Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domene registrering i Norge

annettelode

Medlem
Hei,

Hva er det beste firmaet å registrere domene i Norge?

Må inneholde mulighet for å sette opp hjemmeside/firmaside i pakken.
 

a10

Medlem
Jeg vil si du bør finne en WHM cPanel leverandør, cryztone.no flyttet vel sine servere mot svergie, men jeg er sikker på di har valget om å hoste i norge også.

Domeneshop vil bli en stor utgift om målet er å gi kundene dine hosting, en reseller WHM vil gi deg fortrinn.

Hmmm mistenker du vil ha i norge for SEO purposes?
 

picxx

Well-Known Member
Er det et .no domene siden du må ha en norsk registrar?

Hvis det ikke er tilfellet og du kun skal registrere ett domene synes jeg domeneshop er dyr.
Som et eks kan jeg si at namecheap tar 55.- for et .com domene, mens domeneshop tar 90.- for det samme. Domeneshop har derimot et rabattsystem, men selv om du har over 100 domener hos dem er prisen likevel 65.-, noe som blir en tusenlapp i året med 100 domener.

Som randulf sier har jeg den samme erfaringen m.t.p. webhotell....de stinker.
 

picxx

Well-Known Member
Randulf: Hva gjør Domeneshop til en ubrukelig leverandør av webhotell?

De makter ikke å håndtere sider med litt trafikk, selv med den supreduprestore pakken deres.
For små sider er de sikkert helt ok.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er ikke så rart at domeneshop ikke fikser litt større sider, hadde en side der på den største pakka inntil relativt nylig (nå flytta til host1.no (aff.link)). Når jeg tok et reverse DNS-oppslag så viste det seg at det var... hmm... nå husker jeg ikke nøyaktig, men ca 2-3000 domener på samme serveren hos domeneshop. Med andre ord omtrent like overfylt som hos one.com.
 
Topp