Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruke webhotell på nytt domene

Erlend

Medlem
Heisann!

Jeg har nettopp registrert et nytt domene, og har derfor ett spørsmål. Det er ett nybegynnerspørsmål, men la gå!

Jeg har webhotellet og domenene mine registrert på Domenehop. Det domenet som jeg registrerte nå, ønsker jeg å bruke det webhotellet jeg har fra før. Kan noen forklare fremgangsmåten for dette? Har fylt inn navnetjenerne ns1.hyp.net, osv. Er det noe mer jeg må gjøre, eller fungerer det nå?

Takker for svar på forhånd :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke spør Domeneshop om dette? Servicen der er upåklagelig, så jeg ser ingen grunn til at du ikke skal bruke den.
 

Erlend

Medlem
Jeg er helt sikker på at noen her inne vet hvordan jeg setter opp et domene mot webhotellet mitt, så spurte her.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså:

Du har kjøpt webhotell til domene1 hos domeneshop, men vil bruke dette til domene2 i stedet? Det tror jeg ikke går, hvis ikke domeneshop har endret noe. Du kan videresende domene2 til domene1, men såvidt jeg vet kan du ikke sette opp ting så webhotellet for domene1 funker for domene2 i stedet hos domeneshop. Det er ganske mange andre som har dette tilbudet/funksjonaliteten, men ihvertfall sist jeg sjekket - ikke domeneshop.

Det kan jo hende de er greie hvis du ringer og spør, men jeg tror nok du bare må bestille en ekstra konto. Evt kan du bruke f.ex. host1.no i stedet, der kan du ha opptil 10 domener på samme webhotellkonto selv på den minste pakka.
 

Erlend

Medlem
Du skjønte riktig ja. Ryktepoeng gitt til deg ;) Noen som vet om dette er mulig hos Hostgator?
Altså:

Du har kjøpt webhotell til domene1 hos domeneshop, men vil bruke dette til domene2 i stedet? Det tror jeg ikke går, hvis ikke domeneshop har endret noe. Du kan videresende domene2 til domene1, men såvidt jeg vet kan du ikke sette opp ting så webhotellet for domene1 funker for domene2 i stedet hos domeneshop. Det er ganske mange andre som har dette tilbudet/funksjonaliteten, men ihvertfall sist jeg sjekket - ikke domeneshop.

Det kan jo hende de er greie hvis du ringer og spør, men jeg tror nok du bare må bestille en ekstra konto. Evt kan du bruke f.ex. host1.no i stedet, der kan du ha opptil 10 domener på samme webhotellkonto selv på den minste pakka.
 

Erlend

Medlem
Hvor kan jeg nå laste opp filer til dette domenet? Blir det laget en ny mappe på webhotellet av seg selv, eller må jeg gjøre det?
 
Topp