Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Det snør Det snør !!

gjedda63

Medlem
Jammen snør det her også.. Ja, nå stunder det mot jul..gruer meg til pakkekjøpene men gleder meg til maten. God Jul
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Flott at WF pynter til jul. Det er jo nå med juletider også logoen skulle hatt sin egen lille snøtekst, men jeg forstår jo at man ikke bruker tid på slikt.

Jeg undrer meg litt på deg gjedda63, og flere andre som sier det samme som deg. Hva er det som er spesielt med julematen? Er ikke samme type mat like god på sommeren?
 

Knut

Medlem
Nei, juleribba er ikke like god på sommeren. Dette er fordi det er på høsten de fleste grisene blir slaktet og til jul får fersk ribbe. Har den vært frosset så mister den kvalitet på smak og konsistens. noe av det samme gjelder pinnekjøtt. Lammene blir slaktet på høsten og kjøttet er fersk. Pinnekjøtt kan fryses uten at det blir særlig forringet, men uansett er det ikke like "nytt" som til jul om man drar fram pinnene på sommeren. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Aha, så det er fordi grisene blir slaktet på høsten at folk gleder seg til julematen. Hehe, bra info Knut. Ryktepoeng gitt. :)
 

gjedda63

Medlem
Nei, juleribba er ikke like god på sommeren. Dette er fordi det er på høsten de fleste grisene blir slaktet og til jul får fersk ribbe. Har den vært frosset så mister den kvalitet på smak og konsistens. noe av det samme gjelder pinnekjøtt. Lammene blir slaktet på høsten og kjøttet er fersk. Pinnekjøtt kan fryses uten at det blir særlig forringet, men uansett er det ikke like "nytt" som til jul om man drar fram pinnene på sommeren. :)

Der har vi cluet, men en annen ting er jo viktig i tillegg og det er julestemningen, atmosfæren som maten blir spist til.

Domener som julegaver ja...men åssen pakker du inn det da ? ;P Skulle likt å se de reaksjonene rundt juletreet hvis de skulle få noe sånt..
 

Knut

Medlem
Slaktingen er viktig, men poenget var vel til slutt smaken og kvaliteten. hehe men jeg gleder meg nå til alle måltider året rundt. :)

Jeg fikk 10 domener i julegave av Leaseweb i fjor. De kom innpakket i en eske på størrelse med en skoeske. Inni lå det 10 små lapper med en 4 sifret kode + ørten klistremerker. hehe
 

picxx

Well-Known Member
Snø kræsjer FF'en min :(
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Snøen får faktisk Firefox hos meg også til å henge. Hehe, det var først nå jeg fant ut at det var snøen som var årsaken.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Enig. Bort med den. Til tider må jeg attpåtil klikke to ganger på en link for at FF skal få med seg at jeg klikket.
 
Topp