Beste bredbånd mobilabonnement?

RusselSim

Medlem
Hva er beste måten å teste hastigheten på? Uniblue? Kan godt være det er maskina som gjør pcen treig også. Bruker en litt under 2 år gammel HP laptop.
 

RusselSim

Medlem
Nedlastingshastighet:
7 178 kbit/s
(6 000 000 bytes på 6,687 sek)

Opplastingshastighet:
1 059 kbit/s
(1 000 000 bytes på 7,551 sek)
 

RusselSim

Medlem
Nedlastingshastighet:
7 178 kbit/s
(6 000 000 bytes på 6,687 sek)

Opplastingshastighet:
1 059 kbit/s
(1 000 000 bytes på 7,551 sek)

Er dette normal for Get L? Merker også at jeg noen ganger ikke kan koble opp, men må restarte hele PCen. Det går bra et par ganger, men ikke når det skjer 5-6 ganger i løpet av dagen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Den ene kun til privat og den andre kun til jobb. Da er hele jobbtelefonen fradragsberettiget.

En meget fornuftig løsning. Har du i tillegg kontor utenfor hjemmet kan du la jobbtelefonen ligge igjen der, og få totalt fri når du drar hjem etter arbeidstid.

Jeg har telefon som brukes både privat og i jobbsammenheng. Da gjelder det bare å bruke fornuften i forhold til hva firma skal belastes og hva som jeg må betale selv. Ringer du eks halvparten bedrift og halvparten privat, så trenger du ikke å gjøre det verre enn at bedriften betaler regningen for jan, mar, mai, juli, etc - mens du privat betaler for månedene feb, april, juni, osv.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
RusselSim skrev:
Er dette normal for Get L? Merker også at jeg noen ganger ikke kan koble opp, men må restarte hele PCen. Det går bra et par ganger, men ikke når det skjer 5-6 ganger i løpet av dagen.
Om det er pcen din du må starte på nytt, og ikke modemet, da ligger ikke feilen hos internettleverandøren din. Dersom du har en router tilkoplet da kan feilen ligge i pc eller router. Om du opplever samme feil på flere maskiner er det mest sannsynlig i routeren det er noe gale innstillinger.

Evt kan du også sjekke brukerveiledning for modemet. Der vil du kunne finne ut hvilken lampe som lyser på modemet når det er kontakt med verden. Om denne lampen indikerer at du er tilkoplet når pcen mister kontakten, jepp... da har du hvertfall en bekreftelse på at det ikke har noe med nettleverandør og gjøre.

Når feilen oppstår på pc kan du gjøre som pong sier. Det er en flott løsning. :)
 

RusselSim

Medlem
Om det er pcen din du må starte på nytt, og ikke modemet, da ligger ikke feilen hos internettleverandøren din. Dersom du har en router tilkoplet da kan feilen ligge i pc eller router. Om du opplever samme feil på flere maskiner er det mest sannsynlig i routeren det er noe gale innstillinger.

Opplever ALDRI at jeg har problemer med å koble meg opp når jeg er andre steder enn her hjemme hvor jeg har GET. Har klagd over 2 ganger, så kan vel bytte internett abonnmenet i henhold til kjøps og forbruksretten?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Vil tro det er en blanding av pc og router... hadde dette problemet selv en stund med Nextgentel... Når jeg var alene i leiligheten så var det ingen problemer, men med en gang hun jeg bodde med kom hjem og åpnet laptopen sin, så koblet den fra i hutt og helvette :p

Har du fått ny router fra de?

Det kan evt være at det er dårlig kvalitet på linjen, at du har for stor hastighet. Når sentralen/linjen ikke tåler hastigheten så kan du få det problemet. Ring de og spør de om det, de fleste bredbåndsfirma pleier å være behjelpelige med dette.
 
Topp