Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste ressurser for å lære seg SEO?

axlmaus

Medlem
Sitter her med en relativt ny nettbutikk og skal begynne jobbingen med SEO og markedsføring.
Jeg har lyst på en innføring som gir meg en helhetlig forståelse av "faget", et kompakt kurs nesten, og da ser jeg på f.eks lynda.com har et par alternativer.

search results | lynda.com

Den for begynnere er laget i 2010, er det fullstendig old news nå? Eller er gamet det samme fortsatt, bare at det er utviklet siden den gang?


Hvilke andre ressurser er gode for å lære en nybegynner? Noen bøker på norsk å anbefale evt? :)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Skal si at jeg ikke er god på SEO men har på følelsen at dette er et tema som endres hele tiden.

Tror det å gå inn på Lydia og se på de filmene absolutt ikke er en dårlig ide.. Men tror du må lese deg videre.. Det lille jeg har lært har jeg lest på diverse blogger o.l .

Se på luydia og les litt så tror jeg du kan nok til å prøve litt også
 

Krister Ross

New Member
Det er mange gode steder for god informasjon om SEO (søkemotoroptimalisering) . De fleste byråene i Norge som driver med dette, skriver selv mye om dette. Det har iallefall jeg gjort i de byråene jeg har jobbet i.
Noen store kilder er iallefall:
  1. Semrush Blog: Publiserer jevnlig industribaserte nyheter, datastudier, og detaljerte guider for lesere på alle ferdighetsnivåer.
  2. Backlinko Blog: Populær blant SEO-profesjonelle, med inngående, lettleselige innlegg som inkluderer ekte eksempler.
  3. Moz Blog: Fokusert på SEO med nyheter samt how-to-artikler og ressurser som forbedrer lokal SEO.
  4. Search Engine Journal: Dekker lenkebygging til de siste algoritmeendringene fra Google.
  5. Search Engine Land: Gir inngående nyheter og analyse av søkemarkedsføringsindustrien.
  6. Yoast SEO Blog: Spesielt nyttig for de som ser på å forbedre WordPress SEO.
 
Topp