MarieMarie
New Member
I full forvirring av nytt betalingssystem har jeg klart å betale faktura 2 ganger. Opdaget det en måned etter og ringte bedriften fakturaen kommer fra og de har satt beløpet tilbake på vår konto.
Noe ny i regnskap - så da lurer jeg på; HVORDAN fører man dette i regnskapet?
(da det ikke er noen bilag å forholde seg til - kun en inn-sum / og en ut-sum på kontoen med stort mellomrom i tid.
Kan jeg f.eks registrere samme faktura for 2. gang i systemet for så å linke den mot betalingen - for så "kreditere" den i etterkant?
Kommer ikke på en bedre idè , men denne måten virker litt "ulovlig" ?
(bruker Visma eAccounting)
Noe ny i regnskap - så da lurer jeg på; HVORDAN fører man dette i regnskapet?
(da det ikke er noen bilag å forholde seg til - kun en inn-sum / og en ut-sum på kontoen med stort mellomrom i tid.
Kan jeg f.eks registrere samme faktura for 2. gang i systemet for så å linke den mot betalingen - for så "kreditere" den i etterkant?
Kommer ikke på en bedre idè , men denne måten virker litt "ulovlig" ?
(bruker Visma eAccounting)