Jeg ser at min mening er i mindre tall eller så hadde det ikke vært sånn at folk som
er 60 % syke kan drive en bedrift.
Sånn jeg ser det betaler vi andre for at de kan gå rundt og nyte et system som etter min mening er feil. Hvorfor skal de som er syke/ufør ha rett på samme inntekt som en frisk person i arbeid.?
Dette mener du fordi du selv ikke har opplevd noe lignende.
Den dagen du selv trenger folketrygden for å komme deg etter en skade eller sykdom, og i verste fall for å ha til salt i såret dersom arbeidsevnen tapes helt, så får sannsynligvis pipa en annen lyd.
Uføre har ikke rett på samme lønn som om man var i arbeid, normalt vil det ligge betydelig lavere, og i gjennomsnitt er det vel rundt 60% av lønnsinntekt.
Dersom man er født med en skade eller lyte, eller blir skadet eller får en sykdom som gjør at man er ikke er stand til å arbeide i en vanlig stilling, det være seg på grunn av varierende helsetilstand i alt fra de forskjellige tidene på dagen, til at man har en god eller dårlig uke, så mener du at det bør være helt utelukket at man får hjelp til å starte sitt eget selskap, og slik som i Peter Andre sitt tilfelle kunne arbeide 40% med dette ettersom den fleksibiliteten ved å kunne bestemme egne arbeidsoppgaver og arbeidstid gjør at han er i stand til dette, noe som ikke ville vært mulig i en fast stilling et annet sted ?
Jeg er enig at det er enkelte som utnytter systemet, men de aller fleste uføre er uføre av en grunn, og det har normalt ingenting med nytelse å gjøre.