Min kandidat: agurkposten.no (hehe..)
Nei, seriøst. Av nettaviser liker jeg Aftenposten.no og Dagbladet. Harstad-tidende gruppen har noen av de mer grusomme jeg vet om (itromso.no, altaposten.no, osv) som ikke bare ser helt identiske ut - men som også faktisk er HELT jævlige. Nordlys.no var tidligere helt fantastisk grusom, men er blitt mye bedre nå faktisk, selvom siden ennå er ganske bloatware.
Jeg liker simple, oversiktlige og rene sider. Den som følger med vil se at mine design ofte heller mot det enkle. Jeg er fryktelig opptatt av at ting skal være lett å navigere rundt, og ikke minst: at lastetiden er minimal.
Det er ganske mye lettere å finne dårlige sider synes nå jeg. De dårligste, og dette har mye med at jeg forventer mer av eierne enn det de har fått til - er juiced.no (jævlig rotete og treg), onlinemagasinet (stygg og rotete), seher.no (SATAN så treg denne er pga alle de fikse bildene, javascriptene, osv), tvnorge.no (satan så lite som fungerer på siden. bare klikk på menyer og slikt.. ingenting som stemmer).
TV2.no er meget bra synes jeg. Så ren, så enkel, så bra. Dagsavisen er også MEGET bra. Dagsavisen er blant mine favoritter. NRK liker jeg også godt.
Forresten, hvis dere leter etter virkelig dårlige sider er det bare å klikke litt på de som ligger på topplisten på Ratix.no. Det er for meg en rangering over topp 20 "dårlig design", og ikke besøk.
Jaja. Man skyter seg selv lett i foten når man går hardt ut mot andre, men jeg vil jo påstå at agurkposten er en del bedre rent designmessig enn de jeg kritiserer her.