Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ChatGPT

Nu har det gått ungefär 4 månader sen Chatgpt lanserades, jag var tidigt ute och postade material, bra sådan, på min hemsida. Fakta efter dessa månader är att ai materialet utkonkurrerar det jag skapade själv, topp 30 besökare från Google idag så är 25 till artiklar skapade av Chatgpt. Fantastiskt resultat måste jag säga, visar på att jag inte höll måttet, vilket jag visste innan, tekniken gjorde så att jag med största sannolikhet kommer bli störst på marknaden.

Ska tillägga att det är kombinationen av det jag skapar samt ai som gör det bra, inte ai i sig själv. Hur ser det ut för er?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg lager en nettside nå, med kun openai tekster. Tekstene er gode og nyttige for besøkende så jeg tenker at det vil bli bra etterhvert. Domenet er helt nytt så det vil ta litt tid uansett.
Men jeg merker jo at openai har en spesiell stil når det gjelder oppbygningen av setninger, samt formen på artiklene, så et trent øye vil med en gang forstå at det er openai-tekster.
 

tulling99

Medlem
Jeg begynte å legge ut artikler i forrige uke, og nå har noen av dem blitt indeksert allerede. Og for å si det sånn, det funker.

Et problem er at den skriver mye faktafeil, og som noen andre sa her så er det lett å overse selv helt åpenbare feil fordi den er så påståelig. Minner meg om en kamerat av meg som er bruktbilselger. Han har en merkelig måte å servere fakta på som gjør at du ikke tviler på at det han sier er sant (med mindre du selv har god peiling på emnet). Det kommer sikkert godt med i jobben hans.

Men når vi snakker om Chatgpt så utgjør jo dette en åpenbar utfordring. Jeg vil iallefall ikke ha masse faktafeil på innlegg signert av meg.
 
Jeg begynte å legge ut artikler i forrige uke, og nå har noen av dem blitt indeksert allerede. Og for å si det sånn, det funker.

Et problem er at den skriver mye faktafeil, og som noen andre sa her så er det lett å overse selv helt åpenbare feil fordi den er så påståelig. Minner meg om en kamerat av meg som er bruktbilselger. Han har en merkelig måte å servere fakta på som gjør at du ikke tviler på at det han sier er sant (med mindre du selv har god peiling på emnet). Det kommer sikkert godt med i jobben hans.

Men når vi snakker om Chatgpt så utgjør jo dette en åpenbar utfordring. Jeg vil iallefall ikke ha masse faktafeil på innlegg signert av meg.
Du måste ju givetvis kontrollera vad den skriver och ändra eller ta bort felen. Du jämför med en bruktbilselger, jag tycker den är enormt lik norskar :)
 

tulling99

Medlem
Du måste ju givetvis kontrollera vad den skriver och ändra eller ta bort felen. Du jämför med en bruktbilselger, jag tycker den är enormt lik norskar :)

Hehe.. Jeg leser gjennom og retter hver artikkel før jeg publiserer. Men nå skriver jeg om noe jeg kan veldig godt. Poenget er at det ville være vanskelig for meg å oppdage feil om jeg skulle brukt den til å skrive om andre ting.

En annen ting jeg har oppdaget er at den gjerne låner hele avsnitt fra andre artikler den allerede har skrevet tidligere i chatten, helt ordrett, så lenge avsnittet handler om det samme. Jeg vet ikke om det er fordi den har skrevet det tidligere eller om det er fordi den bruker samme kildene når det er samme "problemstilling". Mange av artiklene handler om nesten det samme så det er kanskje ikke så rart. Mulig den kan promptes til å unngå det.

Men helt ærlig så er jeg uansett blitt 95 prosent sikker på at dette prosjektet begynner å skaffe meg kundehenvendelser innen et par måneder.
 

tulling99

Medlem
Jeg dreiv og styret litt med internlenking på alle disse artiklene i dag og fant en nyttig måte GPT kunne hjelpe. Da er det jo åpenbart best med mest mulig relevante internlenker.

Jeg pastet en liste over alle innleggene (fra sitemap, og da bare titlene på innleggene, ikke URL) og ba GPT om å tilskrive de tre mest relevante titlene(altså tittelen på innleggene) til hvert enkelt innlegg. Det fungerte bra. Så er det bare å gå inn på hver artikkel og lenke til de mest relevante artiklene som GPT foreslår. Den kan sørge for at alle titlene(innleggene) får et par relevante internlenker hver.

"Agurk har blitt utrolig dyrt, koster mer enn en pakke med kyllingkjøttdeig"

-"Agurk er sunt og godt"
-"Agurk er nesten bare vann"
-"Grønn og lang og full av vann, historien om Agurk"

"Sitron er surt"
-"Lime er noe dritt"
-"Gult er kult"
-"Surt er kurt"

"Grønn og lang og full av vann, historien om Agurk"
-"Agurk er sunt og godt"
-"Agurk er nesten bare vann"
-"Agurk har blitt utrolig dyrt, koster mer enn en pakke med kyllingkjøttdeig"

Jeg vet det finnes WP-plugins for dette, men jeg har testet noen av de og synes de fungerer dårlig.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Mange i Dagbladet er definitivt gjerrigknarker, så ikke rart om de bruker ChatGPT - like greit det fremfor å sende e-poster a la "kan du sende oss dine beste tips - gjerne med et bilde" osv. :rolleyes:
 
Testa ut denna. https://www.perplexity.ai/ Jag har testat ut den gällande information, man behöver inte ens regga sig, bara ställa en fråga och få information samlat med länkar, perfekt sen att klistra in i Chatgpt så skapar den artikel utifrån det. Är väl lite som Bing kan jag tänka mig, såg att Bing ökat med 300 % i sökningar efter lansering av "nya" sökmotorn. Den som jobbar med SEO och dylikt idag måste bredda sig eller bli arbetslös, det går så fort nu på arbetsmarknaden, så inte blunda för verkligheten.
 

metallian

Medlem
Jeg tester chatgpt på to sider som jeg i praksis har "gitt opp" pga mangel på tid, de ranker dårlig og har knapt trafikk- det er jo ikke kvalitetsinnhold jeg får ut men jeg legger til litt, et bilde og to, en linke her og der.. det er mest for moro skyld. De sidene jeg bruker aktivt og som ha rgod ranking vil jeg ikke riskere dette på foreløpig ihvertfall.
La dette litt på is pga dårlig tid m,en ser den ene har nå begynt å få endel klikk fra Google- dvs endel betyr i denne sammenhengen at den har gått fra 0-2 om dagen til 5-10 så ikke akkurat store tall
 

metallian

Medlem
Ja sånn sett er det jo kanon :-D Men det som er mest positivt er jo at flere av artiklene jevnlig får treff via google-søk, den siden har jo hatt nesten null besøk og det er et par artikler som har levert det som har vært av trafikk. Nå er det flere av de nye artiklene som drar jevnlig besøk. Jeg har lagt inn noen få artikler på andre sider også men der har jeg jevnlig trafikk og de har ikke utmerket seg enda-og det tror jeg ikke de gjør heller forsåvidt. Og så er jeg fortsatt lkitt bekymret for å gi de etablerte sidene for mye chatgåt innhold...
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
GPT er rå. Driver å bygger noe web3 greier, ved hjelp av openai, og man får omtrent hele protokoller utav den, så lenge man benytter greie prompts, og ikke tror man snakker med en rådgiver :D
 
Topp