Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domenepakker - enkeltdomener

holte

Medlem
Vurderer å selge noen domener i pakke, eller hver for seg

Pakke 1.
bransjeguiden.no – 4.900.-
budbilservice.no – 4.900.-
fluesneller.no – 4.900.-
kundefinans.no – 4900.-
vater.no – 4.900.-

Samlet 15.000 eller høystbydende

____________

Pakke 2.
anse.no – 2.900.-
fotoaktuelt.no – 1.900.-
fototriks.no – 1.490.-
gjett.no – 3.900.-
kvekk.no – 2490.-
prisgi.no – 1.900.-
vitse.no – 1.900
vitsene.no – 2.490.-

Samlet 7.000.- bud

___________

Pakke 3.

parsell.no – 9.900.-
filofax.no – 14.900.-
sonate.no – 24.900

samlet 30.000.-

filofax.no som er glimrende for affiliate og nettbutikk. Hovedprodusenten har også eget affiliateprogram. Pris 14.900 Bud
 

holte

Medlem
Endrer prisen på domenepakke 1.

Bransjeguiden.no
budbilservice.no
kundefinans.no
fluesneller.no
vater.no

Disse går samlet for 5000.- (2000.- pr stk/Bud)
 

ellaro

Medlem
Hvorfor i all verden setter du sammen domenepakker når domenene overhodet ikke er relevante til hverandre? Du satser på at en som driver med fluesneller også driver med budbilservice? Tror nok uansett at du skal justere ned "pakke" prisene :)
 

holte

Medlem
Nå er det vel like mange svar på det som det er domener her, for hva som er relevant å drive med er jo opp til hver enkelt.

Er det relevant at to tredjedeler av BILtema er full av fiskeutstyr, hagemøbler, båt, sykkelutstyr, maling osv? Hvorfor får du kjøpt vater på staples som er en butikk med utgangspunkt I kontorutstyr? Sannsynligvis fordi dem har skjønt at de kan tjene penger på flere områder.

Er det således utenkelig at en som går å funderer på å starte f.eks en budbiltjeneste også fikk ideen til å starte en nettbutikk som spesialiserer seg på fiskeutstyr eller verktøy, eller bare en en affiliateside for den saks skyld? Og bare fordi muligheter åpenbarte seg?

Jeg kunne selv tenkt meg å starte en budbiltjeneste om jeg hadde anledning til det. Alt du trenger er en varebil og et enkeltmannsforetak. Det er jo ikke dermed sagt at man må legge webutvikling på hylla. Mulighetene er mange for dem som kan ha flere ting I hodet samtidig:)

Det finnes også folk som har hundrevis og kanskje også tusenvis av nettsider innen alle tenkelige bransjer hvor man kan tjene penger på annonser og affiliate, clickads mm. De bryr seg lite om hva slags business så lenge sidene genererer penger.

Prisnivået er det etter min mening ikke noe å si på. Dyrt for noen, og helt greit for andre vil jeg tro. Det kommer helt ann på hva du skal bruke det til, og hvor godt skodd du er økonomisk. 2000 eller 1000 i pakkepris for Budbilservice.no til en som vil starte et slikt , er lite penger.

Domenet sparkesykkel.no gikk nettopp for 6000 kroner her på webforumet, og mange lignende domener har gått for mye mer enn det. Sjansen for å få noen tusenlapper for f.eks fluesneller er så absolutt til stedet. Bygger du opp et ferdig nettbutikk konsept vil prisen kunne bli adskillig høyere.

Vater.no er glimrende for alt som har med verktøy og bygg, men ordet I seg selv kan være gunstig til helt andre ting. Det å være I vater, balansert f.eks. Er du samfunnsinteressert og orientert kan det være et godt domene for en blogg på si. Det er et meget godt domene og kan fort bli verdt noen tusenlapper.

Når det er sagt ble domenepakke 1. satt sammen fordi jeg plukket opp disse som utløpte domener og fikk det for meg å sette dem I en pakke. Da tenkte jeg at 5000 for disse fem domenene er en grei pris, men da jeg skulle legge dem inn her ville jeg prøve meg på en noe høyere pris da det etter min mening er gode domener. Jeg har endret dette tilbake til min opprinnlige tanke som du sikkert ser I kommentaren over deg. Målet var å få inn 5000 som jeg trenger. Jeg kunne utviklet alt dette selv.

Pakke2. er forskjellige domener som jeg egentlig ikke trenger. Pakke 3. er også utløpte domener jeg plukket opp, samtidig. Det var opprinnlig ikke ment som noen pakke, jeg var litt snar med å avslutte posten, så akkurat der er jeg litt enig med deg:) Alle disse tre domenene her har en høy pris fordi jeg vet de har potensielle kunder, men burde målrettes mot disse. Tror du at oprahuset eller musikkbransjen, magasininteresserte har problemer med å betale 25 lakser for Sonate? Neppe! Det er et meget godt domene for musikkinteresser, men å legge det ut på webforumet er neppe det beste stedet, men man vet aldri. Parsellsalg er også veldig in for tiden, men markedsføring er viktig. Filofax er allerede godt innarbeidet og er et såkalt degenerert varemerke. Det er blitt et begrep og siden min kom opp som nr tre på side 1 da jeg nettopp søkte på filofax. Det kom før staples.. Jeg tror så absolutt på 14.900, ellers utvikler jeg det selv.

Men du MÅ ikke kjøpe en pakke. Domenene selges også enkeltvis som du ser. Poenget er gjerne at en pakke kan inneholde ett eller flere domener du kan bruke selv, andre kan selges, eller utvikles for salg og kanskje kjenner man noen som trenger ett. Kanskje gir en pakke nye ideer man ikke hadde tenkt på. Det viktige er vel å ha gode domener og et godt hode til å utvikle dem? Det er bare folks fantasi som setter grenser.
 

NilsF

Medlem
Filofax er allerede godt innarbeidet og er et såkalt degenerert varemerke.

Selv om det skulle være korrekt at "Filofax" er et degenerert varemerke for almanakker, så er det et faktum at Filofax i Norge er et registrert varemerke som omfatter mye mer enn almanakker. Det eksisterer to registreringer for Filofax.

Registrering 1:
Classes Goods and services
16 Skrivesaker og papirvarer (ikke opptatt i andre klasser) samt trykksaker; trykte formularer; skrivesaker og papirvarer (ikke opptatt i andre klasser) for computere; kart; dagbøker; bokomslag og ringpermer; indekskort; indekskortkasser og -skap (ikke som møbler).

18 Varer fremstilt av lær, lærimitasjoner og av kombinasjoner av lær og lærimitasjoner (ikke opptatt i andre klasser); seddelbøker, portemonéer og lommebøker.

Registrering 2:
List of goods and services
18 Bags, handbags, cases, boxes, brief cases, luggage, organiser bags capable of carrying a laptop computer, purses, wallets; luggage labels and luggage tags; key tags and key fobs manufactured from leather or imitation of leather; holders for business cards, holders for credit cards; collars for animals; umbrellas, parasols and walking sticks; and parts and fittings for all the aforesaid goods.
 

holte

Medlem
Selv om det skulle være korrekt at "Filofax" er et degenerert varemerke for almanakker, så er det et faktum at Filofax i Norge er et registrert varemerke som omfatter mye mer enn almanakker. Det eksisterer to registreringer for Filofax.

Takk for kommentar. Hva slags registrering snakker du om? Mulig jeg var litt snar her. Jeg vet ikke så mye om dette, men poenget er jo å selge filofaxer med utstyr, legalt. Jeg har som følge av din kommentar sendt mail til produsenten om å bruke domenet til nettbutikk og affiliate, og venter svar. Jeg burde dermed ikke forsøke å videreselge det, og gjør det heller ikke før jeg vet mer.

Men det er jo da underlig at domeneshop legger det ut som et utgått domene for salg? Det har visstnok vært en nettbutikk på filofax.no før og som startet 2003.

Et degenerert varemerke omhandler at navnet er blitt en fellesbetegnelse for alt som omhandler planleggere og almanakker. Varemerket blir etter hvert til et generisk navn eller betegnelse. produktnavn som er tatt i bruk som nøytralt allmennord og fellesnavn for en gruppe produkter eller tjenester som likner på det spesielle produktet. (Wiki)

Det betyr ikke at man kan produsere filofaxer og kalle dem filofax. Poenget mitt var at det er godt innarbeidet og selger seg selv.

Hovedprodusenten, Filofax UK har forøvrig eget affiliateprogram, samt at man kan kjøpe større kvanta for videresalg. I Norge står EMO AS oppført som distributør, og leverer ut til butikker og selgere. Samtidig finnes det affiliateprogrammer I Norge på kontorutstyr som også inneholder filofax og utstyr.

Jeg mener også å tro at man kan ha nettbutikk, affiliate med andre produkter innen kontor og skoleutstyr. f.eks. Programvare, elektroniske planleggere mm, men da selvsagt ikke som filofax varemerke. Selger du en Sony elektronisk planlegger så er det jo opplagt at det er en Sony..

Tanken bak registrering av domenet var å ha affiliate, mm, men jeg får ikke anledning til å holde på med det, og ville forsøke å videreselge det.

Vi får se, .. når noe nesten er for godt til å være sant, så er det gjerne det. Det er likevel mange grunner til at folk oppgir gode domenenavn.
 
Sist redigert:

holte

Medlem
Trenger å bli kvitt noen domener. Følgende selges;

anmerk.no
anse.no
(se an produkter, programvare, etc)
bemerk.no
forts.no
(forkortelse for fortsettelse)
prisgi.no (tjeneste alla kelko, prisjakt)
kvekk.no (blogg, epost)
mamsen.no (nettbutikk, forum, etc)
merknad.no
mun.no
seblogg.no
vitse.no
(noe å vitse om, standup, etc)

Pris krone 500.- stk eller 2500 for alle.. Høystbydende
 
Topp