Hehe. "For voksne folk" sier Peter Andrej - jada, jeg er voksen - jeg er bl.a. litt eldre enn deg. Jeg har gjerne lyst til å betale for å møte andre bloggere, og jeg har heller ikke noe imot prisen for arrangementet som sådann - jeg er bare ikke for å uppe prisen før man har noe å vise frem til de som skal betale.
MillionEuroMan: du sier du ikke var interessert i å lage noe gratisopplegg - at du da hadde begynt i en annen ende - jeg mener bestemt jeg så noe om at dette ikke var profittbasert? Da er det jo revnende likegyldig hvor mye folk betaler, så lenge arrangementet blir vellykket? Pr. i dag blir ikke arrangementet det - i hvert fall tviler jeg veldig.
La oss ta et tankeeksperiment - si du hadde fått huket tak i 4-5 kjente bloggere - og gjerne et par reklamebyråer og IT-firma - f.eks. Opera, eller folk fra Google - og SÅ hadde du kommet med et tilbud om å møte disse folkene, for en pris, så klart, men kun nok til å dekke inn det som BURDE være en non-profit happening (forutsetter da altså at de som MØTER OPP SOM INTERESSENTER (ikke deltagerne) deler på utgiftene). Da må altså arrangementet være så fristende at de store gutta, som Opera og Google m.fl. stiller som sponsorer.
Så ber du folk komme, "tell all your friends", og de bes betale kanskje en 1000-lapp, for litt bevertning, interessante foredrag mm. Da begynner vi å snakke.
1800 kroner er en del penger. For meningmann, som da vil si de aller fleste bloggere og gjennomsnittsnordmannen, så er 1800 kroner i hvert fall 2 dagers lønn. Kanskje litt mer alt etter hva jobb man har. Er man student, så er det himla mye mer.
Peterandrej babler om firmaer, og for firmaer er dette lite - men hvilke firmaer er interessert i å betale et par tusenlapper for å sende noen til et arrangement der det for det første ikke er avklart om noe faktisk skjer, der store deler av målgruppen for arrangementet allerede har stilt seg skeptisk, og der de ikke engang er garantert besøkende? Si meg det, Peter?
Dette er foreløpig kun et luftslott. Jeg har ikke noe imot dem, men det å blindt forsvare dem, og argumentere med konsepter som ikke hører hjemme noe sted, er ikke smart.
MillionEuroMan: merk at jeg ikke angriper hverken deg eller arrangementet som sådann, bare måten dette foreløpig har blitt organisert, planlagt og gjennomført på.