Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Besøkstall: "Falske" eller "Ekte" ?

zapotek

Medlem
Nettsiden er fra ei lita bygd i Norge, med bygdenavnet som domene. Der skrives det om stort og smått og litt av hvert fra bygda, på norsk.

Hvor lita bygd? 250, 500, 1000 eller 2000 innbyggere?

Hvis bygda i seg selv er en kjent turistattraksjon (f.eks. Geiranger) er det jo mulig at siden drar en del internasjonal trafikk om teksten også er på Engelsk.

Uansett skal det litt til å få til 1,5 mill unike besøkende i året på en slik side..
 

Vimsa

Medlem
Tja, men samtidig skal det ikke nødvendigvis egentlig så voldsomme besøkstall til for å kunne få veldig fine annonseinntekter hvis man har noen flinke selgere, eller er en selv.


Hvor små besøkstal snakker vi om da ?
(Nå "fisker" jeg etter når jeg selv kan begynne å tenke i den retningen ;) )
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg var litt nyskjerrig og googlet litt rundt for å finne ut hva denne "take off" (besøkstallets store økning) i sin tid egentlig innebar.
Jeg fant det jeg lette etter, og ble mektig imponert.
Over 1,5 millioner besøk på ett år, fra 64 land !

Hvor fant du denne informasjonen hen?

Sier igjen, legg ut link til denne nettsiden, ellers blir det bare synsing i denne tråden....
 

zapotek

Medlem
Siden har også et eget sted på youtube, og det var der jeg så denne onformasjonen om besøkstallene.
Kan det være at de har så høye besøkstall fordi de er på youtube kanskje ?

www.moisund.com - YouTube

"Sida har eksistert sidan 2002 og er no kome opp i rundt 1,5 millionar treff frå 64 land i løpet av eit år. Gjer som mange andre å legg ..."

Står jo at det er treff (altså hits) og ikke besøkende der.
 

adeneo

Medlem
Sida har eksistert sidan 2002 og er no kome opp i rundt 1,5 millionar treff frå 64 land i løpet av eit år.

Yeah right!
Hverken Alexa, Compete eller Quantcast har noe data på denne siden, og med 1,5 mill treff på ett år så burde det være mer enn nok data for å anslå besøkstall, med mindre det er noen få brukere som er inne på den siden ørten ganger om dagen.
Ikke en gang Google's adplanner for doubleclick har tall over hvor mange som har besøkt denne nettsiden.

Videoene deres på youtube er kun vist noen titalls ganger.

Forøvrig så er det ikke noe problem å lage en dings som besøker samme siden flere ganger i minuttet, og med tilgang til nok proxier kan man dra på seg så mange unike treff man bare orker, men det har egentlig ingenting for seg å fake unike treff.
 
Topp