Nå skal ikke jeg påberope meg at jeg kjenner jus godt nok til å uttale meg om hva som er riktig i denne saken, men så lenge politiet sier det ikke er noe straffbart å etterforske i denne saken, så føyer jeg meg etter det.
Jus på nettet er i Norge, som de fleste andre land, ikke godt nok gjennomarbeidet, men det er jo ikke "prinsens" skyld. Det å henge ut folk i gapestokk som det blir foreslått er uansett en barnslig og ukonstruktiv straff etter min mening.
Et stort problem på nett er å finne ut hvem som eier og er ansvarlige domener (ikke .no), men det er lite lille Norge kan gjøre med domene-registrarer i USA. Så er det ansvar for "kollektivt innhold" på nettet, som har eksplodert med Web 2.0. Her må det jo være likhet for loven uansett forretningsområde man bedriver, så nakenprat, youtube, wikipedia og diskusjon.no må forholde seg til samme regler etter min mening.
Om nakenprat har vært ubehjelpelige med å fjerne personlige bilder, så er det kritikkverdig, men gapestokk er som tidligere sagt ikke en avstraffningsmetode vi bruker i 2008. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke aner hva tidligere dommer, om det finnes noen i Norge, har å si om dette.