Hei Pål, sånn i forhold til Max Størrelse.. etter å ha brukt PIP siden April, og over 3000 pip pakker. 90% av postbudene endrer ikke til at pakken ikke levert til postkasse pga. for stor, men bruker en generell feilkode Annet/Ukjent. Ofte så viser det seg at pakken også blir liggende på lokale fordelingstedet fordi postbudet ikke har plass på de små elbilene sine, og så har du jo de postbudene som forsøker flere ganger for å se om postkassen blir automatisk større dagen etter... og tilslutt kommer ikke pakken på postkontoret samme dag som de forsøker å levere selv om den skal det.. men kan både ta 2-og 4 dager... før den gjør det.. da det er jo ikke en selvfølge at postkontoret ligger der ruten til postmannen slutter.. Problemstillinger jeg har tatt opp med posten men får bare at "dette skjer ikke" selv om jeg kjenner flere i posten på ulike avdelinger rundt i norge som bekrefter dette desverre. . Maxstørrelse er ikke lett, da enkelte har større kasse, mindre kasse, og skal ikke mange aviser/reklame oppi før man ikke klarer å presse en makstørrelse pakke nedi. Også har vi jo alle de som har overlokket med hengelås og dermed selv med en stor tom postkasse, vil ikke budet få pakken igjennom sprekken. Jeg har ofte pakker på 10-30 gram (jepp småe pakker) fått levert på postkontor med begrunnelse at det ikke var plass i postkasse, og får dette tilegget. Posten kundeservice går det ikke ann å ta dette med i ettertid, her legger de all sin tro til postbudet, noe du må ta høyde for i forhold til pakke pris etc.