Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Codan forsikring?

clinton4

Medlem
Hei,

Vurderer å bytte forsikringselskap og har fått en bra tilbud fra forsikringselskapet Codan. Er det noen her som har erfaring med dette selskapet? Gode eller dårlige?
 

hvaer

Medlem
Jeg hadde tidligere Nordic Insurance, som ble spist opp av Codan forsikring. Det var en en kundeundersøkelse, av mange forsikringsselskap, som på det tidspunktet(husker ikke når), tilsa at NI sine kunder var norges mest fornøyde forsikringskunder, etter skade, med 96% som var fornøyde. Wiki har god info om selskapet.
Codan - Wikipedia

Men, når NI ble spist opp av Codan, så priset de seg ut for mitt vedkommende. Først hadde jeg Unison forsikring, før de fant ut at de ikke skulle være billige lenger, og nå har jeg Storebrand, som er ett av de aller billigste, og beste selskapene.
 
Min erfaring tilsier ikke at Storebrand akkurat er en av de billigste. Men om du ønsker et aktør som er solid og med gode vilkår er det bra valg.

Codan retter seg mot 25 til 60 og spesielt de som tar vare på sakene sine. Når det gjelder priser kan du nesten alltid får lavere pris ved å høre med flere forskjellige selskaper. Markedet er svært hardt, og det er mange som gjerne vil ha deg som forsikringstaker.
 

Johan

Medlem
Har brukt Codan de 3 siste årene, både privatbil og firmabil og er fornøyd så langt. De er ikke dyrest, men heller ikke billigst. Har ikke krasjet i løpet av de 3 årene så jeg vet ikke hvordan de er når de kommer til skadeoppgjør (og det er jo først og fremst det som teller og ikke nødvendigvis pris).
 
Du burde sjekke Nemi. De er ofte billigst (og taper derfor penger så det dundrer etter) men frem til de finner ut at de skal skru igjen krana kan det være endel penger å spare for kundene.
 

hvaer

Medlem
Hva mener du med "spist opp av Codan"?

Nordic Insurance ble i Norge administrert under White Label Insurance som igjen ble administrert av Codan. Til slutt ble NI spist opp av Codan, som ville ha alt under ett flagg. Samtidig satt de også opp prisene.

abroke skrev:
Min erfaring tilsier ikke at Storebrand akkurat er en av de billigste. Men om du ønsker et aktør som er solid og med gode vilkår er det bra valg.

Mulig din erfaring er fra før de ble If, og i 7 år var de totalt borte fra markedet, sannsynligvis grunnet avtaler med de som kjøpte If.

Selv er jeg svært oppdatert på forsikringspriser, og bytter forsikringsselskap støtt og stadig(ikke bare fordi at ved bytte ved hver 6.måned, så hopper man ett steg videre på rangstigen hva angår bonus på bil), så per august 2012, så fantes det ingen forsikringsselskap som kunne gi meg lavere pris på det jeg ønsket, med unntak av båthengeren, enn Storebrand. Det er godt mulig det endrer seg i 2013, men når jeg i ettermiddag har sjekket, så seirer Storebrand med rett over 1900 kroner, på totalt 13600 kroner i forsikringer.
 

Bjørnar

Gründer
Pris på forsikringer kan egentlig ikke regnes før man har hatt behov for assistanse eller har hatt skade / uhell. selv har jeg en drøss med venner som har hatt problemer med de aller fleste, men samtidig andre som har fått kanskje mer enn man skulle hatt. jeg har samla det der jeg har huslån, og fått god hjelp der det har vært behov, uten ekle og kritiske spørsmål, de har behandla meg fair så det holder; sparebank 1 srbank.
 
Skal man sammenligne priser er det også en god idee å se hvilke vilkår man får med på kjøpet. Jobbet tidligere i Tryg, og vet at det er store forskjeller mellom de forskjellige selskapene både når det gjelder pris og vilkår. Selvfølgelig kan et selskap gi lavere pris om vilkårene og premien er anderledes.

(tre år siden jeg var i forsikringsbransjen mye kan skje på den tiden)
 

hvaer

Medlem
Pris på forsikringer kan egentlig ikke regnes før man har hatt behov for assistanse eller har hatt skade / uhell. selv har jeg en drøss med venner som har hatt problemer med de aller fleste, men samtidig andre som har fått kanskje mer enn man skulle hatt. jeg har samla det der jeg har huslån, og fått god hjelp der det har vært behov, uten ekle og kritiske spørsmål, de har behandla meg fair så det holder; sparebank 1 srbank.

Generelt er det de største, som også er de største rasshølene. En kompis som mistet ett ben i en motorsykkelulykke, er nok ikke den som skryter If opp i skyene... Det tok vel 5 år for å få pengene, gjennom retten selvsagt... De små sitter ikke på ressursene, og er dønn avhengig av ett godt renome, for å komme seg oppover. De store kan i grunn gjøre som dem vil.
 
Dette er trist lesing, - Bruker knep for å trøtte ut skadelidte - VG Nett om Forsikringer
Gjensidige er verstingene ifølge disse gutta.


Hehe, og hvilken agenda tror du denne glade advokatgjengen har?

Ser du på tallene bak vil du se at det årlig blir behandlet opp mot 100k personskadesaker, og av disse er det 3-4 promille som havner i retten. Behandler man 1000 skadesaker manuelt og på individuelt grunnlag pr år er det statistisk umulig å ikke gjøre en feilvurdering i et par saker.

Mange av de andre tvistesakene som enten blir avslått eller ender med forlik dreier seg om at kunden har misforstått vilkårene og/eller dekningsomfang, og mange av forlikene skyldes rett og slett at det koster mindre for selskapet å innvilge en sum enn å krangle i retten og få dårlig pr, selv om jussen heller mer til selskapets side. (Gjelder person. Innen skadeforsikring er det antagelig litt mer "lurv" ute og går)
 
Topp