Beste bredbånd mobilabonnement?

RusselSim

Medlem
Trenger nytt mobilabonnement til leiligheten. Hvilken trådløst abonnement er best? Pris spiller ingen rolle siden jeg får dekka det gjennom ENK;D
 

Fredrik

Medlem
Når det kommer til abbonement så se ikke bare på prisen se også på hvilke tjenester de ulike tilbyr. Jeg har tidligere brukt Ventelo og Telenor men byttet for ca et år siden til Netcom. Netcom er klart best når det kommer til ekstra tjenester utenom vanlig tale og sms. I tillegg blir de de første med LTE nett i Norge som i hvert fall for oss på WF kan spille en rolle.
 

Kassimaja

Geocacher
Hva er LTE?
 

RusselSim

Medlem
Du ser etter et trådløst mobilabonnement? Lykke til, det tar nok noen år før de har kommet så langt ;)
Og ditt ENK er et firma som ikke behøver å tenke på utgiftene :D Hvor får man kjøpt slike ENK mon tro?

Du skjønner hva jeg mener;)

Dekker i staten 100% av internettabonnementet? Uavhengig om det er ENK, AS etc
 

Tonny Kluften

Administrator
Nei, staten dekker ikke noen telefonutgifter i det hele tatt. Hvor har du fått det fra?
Fradrag fungerer slik at om du har inntekt på 100.000 kr et år så betaler du 30.000 kr i skatt. Du sitter igjen med 70000 kr.
Har du inntekt på 100.000 kr et år 10.000 i telefon/mobil utgifter trekker du fra de på inntekten, den blir 90.000 og du betaler kanskje bare 27.000 i skatt. Du sitter igjen med 63.000 kr.
 
Dekker i staten 100% av internettabonnementet? Uavhengig om det er ENK, AS etc

Det hadde vært helt utrolig fin-fint og veldig snilt av staten om så var tilfelle :)

Men i stedet for å skrive en egen tråd om noenlunde samme emne, har også et spørsmål i den retning. Hvis man går for et privatabonnement (f.eks talkmore, 3000 min som da kommer til å bli brukt til siste øre hver måned) for å bruke det i bedriftsammenheng- får man fradrag for noe da? Det er jo i utgangspunktet et privatabonnement.

Må nemlig ha et mobilabonnement til en selger snart og bruker da Telenor til vanlig nå - Telenor Bedrift Proff (men hver eneste måned går fakturaen langt over tusen)
 

Santo

Active Member
Er denne bedriftssammenhengen et ENK? Isåfall er det jo ikke noe problem tror jeg. Fakturaen inneholder jo da navnet ditt, og det er jo en del av ENK-navnet, og da glir det vel igjennom da.

Har selv utgiftsført slike abonnement i mange år, og har pr. dd. abonnementet du viste til, det med 3000 minutter fra Talkmore.
 
Sist redigert av en moderator:

RusselSim

Medlem
Er denne bedriftssammenhengen et ENK? Isåfall er det jo ikke noe problem tror jeg. Fakturaen inneholder jo da navnet ditt, og det er jo en del av ENK-navnet, og da glir det vel igjennom da.

Har selv utgiftsført slike abonnement i mange år, og har pr. dd. abonnementet du viste til, det med 3000 minutter fra Talkmore.

Akkurat det jeg trodde og! Men er det noe krav til aktivitet i ENKet?
 

Santo

Active Member
Det er vel forsåvidt ikke det, men du må jo tjene penger i ENKet for å ha noe å utgiftsføre mobilutgiften imot.
 
Sist redigert av en moderator:
Det er et ANS - men akkurat det spiller vel liten rolle. Så selv om abonnementet er et privatabonnement så bør det da altså gå. Høres i grunn veldig ok ut og det abonnementet virker også gunstig da det ikke har noe å si om man ringer fast eller mobil - noe som er høyst nødvendig.

Men, det er vel også slik at bruker man telefonen også i privatsammenheng så kan man jo bare få fradrag for et visst beløp - så hvis man bevisst bruker et privatabonnement kun i bedriftsammenheng så kan man fradragsføre alt?
 
Sist redigert:
Topp