Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste måtene å fremme en internettbutikk på nett

Altberger

Medlem
OM målet ditt er synlighet i Google på relevante produktsøk så vil du vanskelig kunne lykkes med den løsningen der.

Ikke har du;

Søkevennlige titler unikt for hver underside
Dine URL's er likt som på hovedsiden på alle undersider
Du har ikke innholdstekst så dermed taper du også på ordtetthet
Og da mangler metadata for hvert enkelt produkt

... bare for å ta noe :)

Har du vurdert annet verktøy?

Magento - Home - eCommerce Software for Growth - Det er denne du egentlig vil ha my friend :)

Demo

- En slik løsning vil gjøre det mulig for deg å lykkes. Men verktøy alene er ikke nok,,,
 

matley

Medlem
Jeg er ingen racer på orddeling, men Drømmevegg leverandør..? Uansett litt kronglete slagord - "Vi er din Drømmeveggleverandør!" Syns jeg. :)[/QUOTE]

Du har så rett, så mye bedre ut ved å gjøre skriften litt mer vanelig.:)
Har følt at ting har blitt seende litt rotete ut, men dette hjalp.

Logoen er vel noe av det vanskligste å velge synes jeg, har lagd utallige logoer men følt at den burde være så enkel som mulig. også ikke for enkel heller.
Takk for tipsene, hjelper mye;)
 

matley

Medlem
OM målet ditt er synlighet i Google på relevante produktsøk så vil du vanskelig kunne lykkes med den løsningen der.

Ikke har du;

Søkevennlige titler unikt for hver underside
Dine URL's er likt som på hovedsiden på alle undersider
Du har ikke innholdstekst så dermed taper du også på ordtetthet
Og da mangler metadata for hvert enkelt produkt

... bare for å ta noe :)

Har du vurdert annet verktøy?

Magento - Home - eCommerce Software for Growth - Det er denne du egentlig vil ha my friend :)

Demo

- En slik løsning vil gjøre det mulig for deg å lykkes. Men verktøy alene er ikke nok,,,

Bruker i dag en løsning som mystore.no tilbyr. ferdig nettbutikk for amatører;) men er veldig på utkikk etter noe annet.
skal så absolutt ta en titt på siden du la ved.
Takk for tipsene
 

matley

Medlem
Hei Matley!

Google adwords og finn.no er to kanaler som vi bruker å anbefale til være kunder. Google adwords er vell å anse som et must.


Jobb med forbedring helhetsinntrykket, uten det godt helhetsinntrykk vil fort kroner på markedsføring være bortkastet.

Noen tips:
- http://www.veggprint.no/ har en iframe.. ingen kan dyplinke til dine undersider. Få domenet koblet til på en ordentelig måte
- Store forbokstaver - ikke bruk mange forskjellige farger/fonter
- Siden "Om oss" er også meget viktig. Om kunden ikke allerede kjenner bedriften din er det her du har mulighet til å bygge opp tillit.


Over til noe annet, leverer du noe form for tapet som kan "tas ned" uten å ødelegge den tapeten som ligger under ?

Kunne tenke meg å dekke en vegg med vår firmalogo, men ønsker ikke å pusse opp lokalet når vi flytter ut ;)


Lykke til videre med din satsning, er et spennende marked du er i.

Er ikke helt med når du sier iframe og få koblet opp domenet på en ordentlig måte.
Bruker i dag noe som heter mystore.no og har cloaket domenet til adressen jeg har på nettbutikken. Er det en litt dum løsning kanskje?
 

Marita

ordleker
Bedre! Men fonten trenger da ikke å være skråstilt..? :)

Forresten, "Hvordan kjøpe" - er ikke det litt rar norsk? :cool: (høyre sidebar) Hvis du bruker mindre font i høyre sidebar (samme str. som fonten i venstre sidebar), og tar bort tomrommet under hovedteksten i midten, så får du "trukket" siden litt opp også, tror det blir bedre - snakker om forsida nå altså :)
 

matley

Medlem
Bedre! Men fonten trenger da ikke å være skråstilt..? :)

Forresten, "Hvordan kjøpe" - er ikke det litt rar norsk? :cool: (høyre sidebar) Hvis du bruker mindre font i høyre sidebar (samme str. som fonten i venstre sidebar), og tar bort tomrommet under hovedteksten i midten, så får du "trukket" siden litt opp også, tror det blir bedre - snakker om forsida nå altså :)

hehe fiksa det at teksten sto skråstilt i stad, før jeg fikk tipset tilogmed ;)

Fundert litt på "hvordan kjøpe" ?? er hvordan bestille bedre?
 

Altberger

Medlem

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Er ikke helt med når du sier iframe og få koblet opp domenet på en ordentlig måte.
Bruker i dag noe som heter mystore.no og har cloaket domenet til adressen jeg har på nettbutikken. Er det en litt dum løsning kanskje?

Du kan koble til domenet i administrasjon under "Verktøy - domenenavn".
Anbefaler deg å droppe clocking av domenet da det er en meget meget dårlig løsning med tanke på synlighet og muligheten for å få innlinker.
 

matley

Medlem
Og du mangler metadata for hvert enkelt produkt


Hva er metadata? vet jeg kan sette inn det under produkter
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Du har både unike titler og meta data ;)

Eksempel:
<title>korte ermer jente - Veggprint.no</title>
<meta name="description" content="Velg din Farge, str og tekst/design">

Dog er de mindre bra ;)
Meta data genereres basert på produktbeskrivelsen som i dette tilfellet var mindre beskrivende.. Tittelen er også mindre gjennomført. (Dette er en T-skjorte), noe som selvfølgelig også burde vært i tittelen.
 

Marita

ordleker
Ser bedre ut nå ja - men jeg ville valgt å høyrestille teksten i høyre sidebar, ikke midtstilt. Og Bestillingsinfo i ett ord :) Ville kanskje gått igjennom teksten der også bedre, siste setning begynner f.eks med liten bokstav.
 

matley

Medlem
Du kan koble til domenet i administrasjon under "Verktøy - domenenavn".
Anbefaler deg å droppe clocking av domenet da det er en meget meget dårlig løsning med tanke på synlighet og muligheten for å få innlinker.[/QUOTE

Hva vil dette gjøre for siden? ikke for at jeg tviler på at det er lurt, bare ute etter å lære litt:)
 

matley

Medlem
Du har både unike titler og meta data ;)

Eksempel:
<title>korte ermer jente - Veggprint.no</title>
<meta name="description" content="Velg din Farge, str og tekst/design">

Dog er de mindre bra ;)
Meta data genereres basert på produktbeskrivelsen som i dette tilfellet var mindre beskrivende.. Tittelen er også mindre gjennomført. (Dette er en T-skjorte), noe som selvfølgelig også burde vært i tittelen.

Jeg har en mulighet under alle produkter og kategorier å sette inn tittel og meta beskrivelse! er det noe som er lurt å skrive eller ikke? eller skal jeg rett å slett bare sette inn riktig beskrivelse av produktet. gjør dette sidene mere synelige på det store ville nettet?;)
Takke meget for gode svar dere gir. overrasket over hvor god hjelp man får her:)
 

webpiken

Medlem
Veldig spennende produkter du selger, matley!

Men for at butikken din skal fremstå som seriøs, bør du jobbe endel med språket. Det er mye skrivefeil der, og mange ufullstendige setninger.

Mange av produktene har bare noe få stikkord i omtalen. Dersom du bytter disse ut med mer utfyllende, relevante omtaler, vil du gjøre det mye bedre i søkemotorene.

Noen andre råd:
- Teksten i boksene til høyre bør venstre-justeres.
- Teksten i midtfeltet på forsiden bør venstre-justeres
- Alle menypunkter i menyen til venstre bør starte med stor bokstav.
- Teksten i handlekurven (..er tom!) bør enten byttes ut til korrekt språk (... er tom!) eller kanskje det bare kan stå «Din handlekurv er tom» eller «Handlekurven er tom»?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det begynner å se bedre ut nå. Synes du kanskje skulle betalt en fyr for å lage deg en ny header med litt høyere kvalitet. Den du har nå holder rett og slett ikke mål. Husk! Hvis du er designblind på begge øyne, så hold det enkelt!

Takke meget for gode svar dere gir. overrasket over hvor god hjelp man får her:)

Ja, vi er flinke til å hjelpe. I denne tråden vil jeg særlig trekke fram Yngve Larsen. Han fremstår jo nærmest som en ekspert på butikken din. Helt utrolig hva den mannen vet om systemet som ligger bak, Mystore.no.

Godt jobba!
 
Topp