Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bring pakke i postkassen

zenhagen

Medlem
Hei

Fra 1 april blir minipakke og småpakker erstattet av pakke rett i poskassen, og etter hva jeg forstår så er det RFID som gjelder om man vil spore disse. Jeg har vært i kontakt med kundeservice hos Bring, men det virker som om de har lite greie på dette. Noen som vet noe om hvordan dette fungerer, og pris på etiketter og printer?
 

zenhagen

Medlem
Da har jeg fått pris på EDI printer med RFID, og den billigste modellen koster 12500,- og etikettene koster 1500 +mva for 1000 stk.
 

Britta

stoffdronning
Du kan bruke den nye pakke-løsningen uten sporing - og sparer da RFID-etikettene. Er nok litt avhengig av verdien av ting du sender. Ilø 3 år og flere tusen småpakker har vi ikke mistet en eneste (utenom 2 der kunden skrev feil husnummer i nettbutikken). Og om du regner tiden du bruker på ettersporing og erstatning osv kan det være billigere og sende samme vare engang til.
 

zenhagen

Medlem
Vi har brukt mye brevpost, og vi mister nok 10-15 hvert år. Om dette er uærlige kunder eller om de blir borte i postgangen vet vi ikke. Uansett er dette en utrolig liten del av det totale antall sendinger. Vi tror at kunden setter pris på å få et sporingsnummer, og at det er verdt prisen på RFID. Vi har nå bestilt RFID printer og etiketter, så da er det bare å se hvordan vi skal få det intergrert med edi løsningen vår.
 

jnsn

New Member
Vi har sendt med RFID i 3 måneder nå, ikke 1 pakke forsvunnet og tilbakemeldingene fra kundene er overveldende positive, kunden får SMS dagen pakken kjøres ut (så fremt telefonnummer overføres til Bring).
Vi sender ut flere 1000 pakker i måneden, så RFID ble en solid investering.

Det er ikke bare kostnaden rundt pakker som forsvinner man må tenke på, kunde opplevelsen er også en viktig faktor.
 

HPF

Medlem
Det er ikke bare kostnaden rundt pakker som forsvinner man må tenke på, kunde opplevelsen er også en viktig faktor.
Ser av pristabellen at Bring tar kr. 23 hvis pakken er for stor for postkassen så for mitt vedkommende blir det nok "Blandede formater" for pakker <7cm og <3-400 gram når Småpakker forsvinner 1 april. Resten går med PostNord.

Har dere etterregnet hvor stor kostnaden for hentesendinger har blitt?
 

RockLobster

New Member
Ser av pristabellen at Bring tar kr. 23 hvis pakken er for stor for postkassen så for mitt vedkommende blir det nok "Blandede formater" for pakker <7cm og <3-400 gram når Småpakker forsvinner 1 april. Resten går med PostNord.

Har dere etterregnet hvor stor kostnaden for hentesendinger har blitt?


Snakket med kundeservice hos bring, som forøvrig ikke hadde noe info om dette, og etter mye frem og tilbake med sjefer kunne de opplyse om at de 23,- i påslag hvis postkassa er full eller postbudet ikke klarer å få pakken levert er umulig å forutse. Du får bare se på fakturaen var svaret. ??

Hvordan løser dere denne nøtten i deres kalkyler ?

Jeg ser ikke noen annen løsning enn å si farvel til Bring. Vi sender ganske mange små pakker og 23 kroner er sikkert mulig å finne en snittpris man kan kalkulere inn, men hvorfor ?
 

zenhagen

Medlem
Vi har en anelse om hvor stor prosentandel som må hentes på postkontoret og har regnet inn dette, men vi må nok justere litt når vi ser hvor mange det blir. Det vi sliter med nå er at PIP(pakke i postkasse) bruker kun kollinummer og ikke sendingsnummer, så integrasjonen Mystore-Consignor virker ikke lenger. Prøver å få mystore til å ta tak i det, men det ser ut til å ta tid :-(
 

Grooo

Medlem
Har pratet med Bring i dag, - og Småpakker er ikke stoppet ennå så man kan fortsatt bruke denne så lenge den ligger tilgjengelig på nettsiden dems. I alle fall til "i sommer" var svaret. Årsaken er at Bring ikke er i mål med sin egen EDI-løsning
 

HPF

Medlem
Hvorfor fungerer det dårlig HPF?
Pakkene kommer lett på vidvanke, feilsortering etc. PostNord bruker underleverandører, bla avisdistributører, på dette og det går langt fra knirkefritt. Jeg sendt bare 17 pakker og det ble rot med 4 av dem med tilhørende etterlysninger og misfornøyde kunder. Nok til at ikke jeg gidder bruker det mer. Bring Småpakker rotet kanskje med 1 av 1000 elns.
 
Topp