Dollarkursens utvikling

Tonny Kluften

Administrator
Dollarkursen

Dollarkursen har gått ned med rundt 30% mens den Bush-kødden har styrt USA. Hvis man tjener 40000 kr i mnd i dollar nå så kunne man tjent 60000 i mnd hvis dollaren hadde holdt seg. Håper det kommer et styre i USA etter hvert som fører en politikk som høyner dollarkursen.

Sist redigert av en moderator:

Keanu

Geek
Jeg ser faktisk ikke noen grunn til at kursen skal styrke seg deg neste året heller. USA har et import/eksport-ubalanse som sammen med inflasjon kun kan gå en vei slik jeg ser det.

Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
USD => NOK = 5.67 for øyeblikket. Det er herlige tider å kjøpe tjenester i USD nå, men forferdelige tider å konvertere om til norsk lønn. Jeg er glad jeg kan leve av nettsidene mine med norske inntekter, men håper nå egentlig på å kunne ta ut det jeg har oppstart i USD snart.

Den kanadiske dollar (CAD) har forresten gått forbi USD, og det er vel ikke lenge igjen før den australske (AUD) gjør det også!

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg skjønte aldri hva de import/eksport bdriftene fra Holmgang alltid gnålte om, med sterk kronekurs og slikt. Men, nå vet jeg det. Jeg har følt rent fysisk på kroppen at det er vanvittig viktig at økonomien ikke settes over styr her til lands. Ja til Høyrestyrt regjering med andre ord.

For tiden er det ren krise å få betalt i dollar. Og jeg som muligens skal jobbe for et litt større internasjonalt blogdesign-firma blir jo det. Ren krise.

Nå må noen ta affære i Usa og få slutt på all krigingen og all vaklingen i økonomien. Jeg har jo faen ikke råd til annet.

peterandrej

pensjonert moderator
Mapdaddy: heldigvis.

Men seriøst, det er dritviktig at noen får slått huet av bush snart sånn at han ikke trykker opp mer penger og ødelegger dollar-kursen. Jeg skal nå definitivt jobbe fast for et amerikansk designfirma, så det vil gå direkte utover min privatøkonomi om ikke bush ordner opp snart.

Får jo bare håpe ikke Kristin Halvorsen fucker opp kronekursen også. Da hadde krisen vært et faktum.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da har den faaaaaaalt igjen.

Øyeblikkelig kurs: 5.5 (USD > NOK)

Jeg tror jeg setter adsense på hold nå! Jeg taper rett og slett for mye på å ta ut penger nå..

Ståle

Medlem
Kursen nå er 5,44. Vurderer faktisk å sette noen utbetalinger på vent også, men faren er jo at dollaren svekker seg enda mer.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Dem må vel før eller senere gå opp igjen. Jeg for min del overlever fint på inntekter fra norske nettsteder, så dollarpengene har så langt blitt brukt til luksus.

Nå er det bare 3 måneder igjen til jeg flytter til australia, så det blir spennende å se hva den utvikler seg til. Sant det du sier, litt kjipt om den er enda lavere innen den tid..

Går vi noen år tilbake var jo dollarkursen nesten det dobbelte. Det hadde vært morsomt å hold på adsense pengene noen år, hvis dollarkursen plutselig skulle fly tilbake til sitt gamle nivå.

Sist redigert:

sKrud

Meget sliten student
Thja...Tror nok ikke det er noe å vente med å ta ut betalingene dere har stående.. Dette blir bare dumt.. Du vil nok få igjen pengene i renter i stede for å vente på at kursen skal gå opp igjen.. SLik det er i dag er det ingenting som tilsier at dollaren skal opp i nærmeste framtid.. Kronen står stadig sterkere og sterkere. Sentralbanken har vell gitt indisier på at det kan gå en stund til neste rente hevning, eller at renten kommer til å ligge der den ligger nå en stund framover.. Dette betyr at i denne perioden vil nok dollaren svekkes ytligere.. Så jeg ville nok tatt ut pengene nå.. evt. kan du jo bare gjøre slik som jeg gjør da.. bruker dollar som dollar.. Har da samme preferanser som kenneth her.. Bruker mine norske inntekter i norge å de utenlandske på luksus.. Dvs. i all hovedsak stasj fra ebay..;)

Kenneth: hvorfor er det kjipt om dollar kursen er ennå lavere når du skal flytte til australia? er ikke helt sammenhengen der...

-morten

Edit: fant forrestn denne på DN.no nå: Råsterk krone!

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kenneth: hvorfor er det kjipt om dollar kursen er ennå lavere når du skal flytte til australia? er ikke helt sammenhengen der...

Om jeg holder igjen dollaren nå mens den er 5.5, og den skulle falle ned til f.eks under 5 innen jeg er bosatt i Australia og trenger penger (det koster å flytte på andre siden av jorden) vil jeg altså tape litt penger..

sKrud

Meget sliten student
Bedre å sylte pengene ned på egen konto vel.

Ja...etter det jeg vet om deg kenneth.. Så har du hatt disse pengene stående leeenge nå... å jeg tror det er like greit å cashe dem ut nå, å heller få litt rente på dem. Tror ikke det er noen vits å vente...

Om dette er et større beløp ville jeg i værtfall casha dem ut fort som fy å heller satt dem i noe fond eller bare på konto her i norge..(renten er fin om dagen for dem som sparer..)

-morten

picxx

WF 09
Synes det er noe drit med lav dollar.
Og det har null med norske kroner å gjøre.
Skifter stadig til sponsorer som tilbyr euro og pund nå.(utbetaling)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen som forresten vet om et troverdig sted man kan hente valuta data fra? Tenkte å lage en verktøy som daglig måler valutaverdier, slik at man får en graf man kan se tilbake på. Om det ikke allerede finnes noe fancy da?

Topp