Først av alt - arrangementet er ikke ment kun for pro-bloggere/pengebloggere etc...
Da har du bommet på hvordan arrangementet burde gjennomføres, og pris. Desverre.
Jeg har en del "svar" til innlegget du linket til:
Bruk en skole med auditorium, og hyr inn cateringfolk, eller kjøp inn matvarer, og få frivillige til å lage den. Man trenger ikke et stort konferansehotell til slikt.
Jeg snakker av erfaring når jeg sier at en liten gruppe frivillige, kan lage mye ålreit mat.
Merk at innkjøps / returavtaler på eventuell mat bør gjøres i
god tid i forveien, ikke en uke før arrangementet starter.
En godt utstyrt videregående skole burde ha plass til arrangement på denne størrelsen. Hvis skolen har flere auditorium, er det være fullt mulig å dele opp massene, slik at ikke alle trenger å høre på samme foreleseren samtidig.
Er jo ikke alle som er like interessert i blondinbella og hennes motebloggverden, selv om hun nok har noen gode generelle tips til markedsføring.
En videregående skole har gjerne minst en gymsal, der man kan ha stands og diverse til sponsorer og de som måtte ønske det.
Og plutselig er prisen på godt under tusenlappen, og det blir litt mer aktuelt for alle og enhver som ønsker å delta.
Hvis det blir populært, kan man heller tenke større til neste år.