Browser trøbbel!

Artimes

New Member
Hei folkens! Er ny her, håper jeg poster i riktig seksjon.
Uansett, jeg har nettopp satt opp sida mi på nytt med wordpress, og det funker utmerket! Men det er en liten sak som skaper hodebry. Sida ser veldig fin ut i både Internet Explorer 8, Chrome og Firefox (har ikke sjekka Opera), men i Internet Explorer 7 (som ganske mange om dagen bruker) så skjer det ett eller annet rart med menyen. Den vil liksom ikke på plass!

For dere som bruker IE7 så kan dere se selv på adressen: www.djartimes.no

Jeg bruker en plugin som heter: "Suckerfish Dropdown Menu" og her er css koden:

#suckerfishnav {
background:#ffffff;
border:0;
font-size:12px;
font-family:verdana,sans-serif;
font-weight:normal;
width:100%;
}
#suckerfishnav, #suckerfishnav ul {
float: inherit;
list-style:none;
line-height:40px;
padding:0;
border:1px;
margin:0;
width:100%;
}
#suckerfishnav a {
display:block;
color:#0195c5;
text-decoration:none;
padding:0px 10px;
}
#suckerfishnav li {
float:left;
padding:0;
}
#suckerfishnav ul {
position: absolute;
left:-999em;
height:20px;
width:101px;
margin:30px 0 0 -20px;
line-height:1;
border:0;
border-top:1px solid #ffffff;
}
#suckerfishnav li li {
width:101px;
border-bottom:1px solid #cccccc;
border-left:1px solid #cccccc;
border-right:1px solid #cccccc;
font-family:verdana,sans-serif;
}
#suckerfishnav li li a {
padding:0 10px;
width:80px;
font-size:12px;
}
#suckerfishnav li ul ul {
margin:-21 0 0 101px;
}
#suckerfishnav li li:hover {
}
#suckerfishnav li ul li:hover a, #suckerfishnav li ul li li:hover a, #suckerfishnav li ul li li li:hover a, #suckerfishnav li ul li li li:hover a {
color:#666666;
}
#suckerfishnav li:hover a, #suckerfishnav li.sfhover a {
color:#666666;
}
#suckerfishnav li:hover li a, #suckerfishnav li li:hover li a, #suckerfishnav li li li:hover li a, #suckerfishnav li li li li:hover li a {
}
#suckerfishnav li:hover ul ul, #suckerfishnav li:hover ul ul ul, #suckerfishnav li:hover ul ul ul ul, #suckerfishnav li.sfhover ul ul, #suckerfishnav li.sfhover ul ul ul, #suckerfishnav li.sfhover ul ul ul ul {
left:-999em;
}
#suckerfishnav li:hover ul, #suckerfishnav li li:hover ul, #suckerfishnav li li li:hover ul, #suckerfishnav li li li li:hover ul, #suckerfishnav li.sfhover ul, #suckerfishnav li li.sfhover ul, #suckerfishnav li li li.sfhover ul, #suckerfishnav li li li li.sfhover ul {
left:auto;
}
#suckerfishnav li:hover, #suckerfishnav li.sfhover {
}

Helge

Profesjonell Googlesøker
Velkommen til forumet Artimes ;)

Jeg har ikke IE7 på Macen min hjemme, men kan sjekke det iløpet av morgendagen å se hva jeg finner ut.

Lurer egentlig på hvorfor du vil ha så tynt design? de fleste idag har minst 1024x768 oppløsning, de fleste har faktisk enda høgere oppløsning. Bare et tips ;)

Artimes

New Member
Velkommen til forumet Artimes ;)

Jeg har ikke IE7 på Macen min hjemme, men kan sjekke det iløpet av morgendagen å se hva jeg finner ut.

Lurer egentlig på hvorfor du vil ha så tynt design? de fleste idag har minst 1024x768 oppløsning, de fleste har faktisk enda høgere oppløsning. Bare et tips ;)

Ok, thanks :)
Tja, hvorfor? Hvorfor ikke? =P Liker ikke alt for "feite" sider. Smak å behag =P

Helge

Profesjonell Googlesøker
I IE8 beta så virker den ikke som den skal ser jeg, og når jeg setter på compability view, så virker den ikke i det hele tatt.

http://ryanhellyer.net/wp-content/uploads/2008/03/suckerfish_ie.js
har du prøvd å legge til den ? Den er vel egentlig for IE6, men IE7 er ikke så veldig mye bedre en IE6, så kan hende at den fungerer der også.

Evt skaff deg en bedre drop down meny, eller kutt drop down helt ut (jeg er ikke en fan av drop down menyer:p)

tyr897

Medlem
Som en liten digresjon vil jeg bemerke at på splash siden fører logoen /site/index.php, mens tekst-linken fører til index02.php (som ikke eksisterer).

Topp