :)



Mine erfaringer

B-One

Lite imøtekommende support!
Dårlig tilpasning! Kompatibilitet!
Et domene pr. hotell!!!

Eneste positiv er prisen!

Cliche :mad:

INGEN support!
Dårlige løsninger og lite tilpasninger i hotellene.
Ser ut som om de spekulerer i dårlige løsninger for å få mersalg!

Eneste positive er prisen

Domeneshop

Meget rask og bra imøtekommende support.
Ingen problemer med integrering av programmer,
Het greie priser

Negativt: Kun en database pr domene. Kun et domene pr hotell
 
Sist redigert:

Maja

Medlem
Personlig er jeg fan av å få *litt* mer informasjon når man skal legge igjen kritikk. Hva var det med B-One som var lite imøtekommende, hva hendte med Cliche som gjør at du mener de ikke har support osv. Litt bakgrunnsstoff, takk.

Jeg har vært med Site5 i over 2 år.
Site5 er et amerikanskt webhotell som jeg har to reseller kontoer på. Benytter meg av to $20 Deal-pakker som jeg valgte å oppgradere til. Site5 svarer ganske hurtig på support da de skryter med at de pleier som regel å svare innenfor 15 minutter noe de vanligvis gjør.

Derimot har jeg ved en anledning funnet topdomenet for den ene reselleren suspendert uten å ha mottat grunn eller forklaring over epost til tross for at det står at de vil sende epost skulle dette skje, og da jeg kontaktet dem så fikk jeg vite at en tekniker hadde suspendert meg men ikke lagt igjen noen forklaring på hvorfor i kundesystemet. Jeg ble sporenstraks åpnet igjen og ble lovt at de skulle undersøke nærmere hvorfor jeg ble lukket i tilfelle det var problemer jeg måtte løse (noe som stjeler ressurser osv) og gi meg videre beskjed.
Dette fikk jeg aldri tilbakemelding på, men jeg har ikke blitt suspendert siden heller.

De benytter seg av Cpanel og WHM som fungerer greit om enn litt fryktelig tregt til tider. Jeg har på fornemmelsen at jeg ligger på en litt for overfylt server som har medført til at jeg vil snart velge (etter ferien) å si opp mine resellere og flytte til en dedikert server eller kanskje VPS. Jeg har på fornemmelsen at enkelte av sidene jeg hoster vil dra større nytte av dette enn å ligge på en reseller.

Om du ikke har større tunge sider som drar mye ressurser så vil jeg anbefale Site5.
 

picxx

Well-Known Member
Så, hvor får man kjøpt domener hos site5?
Det var vel domener denne tråden handlet om, og ikke webhotell :)
 

picxx

Well-Known Member
1: Du må (?) ha en hostingpakke for i det hele tatt få lov til å kjøpe overprisede domener?
2: Personlig registrerer jeg aldri domenet hos de jeg hoster med.
3: Resellershost.com selger domener til $3.95 om du samtidig har en hostingpakke hos dem.
4: g8s , eller Elf Domains adult domain registration service selger domener for $6.95 (tror jeg det var) uten hosting.

Selv bruker jeg g8s, domeneshop og directnic som registrarer, men holder dog på å flytte fra directnic da de er hakket for dyre og man kan få det så mye billigere.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har flere webhoteller hos Domeneshop og overvåker disse med Pingdom (pingdom.com). Webhotellene er nede i kortere eller lengre perioder hver eneste dag.

Domeneshop har også litt kjedelige begrensninger på MYSQL-bruk (maks 36000 oppdateringer i timen er vanligvis nok, men man må være forsiktig hvis man kjører konverteringer og liknende).

Ellers er Domeneshop helt suverent når det gjelder kjøp av domener. God service, rask respons og hyggelige mennesker.
 

picxx

Well-Known Member
Hva rapporterer Pingdom om DEM selv er nede og ikke får pinget?

Tror pingdom kjører en masse speil, og dermed kan garantere 100% oppetid.
Om de gjør noe annet, og faktisk har nedetid vil det jo ha vært en scam.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Pingdom tester fra ca 10 ulike lokasjoner verden rundt. Jeg får melding pr SMS og e-post hver gang [brukerdefinert] nettsted er nede sammenhengende [brukerdefinert] antall ganger med [brukerdefinert] antall minutters mellomrom. Veldig bra! Fem nettsteder koster $32 i året.
 

i-net

Medlem
Vil bare si at namecheap til kjøp av domener, & Hostgator som webhotell synes jeg personlig er den beste kombinasjon. Hvis man ikke har noe imot å ha webhotellet sitt i utlandet da. Hostgator er stabilt, har veldig god support, og bra priser. Og ikke minst kan man ha så mange domener der man bare vil. Er for dårlig av one.com å bare tillate 1 domene pr.hotell.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har prøvd en rekke aktører, og er dritmisfornøyd med alle sammen.

Surftown: mye nedetid. Kasta meg ut helt plutselig da bloggen nådde ca 100.000 UV pr måned. Greit at de kasta meg ut, men de kunne da ha tilbudt meg å betale mer for å ligge på et webhotell med større kapasitet, eller hva? Sucks. Ble flytting, og det kosta meg masse tid og penger (siden ble jo tatt ned, og tapte masse annonsekroner pga det).

Ikke anbefalt.

One.com: Har masse småsider her. Dritmye nedetid. Men, billig og meget enkelt å sette opp sider. Anbefales ikke for NOE ANNET enn personlige hjemmesider med max 10 besøkende i døgnet.

Webhuset AS: Betaler flere tusen i året for masse nedetid og rent generelt trege servere. Ftp-serveren er nede 23 av 24 timer i døgnet. Har skrevet mail og fått svar om det ikke var noe de kunne gjøre. Får ikke fornyet tillit ved neste korsvei, det er sikkert. Blir flytting igjen.

Serve the world: Agurkposten ligger her. CPanel administrasjonspanel som er like brukervennlig som en tvangspult villrein på steroider. Hater Cpanel.

Jæææææævlig mye nedetid. Tragisk. Betaler noen tusen for dette også- og det blir flytting bort fra serve the world snart..

Hold deg unna.

Jeg leter forsåvidt etter en brukbar hosting-løsning for mine sider, dvs firmasiden, peterandrej.com og agurkposten. Kan godt betale ganske mye for lite eller ingen nedetid og slikt. Noen som har noen tips?

Vurderer dedikert hosting, men blir litt dyrt inntil videre. Noen alternativer? Kanskje noen vil dele en dedikert server????

Vil bare legge til at jeg driter i support og slikt. Jeg trenger ikke support hvis de leverer det de SKAL levere, altså hosting med minimal nedetid. Hvis de ikke leverer derimot, så er det greit å kunne å ringe og kjefte (som jeg gjør stadig vekk med webhuset) på norsk.
 
Sist redigert:
Topp