Nå er det vel like mange svar på det som det er domener her, for hva som er relevant å drive med er jo opp til hver enkelt.
Er det relevant at to tredjedeler av BILtema er full av
fiskeutstyr, hagemøbler, båt, sykkelutstyr, maling osv? Hvorfor får du kjøpt
vater på staples som er en butikk med utgangspunkt I kontorutstyr? Sannsynligvis fordi dem har skjønt at de kan tjene penger på flere områder.
Er det således utenkelig at en som går å funderer på å starte f.eks en budbiltjeneste også fikk ideen til å starte en nettbutikk som spesialiserer seg på fiskeutstyr eller verktøy, eller bare en en affiliateside for den saks skyld? Og bare fordi muligheter åpenbarte seg?
Jeg kunne selv tenkt meg å starte en budbiltjeneste om jeg hadde anledning til det. Alt du trenger er en varebil og et enkeltmannsforetak. Det er jo ikke dermed sagt at man må legge webutvikling på hylla. Mulighetene er mange for dem som kan ha flere ting I hodet samtidig
Det finnes også folk som har hundrevis og kanskje også tusenvis av nettsider innen alle tenkelige bransjer hvor man kan tjene penger på annonser og affiliate, clickads mm. De bryr seg lite om hva slags business så lenge sidene genererer penger.
Prisnivået er det etter min mening ikke noe å si på. Dyrt for noen, og helt greit for andre vil jeg tro. Det kommer helt ann på hva du skal bruke det til, og hvor godt skodd du er økonomisk. 2000 eller 1000 i pakkepris for Budbilservice.no til en som vil starte et slikt , er lite penger.
Domenet sparkesykkel.no gikk nettopp for 6000 kroner her på webforumet, og mange lignende domener har gått for mye mer enn det. Sjansen for å få noen tusenlapper for f.eks fluesneller er så absolutt til stedet. Bygger du opp et ferdig nettbutikk konsept vil prisen kunne bli adskillig høyere.
Vater.no er glimrende for alt som har med verktøy og bygg, men ordet I seg selv kan være gunstig til helt andre ting. Det å være I vater, balansert f.eks. Er du samfunnsinteressert og orientert kan det være et godt domene for en blogg på si. Det er et meget godt domene og kan fort bli verdt noen tusenlapper.
Når det er sagt ble domenepakke 1. satt sammen fordi jeg plukket opp disse som utløpte domener og fikk det for meg å sette dem I en pakke. Da tenkte jeg at
5000 for disse fem domenene er en grei pris, men da jeg skulle legge dem inn her ville jeg prøve meg på en noe høyere pris da det etter min mening er gode domener. Jeg har endret dette tilbake til min opprinnlige tanke som du sikkert ser I kommentaren over deg. Målet var å få inn 5000 som jeg trenger. Jeg kunne utviklet alt dette selv.
Pakke2. er forskjellige domener som jeg egentlig ikke trenger. Pakke 3. er også utløpte domener jeg plukket opp, samtidig. Det var opprinnlig ikke ment som noen pakke, jeg var litt snar med å avslutte posten, så akkurat der er jeg litt enig med deg
Alle disse tre domenene her har en høy pris fordi jeg vet de har potensielle kunder, men burde målrettes mot disse. Tror du at oprahuset eller musikkbransjen, magasininteresserte har problemer med å betale 25 lakser for Sonate? Neppe! Det er et meget godt domene for musikkinteresser, men å legge det ut på webforumet er neppe det beste stedet, men man vet aldri. Parsellsalg er også veldig in for tiden, men markedsføring er viktig. Filofax er allerede godt innarbeidet og er et såkalt degenerert varemerke. Det er blitt et begrep og siden min kom opp som nr tre på side 1
da jeg nettopp søkte på filofax. Det kom før staples.. Jeg tror så absolutt på 14.900, ellers utvikler jeg det selv.
Men du MÅ ikke kjøpe en pakke. Domenene selges også enkeltvis som du ser. Poenget er gjerne at en pakke kan inneholde ett eller flere domener du kan bruke selv, andre kan selges, eller utvikles for salg og kanskje kjenner man noen som trenger ett. Kanskje gir en pakke nye ideer man ikke hadde tenkt på. Det viktige er vel å ha gode domener og et godt hode til å utvikle dem? Det er bare folks fantasi som setter grenser.